بهره برداری از 91 میلیارد تن طرح کشاورزی، دام و طیور در خراسان شمالی


ساعت: 13:23
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1807022

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت؛

محمد محمدزاده 37 طرح کشاورزی، دام و طیور در استان را 91 میلیارد و 400 میلیون تن عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد محمدزاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در جمع خبرنگاران گفت: از 37 طرح کشاورزی، دام و طیور در حال بهره برداری در استان 13 پروژه عمرانی و مابقی پروژه های سرمایه گذاری خصوصی است. بخش

محمدزاده گفت: 13 طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر 38 میلیارد و 468 میلیون تن در حال بهره برداری است که برای 128 نفر فرصت اشتغال ایجاد کرده و 1817 خانوار را تحت پوشش قرار می دهد.

وی گفت: این طرح های عمرانی شامل اجرای طرح آبیاری نوین به مساحت 1283 هکتار و همچنین خط لوله انتقال آب به مزارع و باغات و احداث استخرهای ذخیره آب در مزارع و باغات است که با اجرای این پروژه ها چهار میلیون متر در سال است. «مکعب آب صرفه جویی شده است.

این مقام مسئول در ادامه از عملکرد پروژه های سرمایه گذاری بخش خصوصی از طریق اخذ تسهیلات بانکی خبر داد و بیان کرد: طرح های سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی، دام و طیور استان به بهره برداری رسیده و در حال انجام است که از جمله آنها می توان به کشتارگاه صنعتی در اسفراین با ظرفیت کشتار هزار نفر اشاره کرد. سر که در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع ساخته شده است.

وی افزود: با راه اندازی این کشتارگاه برای 37 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

محمدزاده همچنین گفت: هفت گلخانه در استان به مساحت 35 هزار و 140 متر مربع با اشتغال 75 نفر، چهار کارگاه پرواربندی گوسفند هر کدام با ظرفیت 200 راس دام و اشتغال 30 نفر و همچنین دو واحد پرورش گوسفند. با سد راس با ظرفیت هزار نفر از دیگر پروژه های سرمایه گذاری است که فعالیت خود را آغاز می کند.

وی همچنین افزود: دو واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت 50 هزار قطعه وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی همچنین گفت: میدان عرضه دام سبک و سنگین شهرستان بوینور با ظرفیت 1800 راس دام توسط سازمان تعاون روستایی استان به بهره برداری می رسد.

محمدزاده در خاتمه اجرای هفت پروژه لایروبی، مرمت و بهسازی قنات ها و چشمه ها و همچنین تعمیر و نگهداری راه های عشایری استان توسط اداره کل امور عشایری را با هزینه ای بالغ بر پنج میلیارد و 700 میلیون تن عنوان کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید