دیگر نمی خواهم به پرسپولیس برگردم اما…

دیگر نمی خواهم به پرسپولیس برگردم اما…

مهدی رسول پناه، مدیرعامل و رئیس سابق هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در جدیدترین مصاحبه خود به بهانه شکایت از این باشگاه به دلیل پذیرش مطالباتش و بستن حساب پرسپولیس به مسائل مختلفی پرداخته است. از تلاش برای اخراج گابریل کالدرون، سرمربی سابق قرمزها، که به گفته او “برنامه ریزی شده” بود تا اشتباهات فراوان در قرارداد آنتونی استوکس، مهاجم ایرلندی.

بله، من یک دندانپزشک هستم

رسول پناه در ابتدا با تایید دندانپزشکی خود درباره حضور بی ربطش در فوتبال و پرسپولیس گفت: مدیران فوتبالی که 30 سال سابقه داشتند چه کردند؟ ما مدیران فوتبال زیادی داشته ایم. البته همه چیز را نمی گویم. عده ای هم تلاش کردند.

دلیل اختلاف نظر با مدیرعامل پرسپولیس

وی در پاسخ به این سوال که چه عملکرد قابل دفاعی در پرسپولیس دارد؟ وی گفت: زمانی که به عضویت هیات مدیره پرسپولیس درآمدم و وارد این باشگاه شدم تمام سلسله مراتب را طی کردم. من از همه مشکلات آگاه بودم. زمانی که من رئیس هیات مدیره بودم با مدیرعامل مشکل داشتم چون پرسپولیس باید قانونی فعالیت می کرد. زمانی که به پرسپولیس پیوستم به خصوص زمانی که سرمربی شدم با بحران شدید داخلی و خارجی مواجه بودیم و با یک امتیاز تیم چهارم جدول بودیم. وقتی مدیرعامل شدم، همه شرایط را می دانستم. نگفتم ارث – بدهی – دارم. البته هیئت مدیره قوی هم داشتیم.

به سلطانی فر گفتم قرارداد دلالی ببند

مدیرعامل اسبق پرسپولیس ادامه داد: آژانسی داشتیم که متاسفانه قرارداد داشت و انگیزه درآمدزایی نداشت. اختلافات ما از آنجا شروع شد. پرداخت وظیفه کارگزار بود. به سلطانی فر – وزیر وقت ورزش گفتیم که این اتفاق نمی افتد و باید پول را وارد باشگاه کنید در حالی که شرایطی برای پول آوردن وجود نداشت. گفتم اگر بخواهم ناظر شوم بیا قرارداد دلالی را عوض کنیم یا این قرارداد را امضا کنیم. اعضای هیأت مدیره با اختیارات خود این موضوع را پیگیری کردند و 110 میلیارد تومان قرارداد بستیم که در مطبوعات گفتند چای ترکمنی است اما ریال آخر را پرداخت کردند. آیا در تاریخ پرسپولیس چنین چیدمانی وجود داشت؟

این تنها سالی بود که پرسپولیس در آن به درآمدزایی دست یافت

رسول پناه خاطرنشان کرد: در این مدت دو ورزشگاه به نام خود را در اختیار گرفته ایم که یکی در شهدای گمنام و دیگری درفشی فر است. 25 میلیارد از قرارداد بازیکنان کم کردیم. تیم را به فینال آسیا بردیم. پاداش و قرارداد دادیم. بر اساس گزارش سازمان خصوصی سازی، این تنها سالی است که پرسپولیس به درآمدزایی رسیده است. از 13 پرونده خارجی، 8 پرونده را بسته ایم، به خصوص پرونده برانکو ایوانکوویچ.

حساب پرسپولیس بسته نیست

وی در خصوص بسته شدن حساب پرسپولیس و اینکه به دلیل هزینه هایی که انجام داده اید و شکایت شما این اتفاق افتاده است، گفت: خیر. مدیرعامل پرسپولیس بیانیه ای داد و گفت شنیده ام و نمی دانم. این ادعاها بی اساس است. حساب پرسپولیس بسته و مسدود نمی شود. او نیامد که حداقل یک بار از اداره حقوقی استعلام کند که آیا این حساب می تواند مسدود شود یا خیر. کسانی که مثلاً مبلغ یک میلیارد تومان شکایت می کنند، این مبلغ در حساب مسدود می شود اما حساب باز است.

25 میلیارد تومان به حساب پرسپولیس واریز کنید

مدیرعامل سابق پرسپولیس با تاکید دوباره بر باز بودن حساب این باشگاه افزود: اخیرا ایرانسل 25 میلیارد واریز کرده و به بازیکنان – پرسپولیس – که از این حساب بوده اند، داده است. نمی دانم چرا می گویند حساب باشگاه را بستم.

من همه طرفدار واگذاری باشگاه بودم، اما راه درست

رسول پناه در خصوص نامه ای که قبل از واگذاری استقلال و پرسپولیس داده بود و در آن مخالفت خود را با خصوصی سازی این دو باشگاه اعلام کرده بود، یادآور شد: ما خودمان طرفدار واگذاری هستیم، اما به روش درست. فرم درست نامه نوشتیم و گفتیم با هم فکری بکنند و استانداران را دعوت کنند، اما بعد از انجام وظیفه وارد عمل شدند. «داروی پس از مرگ سهراب» بود.

سند تبدیل دولتی; بهترین راه حل برای رندر استقلال و پرسپولیس

وی با بیان اینکه در دوره حکومت خود 270 میلیارد تومان از طریق برند پرسپولیس درآمدزایی داشته است، گفت: بهترین پیشنهاد واگذاری سند تحول خود دولت بود که در 17 اسفند 1400 ابلاغ شد و در این سند به صراحت آمده است. که سه چهار سال دیگر این دو باشگاه با تفاهم نامه مدیریتی واگذار می شود. به شرکت هایی بدهید که زندگی خصوصی دولت هستند. سه چهار سال کار کنند و درآمدزایی کنند نه اینکه یکدفعه تحویل بدهند. چرا به این موضوع توجه نشد؟ در این واگذاری تنها 24 درصد از مردم سهام باشگاه را خریدند و این مورد استقبال قرار نگرفت. بقیه به صورت سفارشی و بدون پیشخوان بود.

پرونده شجاع خلیل زاده هیچ رازی ندارد

مدیرعامل سابق پرسپولیس که در دوران فعالیت خود با شجاع خلیل زاده مدافع آن تیم به چالش کشیده شده بود، در پاسخ به این سوال که چرا خلیل زاده محاکمه نشد؟ وی تصریح کرد: باشگاه شکایت کرده است. به کمیته تعیین وضعیت هم فرستادیم. این سوال یک راز نیست. اسناد موجود است. این بازیکن قراردادی سه ساله داشت. شجاع محبوب است و من او را در پرسپولیس خیلی دوست دارم. خودش می داند. در مدیریت فرق می کند. من نمی دانم دولت بعدی چه کرد. شجاع هنوز دو سال از قراردادش باقی مانده بود. تصمیم گرفتیم دو سال بمانیم، اما او به تنهایی منصرف شد.

ما نتوانستیم قرارداد استوکس را به فیفا ارائه کنیم

رسول پناه درباره دلیل ناکامی پرسپولیس در پرونده آنتونی استوکس، مهاجم ایرلندی گفت: این قرارداد در زمان من نبود. استوکس با این تیم برای بازی مقابل شارجه به امارات رفت و دیگر برنگشت. در زمان تصدی ما، بحث کرونا و بازی لغو شد. در این مدت نتوانست به تهران بیاید. طبق قرارداد استوکس، ما کارهای قانونی را انجام دادیم. قرارداد استوکس گفته بود باید به فدراسیون فوتبال ایران شکایت کنیم. مسئله این است. این قرارداد آنقدر «کوتاه» بود که نتوانستیم آن را به فیفا بفرستیم. تاریخ ها هم اشتباه بود. نمی دانم تصادفی بود یا عمدی، اما 20-30 اشتباه در قرارداد وجود داشت. ما فقط توانستیم وارد شویم تا 50000 دلار آخر به ما نخورد. ما بزرگترین ضربه را بعد از دعوا به پرسپولیس خوردیم.

کالدرون می خواست برگردد اما انصاری فرد شرایطش نبود

بحث دیگر رسول پناه درباره علت جدایی گابریل کالدرون سرمربی آرژانتینی از پرسپولیس بود که در زمان مدیرعاملی محمدحسن انصاری فرد اتفاق افتاد. رسول پناه در پاسخ به این سوال که چرا از جدایی کالدرون به عنوان رئیس هیات مدیره جلوگیری نکرد؟ گفت: بحث کالدرون را باور نمی کنی. پیام هایی وجود دارد. می خواست برگردد اما شرط گذاشت که مدیر اجرایی انصاری فرد نباشد. گفتیم از کنترل شما خارج است. کاری کردند که بنده خدا دیگر نیاید. با فاصله فاصله داشت. منظورم این نیست که او تهدید شده بود. کمک زیادی کردیم.

ما به کالدرون رفتیم و شوکه شدیم

وی با بیان اینکه این اتفاق یک موضوع بین مدیرعامل باشگاه و کالدرون بوده است، گفت: اگر قرارداد را بخوانید متوجه می شوید که وقتی استعفا داد اگر یک سوم قراردادش را پرداخت می کردیم می توانست برود چون استعفا داده بود. “این مشکل بین مدیر اجرایی و او بود. وقتی به کالدرون رفتیم، مشکلاتی پیش آمد که ما را شوکه کرد. گفته شد اعضای هیئت مدیره هم ماندند. کالدرون نیز بخشی از مبلغ خود را تحویل داد و با او رفت. پرسپولیس اما مسائلی وجود داشت که بهتر بود برنگردند او مربی بود که هر دو هفته یک بار به هیئت مدیره گزارش می داد که واقعاً تکان دهنده بود و برای باشگاه ارزش قائل بود.

بیا حرف بزنیم از ما شاکی هستند

رسول پناه که با برنامه «ورزشگاه» صحبت می کرد، در پاسخ به این سوال گفت: برخی مسائل صحت دارد و قابل اثبات نیست. اگر حرفی بزنیم صبح می روند دادگاه شکایت می کنند.

برکناری کالدرون برنامه ریزی شده بود

«آیا تمایلی برای تغییر سرمربی وجود داشت؟ رئیس سابق هیات مدیره پرسپولیس در پاسخ به این سوال گفت: بله برنامه ریزی شده بود. اگر اخبار را تماشا می کردید، متوجه می شدید. آنها می خواستند کالدرون را ترک کند، اما هیئت مدیره می خواست که او بماند. کالدرون در یک برنامه تلویزیونی صحبت کرد. ما مجبور نیستیم به این موضوع بپردازیم. همه طرفداران درک می کنند. ما را چک کردند و گفتند که دیگ کار می کند. گفتیم پول چه شد. اگر پنج روز زودتر پرداخت می کردند، هیچ خسارتی نمی دیدند.

دیگر به پرسپولیس برنمی گردم اما…

به گفته رسول پناه، دلیل محرومیت پرسپولیس از آسیا، پرونده باز کالدرون در فیفا است. مدیرعامل سابق پرسپولیس همچنین با بیان اینکه دیگر تمایلی به بازگشت به این باشگاه ندارد، گفت: اما اگر نیاز به کمک داشته باشد، حاضرم کمک کنم.

دیدگاهتان را بنویسید