زندگی عفیفانه راهی برای جهانی شدن گفتمان انقلاب اسلامی است


ساعت: 14:46
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882898

رئیس مؤسسه زنان و خانواده دانشگاه امام حسین (ع):

مینو اصلانی از ترویج زندگی عفیفانه به عنوان راهی برای جهانی شدن گفتمان انقلاب اسلامی یاد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مینو اصلانی رئیس اندیشکده زنان و خانواده دانشگاه امام حسین (ع) در گفت و گو با گلستان ما با گرامیداشت هفته ملی عفاف و حجاب گفت: حجاب و حجاب از مهمترین مشکلات بشریت است که تاکنون با آن مواجه بوده است. از ابتدا و در طول قرون با آن مواجه بوده است و شخصیت افراد در مبحث حجاب مورد بحث قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه حجاب جزء بسیار مهمی از زندگی انسان است، افزود: پوشش هر فردی نشانه شخصیت اوست که اگر این ارزش ها با نسل جدید مطرح شود پشتوانه بسیار عمیقی برای پوشش و انتخاب درست است. در هر جامعه ای

رئیس اندیشکده زنان و خانواده دانشگاه امام حسین(ع) تاکید کرد: اگر در حوزه عفاف و حجاب خللی ایجاد شود و تفاهم لازم حاصل نشود، بیگانگان از این موقعیت سوء استفاده می کنند تا آن را به نفع خود و صحنه تغییر دهند. از فروپاشی یک ملت پیش می روند

اصلانی تصریح کرد: دشمن تلاش می کند هویت اسلامی و ایرانی را از زن مسلمان بگیرد و بدیل های نامتعارفی را تحمیل کند که علی رغم حضور زنان سرافراز همواره مورد هدف قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه باید زیبایی حجاب را به جهانیان معرفی کنیم، تصریح کرد: در دهه اخیر متفکران غربی گفته اند که در مقابل عظمت زیبایی حجاب سر تعظیم فرود می آورند، در مقابل این حرکات عفیفانه و زندگی مومنانه سر تعظیم فرود می آورند.

رئیس اندیشکده زنان و خانواده دانشگاه امام حسین(ع) گفت: فرهنگ منحط غرب، منفعت طلبی و مبتنی بر لذت های مادی نامحدود است که بر جامعه غربی تحمیل شده و زنان را به کالای تبلیغاتی تبدیل کرده است.

اصلانی; گوهر حجاب را یکی از نیازهای جامعه امروزی می داند و می گوید: الگوهای موفق باید در فرهنگ ما وارد شود، الگوی زن را نه شرقی نه غربی ترسیم کرده ایم، حرف های تازه ای برای دنیا داریم.

وی تصریح کرد: غربی ها این نابسامانی را برای زنان ایجاد کردند تا هویت خود را از آنها سلب کنند، بحث برابری زن و مرد را مطرح کردند و می خواستند سند 2030 را تحمیل کنند، بر این عقیده هستند که ویژگی های زن و مرد مهم نیست. و باید باشد. این دو را حتی در زمان بچه دار شدن هم باید برابر دانست که کاملاً بر خلاف فطرت انسانی زن و مرد است.

رئیس اندیشکده زنان و خانواده دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به اینکه منطق قوی در دفاع از حجاب و پوشش مناسب داریم، گفت: گفتمان انقلاب اسلامی به دلیل اینکه مبتنی بر یک منطق استوار این است که در غرب، حجاب مدنا برای ترویج پوشش عفیف بوده است.

اصلانی ادامه داد: امروزه در بسیاری از فروشگاه های اروپایی و آمریکایی فروشگاه هایی به نام مدنا وجود دارد که در عین شیک بودن، پوشاک عفیف بانوان را عرضه می کنند.

وی با اشاره به اینکه 270 شبکه ماهواره ای علیه حجاب فعالیت می کنند، گفت: ما زنان مسلمان ایرانی پای اعتقادات خود ایستاده ایم و باید به زنان غربی کمک کنیم تا الزامات پوشش مناسب را تعیین کنند.

رئیس اتاق فکر زنان و خانواده دانشگاه امام حسین(ع) ادامه داد: دشمنان برای 31 تیرماه امسال حرکتی را تدارک دیدند تا زنان عفیف ما حجاب را بردارند، اما نشد. تلاش آنها ناکام ماند.

اصلانی با اشاره به اینکه ایران اسلامی رسالت جهانی دارد، گفت: انقلاب اسلامی باید در جهت تحکیم بنیان خانواده و پوشش عفیف الگو باشد و اگر بخواهیم پیام خود را به جهانیان برسانیم باید لباس زیبا و عفیفانه بپوشانیم. به عنوان یک الگو، تا جهان بتواند گفتمان انقلاب اسلامی را درک کند

وی ادامه داد: جهان گفتمان های مختلفی را تجربه کرده اما به صلح نرسیده است، بنابراین می خواهد گفتمان جدیدی را تجربه کند. اگر ما به عنوان محقق از حجاب دفاع کنیم، جهان انقلاب اسلامی را به عنوان گفتمان جدید در آینده انتخاب خواهد کرد.

اصلانی با اشاره به اینکه صهیونیسم جهانی و آمریکا اجازه نمی دهد دنیا زیبایی حقیقت را ببیند، گفت: در این زمینه رسالت زنان محجبه انقلابی عفیف بسیار دشوار است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید