به آقای رئیس جمهور وقت نماز است!


ساعت: 16:20
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881421

وقت نماز مغرب و عشا بود که تلفن زنگ خورد. صدای بنی صدر را شنیدم، بلافاصله گفتم: آقای رئیس جمهور علی پشت خط است. بنی صدر هم این را شنیدند، اما علی نخواست پای تلفن بیاید و با صدای بلند گفت: به آقای رئیس جمهور وقت نماز است، عجله کن نماز قبل از مرگ، عجله کن در توبه قبل از مرگ. بعد از نماز شما آنها را صدا می کنم. بلافاصله برخاست و نمازش را آغاز کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه، حمیده دانش کاظمی همسر شهید علی انصاری استاندار گیلان خاطره ای از دیدار این شهید با بنی صدر در دوران ریاست جمهوری وی بیان می کند:

یک روز وقت نماز مغرب و عشا بود که زنگ به صدا درآمد. رفتم سمت تلفن تلویزیون روشن بود و صدای اذان شنیده می شد. انصاری وضو گرفته بود و روی حصیر خود نشسته بود تا نماز بخواند.

گوشی را برداشتم. آقایی با ادب گفت: آقای استاندار حضور دارند؟ وقتی انصاری را دیدم گفتم: بله اینجا هستند. همان موقع آقا فرمودند: آقاي رئيس جمهور با ايشان سروكار دارند و من فوراً گفتم: علي گوشي را بردار، آقاي بني صدر با تو سروكار دارد. در همین حین که کمتر از یک دقیقه طول کشید به علی تکرار کردم: آقای رئیس جمهور با شما کاری دارند.

صدای آقای بنی صدر را از آن طرف شنیدم، بلافاصله گفتم: آقای رئیس جمهور علی پشت خط است. بنی صدر هم این را شنیدند، اما علی نخواست پای تلفن بیاید و با صدای بلند گفت: به آقای رئیس جمهور وقت نماز است، عجله کن نماز قبل از مرگ، عجله کن در توبه قبل از مرگ. بعد از نماز شما آنها را صدا می کنم. بلافاصله برخاست و نمازش را آغاز کرد.

بنی صدر که صدای انصاری را شنیده بود، با عصبانیت گفت: «متشکرم» و گوشی را به هم کوبید.

به گزارش هشتم، یک هفته پس از انفجار مقر حزب جمهوری اسلامی در 15 تیر 1360، شهید علی انصاری استاندار وقت گیلان به همراه معاون غیرنظامی خود شهید علیرضا نورانی در حالی کشته و شکنجه شدند. به محل کارشان در خیابان لاکانی رشت بروید.

شهید علی انصاری تنها استاندار شهید کشور است. قبل از شهادت 8 بار توسط منافقین کوردل کشته شد و هر بار به کار خود ادامه داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید