بورل: پاسخ آمریکا به ایران معقول بود

بورل: پاسخ آمریکا به ایران معقول بود

بورل گفت که فکر می کند پاسخ ایالات متحده “بسیار معقول” است. او گفت: «ما همین الان از آمریکا جواب گرفتیم. این یک طرح بسیار معقول است.”

«ناصر خانانی» سخنگوی وزارت امور خارجه روز گذشته (دوم شهریور) از دریافت پاسخ دولت آمریکا به دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص حل و فصل مسائل باقی‌مانده در مذاکرات برجام خبر داد. لغو تحریم ها از طریق هماهنگ کننده اروپایی.

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: بررسی دقیق نظرات طرف آمریکایی آغاز شده است و جمهوری اسلامی ایران پس از تکمیل بررسی ها نظر خود را در این زمینه به هماهنگ کننده اعلام خواهد کرد.

بورل سه روز پیش واکنش ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا را منطقی خواند.

دور جدید مذاکرات لغو تحریم ها علیه ایران، پنجشنبه گذشته 22 مردادماه پس از پنج ماه وقفه در وین آغاز شد. این مذاکرات چهار روز به طول انجامید و روز دوشنبه 26 مردادماه با پرواز هیئت های شرکت کننده به پایتخت ها پایان یافت.

این دور از مذاکرات پس از آن برگزار شد که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله ای در روزنامه فایننشال تایمز گفت که بسته جدیدی از پیشنهادات را روی میز گذاشته است که حاوی راه حل های به روز در مورد لغو تحریم ها و اقدامات هسته ای ایران است.

جمهوری اسلامی ایران در 24 آگوست اعلام کرد که پاسخ و ملاحظات خود را به پیشنهادات اتحادیه اروپا ارائه کرده و منتظر پاسخ آمریکا است. طرف آمریکایی نیز روز گذشته (دوم شهریور) اعلام کرد که پاسخ خود را به ایران داده است.

دیدگاهتان را بنویسید