ارتباط زندگی معقول و سبک زندگی عفیفانه در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره).

از منظر آموزه های اسلامی که منطبق با ماهیت اجتماعی و تاریخی انسان است، امر خصوصی به خانه و خانواده جلب می شود، به طوری که جلوه های مختلف جنسیت ملاک در روابط اجتماعی و دیدگاه ها و رویکردهای انسانی نیست. در چنین روابطی غالب شود.

بنابراین حجاب و عفاف برخلاف تبلیغات رسانه‌های معاند، نه تنها مانعی برای حضور اجتماعی زن است، بلکه فرصتی برای حضور مؤثر و مفید او در عرصه‌های مختلف اجتماعی با حفظ کرامت انسانی است.

با توجه به اهمیت این موضوع امروزه، استحکام و استحکام خانواده ایرانی در گرو عفت زن و غیرت مردان است و غرب نیز به این واقعیت واقف است تا به فروپاشی و تمسخر فرهنگ ایرانی تحت سلطه رسانه های خود بپردازد. و فضای مجازی، ترویج فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی زنان و دختران در ملت های مسلمان به ویژه ملت ایران.

در این میان، نهاد دانشگاه به‌عنوان منشأ همه تحولات و یکی از مهم‌ترین عرصه‌های اجتماعی نقش‌آفرینی زن و مرد در جامعه، باید نقشی عقلانی و راهبردی داشته باشد. ما دانشگاهیان به فرهنگ و تمدن خود می بالیم که نشانه اقتدار تاریخی و قدمت فرهنگی ما در جهان است.

فارغ از نقش متولیان فرهنگی در تهذیب و تأمین زندگی مؤمنانه، ما در دانشگاه وظیفه خود می دانیم که با رعایت برنامه های فرهنگی و ترویج اخلاق اسلامی، پایه های عفاف و حجاب را تقویت کنیم. البته در اکثر دانشگاه های دنیا از جمله غرب و حتی آمریکا حدود وسعت تعیین شده و قداست علم و دانش واقعا رعایت می شود. برای ما شأن علم و حوزه دانشگاهی مقدس است، بنابراین رعایت نمادهای فرهنگی مانند پوشش شئونات اسلامی یک واجب شرعی است.

برای ایجاد فضایی آرام و امن در جامعه و اماکن دانشگاه، رعایت قوانین دانشگاه از جمله دانشگاه مزین به نام امام (ره) یک تکلیف شرعی و شرعی است و صمیمانه از دانشجویان تقاضا داریم. رعایت آداب تحصیلی

البته تربیت خانوادگی و فرهنگ غنی دانشجویان اجازه نمی دهد برخی ناهنجاری ها این فضای مقدس را تحت الشعاع خود قرار دهد و خود آنان نیز به دلیل واجب امر به معروف و نهی از منکر، اجازه سوء استفاده از دانشگاه را به دوستان خود نمی دهند. زمینه ای برای فرصت طلبان ..

دانشگاه شور و نشاط می خواهد اما از طریق فضای علمی سالم و بانشاط امکان پذیر است و قطعا تشکل های دانشجویی و انجمن های پژوهشی و مراکز فرهنگی و مذهبی بهترین بستر برای فراهم آوردن چنین فضایی هستند.

از اساتید مؤمن و همکاران پژوهشی دانشگاه تقاضای همراهی و همگامی در جهت ایجاد فضای خدمت و راهنمایی داریم و یقیناً رهبری آنان موجب پیشرفت دانشگاه و ایجاد فضای علمی دور از حاشیه خواهد شد. علیرغم اینکه آموزش مجازی در این دو سه سال به بافت فرهنگی دانشگاه آسیب جدی وارد کرده است، اما این دانشگاه رعایت پروتکل های قانونی و شرعی را ملاک برنامه ریزی خود می داند.

هیئت علمی ما در کلاس های درس و کارکنان دفتر ما همیشه بر نقش خود در کمک به نهادهای فرهنگی دانشگاه تاکید می کنند و از این بابت از همه این بزرگان تشکر می کنیم. برای دانشگاهی که مولود انقلاب فرهنگی است فرهنگ زیربنا است و برای آموزش و پژوهش، توسعه و… به پیوست فرهنگی اعتقاد داریم و معتقدیم برنامه های فرهنگی دانشگاه می تواند در ایجاد دانشگاهی در سطح تمدن موثر باشد. انقلاب اسلامی.

لذا تبیین فلسفه حجاب و بیان اهمیت آن در دستور کار دانشگاه ضروری است. سیاست دانشگاه مبتنی بر آموزش و پژوهش اخلاقی و فرهنگی است و به منظور تقویت باورهای دانشجویان در دانشگاه اقداماتی از قبیل همایش، سمینار، مسابقات کتابخوانی، نمایشگاه حجاب و آزاد اندیشی ادارات و خوابگاه ها برگزار می شود. امیدواریم ستاد ازدواج و ازدواج در کنار سیره عفیف فاطمی و علوی خانواده به زودی مرکز نهاد ولی فقیه در راستای طرح دستاوردهای خانواده و پشتوانه زندگی خردمندانه شود.

این دانشگاه برای رسیدن به این هدف و نیت مقدس در تلاش است تا در آینده نزدیک خوابگاهی برای دانشجویان ایرانی بسازد. امیدواریم موسسه خیریه دانشگاه که به تازگی در دانشگاه تشکیل شده و مجوز لازم را دریافت کرده ایم، در خدمت این اهداف خداپسندانه باشد.

نویسنده: دکتر سید علی قاسم زاده، سرپرست دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید