به من پیشنهاد استقلال بده؟ می خواهم برگردم

به من پیشنهاد استقلال بده؟  می خواهم برگردم

فابیو جانواریو نمی خواهد در استقلال تمرین کند. بازیکنی که همواره یکی از پرطرفدارترین بازیکنان خارجی تاریخ باشگاه استقلال محسوب می شود. جانواریو اکنون در برزیل دوره های مربیگری را می گذراند تا شاید روزی به خواسته اش برسد و روی نیمکت استقلال بنشیند. جانواریو برای رسیدن به این هدف بسیار امیدوار است.

استقلال اخیرا به دلیل کسب نتایج کمتر ایده آل در لیگ با حاشیه هایی مواجه شد. البته برد مقابل تراکتور تا حدودی جو این باشگاه را آرام کرد. می دانیم که از نتایج استقلال مطلع هستید و تیم سابق خود را دنبال می کنید. نظرت در مورد آینده استقلال چیست؟ آیا آبی های ایران می توانند دوباره به بالای جدول برسند؟

من ساپینتو را دوست دارم. او آنقدر تیمش را دوست دارد که در کناره ها آنقدر هیجان زده است. به این ترتیب گاهی اوقات مربیان اشتباه قضاوت می شوند، اما رفتار آنها نشان از علاقه شدید آنها دارد. ساپینتو مربی خوبی است. من اصل او را می دانم. حضور او در استقلال باعث خوشحالی من شد چون می دانستم یک مربی هیجان انگیز مربی استقلال خواهد شد. به همین دلیل به آینده استقلال با ساپینتو خوشبین هستم. او کار خود را بلد است و در نیم فصل دوم استقلال را به صدر جدول برمی گرداند.

با این عزم ها هنوز جایگاه ساپینتو در استقلال محکم نیست.

بله، شنیدم که به ساپینتو اولتیماتوم داده شده است. این درست نیست. ساپینتو مربی خوبی است و به نظرم کیفیت کافی برای مربیگری در استقلال را دارد. حذف ساپینتو کاری 100 درصد اشتباه است و به استقلال آسیب می رساند. مدیران استقلال باید از این مربی حمایت کنند. اگر از ساپینتو حمایت شود، قطعا در نیم فصل به استقلالی که می خواهد می رسد. من اصلا اخراج ساپینتو را تایید نمی کنم.

جایی گفته بودید که استقلال در خط هافبک مشکل دارد. به نظر می رسد استقلال به فردی مثل شما در خط میانی نیاز دارد که هم پاس گل بدهد و هم خوب گل بزند.

(می خندد) من آنقدر نمونه نبودم. اما بله، این را گفتم و گفتم استقلالی ها وقتی باید توپ ها را درست به دست مهاجمان برسانند، کمی مشکل دارند. البته این مشکل بزرگی نیست و در بین این بازیکنان فعلی استقلال بازیکنانی هستند که می توانند چنین ماموریتی را در خط هافبک انجام دهند. استقلال بازیکنان با ظرفیتی دارد که در هفته های اخیر به دلیل حواشی ایجاد شده اعتمادشان را از دست داده اند. برای یک فوتبالیست بسیار مهم است که با انرژی فوتبال بازی کند. این انرژی به خاطر حاشیه ها از استقلال گرفته شده است، اما ساپینتو می داند چه کار می کند و تیم را برمی گرداند.

اگر استقلال به شما پیشنهاد مربیگری می داد، آن را قبول می کردید؟

آرزوی من این است که در استقلال تمرین کنم و یک روز به آن خواهم رسید. من در کلاس های مربیگری پیشرفته شرکت می کنم. من عاشق استقلال هستم و دوست دارم به عنوان مربی در این باشگاه بزرگ تلاش کنم. البته استقلالی ها از قبل مربیان درجه یک را در کادر فنی خود دارند. ساپینتو و همکارانش مربیان بسیار خوبی هستند که می توانند از پس کارهای بزرگ برآیند. به نظر من اگر ساپینتو قهرمان استقلال شود، سال ها سرمربی این تیم می ماند و مدیران باشگاه استقلال باید این فرصت را به او بدهند.

نظرت در مورد وضعیت تیم ملی ایران چیست؟ آیا رویدادهای اخیر را دنبال کرده اید؟

بله، من از آخرین تحولات آگاه هستم. تیم شما در جام جهانی حذف شد. تیم خوبی بود و اعتماد به نفس کمی داشت و در طول مسابقات درگیر تیم هایی بود که به آن آسیب زد. تیم ملی ایران نباید 6 گل از انگلیس دریافت کند. مثل حذف تیم ملی برزیل که غافلگیری جام بود. به نظر من حذف برزیل شوک بزرگی برای جام بود. اما برای تیم ملی ایران باید بگویم الان دارد پوست می اندازد و نمی دانم سران فوتبال ایران برای آینده چه برنامه ای دارند. هر چه هست باید سریع تصمیم گرفت تا تیم ملی ایران با قدرت بیشتری راهی جام ملت های آسیا شود. امیدوارم بهترین اتفاقات برای فوتبال ایران بیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید