به خاطر واریا غفوری در لیست مازاد استقلال قرار گرفتم

به خاطر واریا غفوری در لیست مازاد استقلال قرار گرفتم

دیدار استقلال و پیکان در هفته افتتاحیه لیگ هجدهم فرصت بسیار خوبی برای بازیکنان جوانی چون سجاد آقایی، اللهیار صیادمنش و رضا آذری بود تا از غیبت چند بازیکن مطرح آبی پوش در این دیدار استفاده کنند و برای آبی های پایتخت به میدان بروند. . اتفاق و درخشش این بازیکنان وینفرد شفر آلمانی را به جوانان تیمش امیدوار کرد.

حضور کوتاه رضا آذری در دقایق پایانی این دیدار هواداران را به درخشش این بازیکن امیدوار کرد. کاپیتان تیم امید استقلال که به تیم بزرگسالان راه یافته بود در این چند دقیقه موفق شد خوب و تاثیرگذار به نظر برسد و همین موضوع باعث شد تا این بازیکن در دیدار هفته آینده مقابل ذوب آهن برای تیمش به میدان برود. او حتی در هفته پایانی نیمه اول موفق به گلزنی مقابل سپیدرود شد اما در ادامه نیمکت نشین این تیم شد و بعداً فصل را با پارگی لیگ قهرمانان از دست داد.

در فصل بعد که استراماچونی هم حضور داشت، آذری تنها یک بار و به مدت 10 دقیقه مقابل صنعت نفت به میدان رفت و با جدایی سرمربی ایتالیایی و حضور فرهاد مجیدی، شرایط برای این بازیکن جوان تغییر نکرد و در یک بازی دوستانه مقابل رباط الکلابی تهران. مصدومیت او دوباره لیگ نوزدهم را بدون موفقیت برای هازارد به پایان رساند.

آذری در لیگ بیستم نتوانست برای تیمش بازی کند. او فصل را با مصدومیتی به جا مانده از قهرمانی قبلی آغاز کرد و مدیران باشگاه نام او را از لیست تیم حذف کردند. در نقل و انتقالات نیم فصل به ماشین سازی رفت و در اولین بازی خود برای این تیم مقابل استقلال به میدان رفت و سپس دوباره مصدوم شد و تا لیگ بیستم برای این تیم بازی نکرد. به همان شیوه.

در لیگ بیست و یکم به او فرصت داده شد تا توانایی های آذری را ثابت کند. این بازیکن در سه هفته متوالی مقابل صنعت نفت، گل گهر و پرسپولیس به میدان رفت. دربی پایتخت بزرگترین فرصت آذری برای اثبات خود به کادر فنی و هواداران در این بازی بود اما در آن بازی نیز او یک بازی معمولی انجام داد و پس از 67 دقیقه تعویض شد.

شهر خودرو، فولاد و بازی برگشت با صنعت نفت نیز از دیگر فرصت های آذری برای بازی با استقلال بود که همگی بدون عملکرد چندانی به پایان رسید و بیشتر از آن استفاده نشد. در نهایت تابستان امسال اگرچه قرارداد آذری در ابتدا تمدید شد، اما با تصمیم ساپینتو از سوی آبی ها کنار گذاشته شد و این بازیکن 24 ساله در حال حاضر بدون تیم است.

آذری روز گذشته در حین تماشای دیدار تیم های سایپا و وان پارس در جمع خبرنگاران گفت: ساپینتو از عملکرد خود در تمرینات خوشحال است و پس از جدایی واریا غفوری از این تیم، با انتشار مطلبی و دلیل قرار گرفتن او در مازاد از کاپیتان سابق آبی ها حمایت کرد. لیست هم همین مشکل بود

اما مروری بر کارنامه رضا آذری در چهار فصل حضورش در استقلال چیز دیگری را نشان می دهد. بازیکن جوانی که در رده های پایه درخشید اما هرگز نتوانست در تیم بزرگسالان عملکرد خوبی داشته باشد. او در این چهار فصل کمتر از 20 بار برای آبی ها بازی کرد و با 5 مربی (وینفرد شفر، فرهاد مجیدی، آندره آ استراماهونی، محمود فکری و ریکاردو ساپینتو) کار کرد اما هیچ کدام به سبک بازی آذری اعتقاد نداشتند. .

او در این مدت توسط استراماهونی، مجیدی و ساپینتو از تیم کنار گذاشته شد و به خوبی نشان می دهد که آذری نتوانسته اهداف مربیان استقلال را در این چهار فصل محقق کند. در استقلال امسال حتی از بازیکنانی مثل زبیر نیک نفس نیز کمتر استفاده شده است و امید حامدی فر تاکنون حتی یک بازی با تیم جدیدش انجام نداده است و شاید با ماندن آذری در این تیم فرصت بازی پیدا نکند.

در نهایت به نظر می رسد جای انتقادی برای برخی از این ادعاها وجود داشته باشد که بازیکنی مانند رضا آذری در چهار فصل گذشته فرصت های زیادی برای اثبات توانایی های خود داشته است اما موفق به انجام این کار نشده است و نباید از تیم کنار گذاشته شود. فنی .او در مورد مسائلی مانند داستان حمایت از واریا غفوری صحبت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید