بیانیه اخیر سران فتنه مصداق حمایت از داعش است/ بی اعتمادی مردم به مصدق به دلیل تقابل وی با روحانیت است.


ساعت: 18:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۸
کد خبر: 1891007

امام جمعه مشهد گفت: توهین معاندین به شهدای مدافع حرم باعث رسوایی آنها شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; آیت الله سید احمد علم المهادی امام جمعه مشهد امروز در خطبه های نماز جمعه مشهد که در حرم منور رضوی برگزار شد، با اشاره به سالگرد کودتای 28 مرداد آمریکا، گفت: دولت و قدرت خاندان ننگین پهلوی نه بر اساس خواست مردم استوار است و نه اینکه خود آنها بتوانند حکومت خود را به زور حفظ کنند، بلکه تمام زورگویی آنها برای حفظ منافع بیگانگان بوده است.

وی افزود: رضاخان با روی کار آمدن دولت خود را مرهون بدعهدی های خیانتکارانه دولت استعماری انگلیس می دانست و به همین دلیل تاریخ حکومت خود را از ابتدا تا انتها در جهت مزدوران بیگانه به کار گرفت در حالی که مردم. در جریان نهضت ملی شدن صنعت، نفت از خواب بیدار شد و وجوه خود را ملی کرد، اما کودتای 28 مرداد آمریکا باعث شد که اراده مردم برای ایجاد یک دولت ملی مستقل سرکوب شود و دولتی که سعی در تحقق خواست خارجی ها قرار داده شد.


بی اعتمادی مردم به مصدق به دلیل تقابل او با روحانیت بود

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی توانست به برکت امام (ره) و حمایت های مردمی، ملت و کشور را از زیر چکمه 40 هزار مستشار آمریکایی نجات دهد. شما، مردم به این نکته اشاره کردند که در جریان کودتای 28 اوت چندین درس آموخته شده است. که امروز آموزه هایش برای ما بسیار ملموس و ملموس است و پس از گذشت 69 سال از آن روز، مسائل و ابعاد این کودتا باید به دقت مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد زیرا پس از کودتای 28 مرداد، آمریکایی ها پسر نه رضاخان را کشتند. آنها بر ملت ما مسلط شدند و تمام دستاوردهای نهضت ملی شدن صنعت نفت را تحت تأثیر قرار دادند.

وی ادامه داد: حمایت مردم به دلیل تایید روحانیت باعث تثبیت تحرکات سیاسی حامیان ملی شدن صنعت نفت شد و مصدق که از کاخ خود بیرون آمد و قصد خداحافظی داشت. به سیاست به عنوان یک قهرمان تاریخی، دوباره بود. او خانه خود را بیرون آورد و به نخست وزیر رسید، به طوری که در نتیجه حتی پادشاه نیز از کشور فرار کرد.


بیانیه اخیر رهبران فتنه نمونه ای از حمایت از داعش است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتشار بیانیه اخیر یکی از سرکردگان معاند مبنی بر توهین به فرماندهان کشته شده مدافع حرم، گفت: در سال 88 زمانی که آقایی با منش فکری تصمیم به مقابله با ولایت گرفت. ما بارها گفتیم این آقا مزدور دشمن است و خارجی ها با هم ارتباط دارند اما هیچکس باور نکرد تا اینکه همین آقا در روزهای اخیر با بیانیه ای بیرون آمد و به حاج قاسم محبوب ملت اما نفر دوم توهین کرد. مدافع حرم شهید حاج حسین حمدانی.

وی افزود: زمانی که مقام معظم رهبری در سال 2018 مقاومت کردند تا این جنبش شورشی را از موضعی که بر ملت مسلط است دور نگه دارد، از وزیر خارجه آمریکا و نخست وزیر اسرائیل گرفته تا بسیاری از کلاهبرداران محلی از او حمایت کردند و باز هم فقط مردمی بودند که بر اساس اعتمادشان به مرجعیت به میدان آمدند. به خاطر تدبیر مقام معظم رهبری بود که پیش بینی کردند روزی آن مشت باز شود و مردم واقعیت زشت جریان معاند را ببینند. همان مشکلی که امروز برملا شد و همین آقا در دفاع از داعش و مردم ناپاک و سنگدلی که حجاج را تکه پاره می کردند، به دومین شهید معروف نهضت پاسداری از حرم یعنی شهید همدانی توهین کرد. چون شهامت مقابله با سلیمانی را نداشت تا دوباره آن را ثابت کند، هر جریانی که در طول تاریخ کشور با ولایت مخالفت می کند به دست بیگانگان و بیگانگان می سپارد.

آیت الله علم الهادی گفت: شما جوانانی که راه انقلاب اسلامی را ادامه می دهید، باید از تاریخ کشور درس گرفته و بینش مردم شناسانه کسب کنید و بر امامت تکیه کنید زیرا هر روز که مردم از انقلاب فاصله گرفتند. در حومه شهر، آنها با تاریکی و شکست مواجه شدند. اساساً تمام ظلم هایی که بر سیدالشهدا (ع) شد، نتیجه انتخاب های ناآگاهانه مردمی بود که فریب حاکم قدره مانند معاویه را خوردند و سرانجام حکومت را به پسرش یزید سپردند، به طوری که سرانجام اوضاع به جایی رسید که جنایات بی‌سابقه بود و چنین اتفاقی برای خاندان پیامبر (ص) بیفتد. از خداوند متعال می خواهیم که به همه ما بصیرت عنایت به علم دشمنان و معرفت ائمه اطهار عنایت فرماید و عزت مسلمین و ذلت کفار مصادف با سرنوشت امام زمان (عج) گردد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید