«بچه بازارچه» اجرای هنرمندان البرازی در تهران روی صحنه رفت


ساعت: 13:15
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893237

مهدی فتحی گفت: نمایش «بچه بازارچه» با بیان خاطرات دفاع مقدس جانباز حمید قاسمی در تالار سوره حوزه هنری تهران روی صحنه رفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی فتحی فیلمنامه نویس و کارگردان در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: نمایش «بچه بازارچه» با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس جانباز حمید قاسمی در تالار سوره حوزه هنری تهران روی صحنه رفت.

وی ادامه داد: این نمایش خاطرات دفاع مقدس جانباز حمید قاسمی را روایت می کند.

فتحی افزود: گنجینه حرم مملو از مضامین ناب است و هنرمندان می توانند با مراجعه به عالم خاطره حفاظت از این گنجینه گرانبها برای تولیدات هنری خود استفاده کنند.

این هنرمند تصریح کرد: پیشکسوت حمید قاسمی از اعضای لشکر علی اکبر(ع) تهران بود و در سال 70 در کنکور اقتصاد دانشگاه تهران پذیرفته شد و برای دوره تخصصی به ژاپن رفت و به کشور بازگشت. برای خدمت.

وی ادامه داد: کتاب خاطرات حمید قاسمی با عنوان «بچه بازارچه» در بازار نشر موجود است و علاقه مندان می توانند این کتاب را خریداری و استفاده کنند.

فتحی افزود: بیشتر تئاترهایی که روی صحنه می برم در حوزه دفاع مقدس و جبهه مقاومت است و استقبال مخاطبان از این نمایش ها بی نظیر است و نشان می دهد که مخاطب تشنه قناعت با مضمون مقاومت، ایثار و فداکاری است. شهادت و ایثار

این کارگردان تاکید کرد: فرهنگ دفاع مقدس باید با زبان هنر به نسل های آینده منتقل شود، این روحیه که توانستیم از 8 سال جنگ تحمیلی جان سالم به در ببریم و خاک کشور را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن حتی از نام و اقتدار شهدای ما هراس دارد، گفت: استکبار تمام شگردهای اهریمنی خود را برای تضعیف و نابودی این فرهنگ به نمایش گذاشته است و امروز حفظ فرهنگ پاسداری یک رسالت بر دوش همه است.

فتحی در خاتمه خاطرنشان کرد: متأسفانه حمایت مسئولان برازی از نمایش های دفاع مقدس محدود است و اگر علاقه مند به ارائه هنر خود در استان خود هستیم به شهرهای بزرگ از جمله پایتخت می رویم تا به نمایش بگذاریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید