به مرحله حذفی جام جهانی می رویم


ساعت: 08:11
تاریخ انتشار: 1401/08/14
کد خبر: 1908486

ما بسیار خوشحالیم که میزبان یک رویداد فوتبال در خاورمیانه هستیم.

سفیر ایران در قطر گفت: گروه آسانی نداریم اما پیش بینی می کنم تا مرحله حذفی جام جهانی برویم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ حمید دقانی سفیر کشورمان در قطر در گفتگو با روزنامه العرب قطر درباره شرایط این کشور در آستانه جام جهانی 2022 و آماده سازی تیم ملی فوتبال ایران توضیح داد.


تنها چند روز تا آغاز جام جهانی باقی مانده است. آقای سفیر در مورد تجهیزات و آمادگی قطر برای جام جهانی صحبت کنید.

ما خوشحالیم که جام جهانی برای اولین بار در خاورمیانه برگزار می شود. قطر می تواند پیام مهمی به دنیا بدهد و اینکه کشورهای این منطقه می توانند به بهترین شکل میزبان یک رقابت بزرگ باشند.


* آیا این بهترین نسخه جام جهانی خواهد بود؟

تجهیزات و امکانات قطر ویژه است و امیدواریم این جام جهانی بهتر از جام های قبلی باشد. ما خوشحالیم که این مسابقات در قطر برگزار می شود و اگر با موفقیت برگزار شود خوشحال خواهیم شد زیرا این مسابقات جهانی برای منطقه ماست که در آن فرهنگ، تمدن، دین و آینده مشترک وجود دارد. ما می خواهیم این پیام را به دنیا برسانیم که کشورهای کوچک خاورمیانه توانایی برگزاری مسابقات بزرگی مانند جام جهانی را دارند.


* این جام جهانی در 8 ورزشگاه برگزار می شود، نظر شما چیست؟

من بسیاری از این استادیوم ها از جمله لوسیل، خلیفه و البیت را دیده ام. من در بازی افتتاحیه جام عرب و همچنین چند بازی لیگ در ورزشگاه حضور داشته ام. قطر استادیوم های ویژه ای دارد که آماده میزبانی مسابقات بزرگ هستند.


* به نظر شما چه چیزی باعث خاص شدن جام جهانی قطر می شود؟

در دوره های قبل مثلا جام جهانی 2002 در کره جنوبی و ژاپن برگزار می شد یا جام جهانی 2026 به میزبانی 3 کشور برگزار می شد و یا جام جهانی 2018 در چند شهر بزرگ روسیه برگزار می شد اما کشور قطر کوچک است و فاصله بین شهرها بسیار کم است و مهمتر از آن اینکه جام جهانی برای اولین بار در زمستان برگزار می شود که این جام جهانی را خاص می کند.


* از تیم ملی فوتبال کشورتان در جام جهانی قطر بگویید؟

همانطور که می دانید ایران اولین تیم آسیایی بود که به جام جهانی راه یافت و این نشان دهنده قدرت فوتبال ایران است. امیدواریم ایران در جام جهانی چهره پرافتخاری از خود نشان دهد.


* تیم های آمریکایی، انگلیسی و ولز در گروه شما حضور دارند. شانس صعود ایران را چگونه می بینید؟

گروه آسانی نداریم اما سعی می کنیم صعود کنیم. من پیش‌بینی می‌کنم که به دور بعد صعود کنیم.


* بعد از 24 سال، ایران و آمریکا دوباره در جام جهانی به مصاف هم می روند. اظهار نظر؟

بله، درست است، برد مقابل آمریکا در سال 1998 را فراموش نخواهیم کرد. بازی خاصی بود و امیدواریم دوباره آن برد را تکرار کنیم.


* ایرانیان زیادی در قطر زندگی می کنند. آیا سفارت برنامه ای برای حمایت از آنها دارد؟

حدود 30 هزار ایرانی در قطر هستند و انتظار داریم تعداد زیادی از خارج از قطر به این کشور بیایند. بله، برنامه ها و فعالیت هایی برای هوادارانمان داریم که در روزهای آینده اعلام خواهیم کرد. ایرانی ها مدت زیادی است که در قطر هستند و روابط خوبی با قطری ها دارند. آنها آماده شرکت در این مسابقه هستند.


* به نظر شما کدام کشور شانس بیشتری برای قهرمانی دارد؟

ارائه تیم سخت است اما با شروع مسابقات می توان پیش بینی کرد.


* تیم ملی قطر می تواند در جام جهانی عملکرد خوبی داشته باشد؟

باید تاکید کنم که هر دو کشور قطر و ایران راهی مرحله حذفی هستند. آمادگی تیم ملی قطر را به خوبی می بینم. این تیم اردوهای خوبی در کشورهای اروپایی داشته است.


* و در نهایت حملات زیادی علیه کشور قطر صورت می گیرد. شما چی فکر میکنید؟

این هجمه ها و انتقادات ناشی از مسائل سیاسی و غیر فوتبالی است. قطر استانداردها، ارزش ها و رفتارهایی دارد که باید رعایت شود و البته این ارزش ها در کشورهای منطقه مشترک است.

دیدگاهتان را بنویسید