بیانیه استقلالی ها: از تخلفات پرسپولیس مطلع هستم

ابتدا کاظم علیایی درباره حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا گفت: باشگاه استقلال یک ماه فرصت دارد تا مدارک لازم را بارگذاری کند. این مدارک باید بر اساس دستورالعمل فیفا آپلود و سپس حل شوند. دستور العمل ها در دست باشگاه است و آنها دقیقا می دانند که چه کاری باید انجام شود. نمی دانم مدارک آپلود شده یا نه، باشگاه بهتر می داند اما باید حساب مالی تسویه شود چون یکی از شرایط این موضوع همین است.

مدیرعامل سابق استقلال درباره خطر کسر امتیاز و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات باشگاه استقلال در صورت عدم پرداخت پول استراماچونی گفت: کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا در این خصوص تصمیم گیری خواهند کرد. بدهی استقلال سر جایش است اما هر روز که پرداخت نمی شود تاخیر هم به آن اضافه می شود. طلب استراماچونی باید پرداخت شود. صحبت از کسر امتیاز و بستن پنجره نقل و انتقالات باشگاه استقلال گمانه زنی رسانه ای است.

اولیایی تاکید کرد: حدس و گمان نباید رسانه ای شود. علی فتح الله زاده و همراهان این گفتگوها را پخش کردند. کمیسیون هنوز تشکیل نشده و به اسناد رسیدگی نکرده است. دیگر باشگاه های ایرانی نباید غافل شوند و فکر کنند که چنین مشکلی فقط با استقلال پیش می آید. ما باشگاه هایی داریم که مالک آنها هنوز مشخص نیست. فوتبال باشگاهی ما ایرادات زیادی دارد. عربستان یک کشور همسایه است و در حال توسعه است، اما ما فقط در دنده عقب هستیم و پیشرفت نمی کنیم. لایحه مدیریت کل باشگاه های فوتبال سال هاست در مجلس مطرح شده و به تصویب نرسیده است. ما می خواهیم فوتبال بدون قانون بسازیم، هر باشگاهی تصمیمات خود را می گیرد و طبق سلیقه خود رفتار می کند. وضعیت باشگاه های ما روز به روز بدتر می شود. موضوع دیگر بازی جوانمردانه مالی است. فیفا چند سالی است که این مشکل را به کنفدراسیون ها ابلاغ کرده و در اروپا نیز در حال انجام است. در اروپا با متخلفان برخورد جدی می شود. اگر سال آینده فیرپلی مالی مطرح شود، باشگاه های ما دچار مشکل می شوند زیرا دخل و خرج آنها در یک سطح نیست. اگر فوتبال حرفه ای و حضور در آسیا می خواهیم باید شورای عالی ورزش به ریاست رئیس جمهور تشکیل شود. نباید همه مشکلات را به گردن مدیران باشگاه بیندازیم، مدیرانی که مدت کوتاهی می مانند و بعد می روند. قربان زاده بارها در مصاحبه های خود درباره کدال و سیستم کنترلی گفته است که رئیس سازمان خصوصی سازی یعنی خود قربان زاده به چه نوع کنترلی اعتراض دارد. قربانزاده چه عاملی برای کنترل باشگاه های خصوصی دارد؟ هیچ چی!

کاظم علیایی در خصوص شرایط پرسپولیس گفت: سازمان بازرسی گزارشی چند صفحه ای از تخلفات پرسپولیس تهیه کرده که باید به آن پاسخ داده شود. سازمان بازرسی بخشی از سیستم قضایی است. من در جریان گزارش سازمان بازرسی از تخلفات پرسپولیس هستم و فقط می توانم بگویم خدا رحمت کند!

مدیرعامل سابق استقلال در خصوص اظهارات رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: تخلفات پرسپولیس در زمان رضا درویش انجام شد اما قربان زاده فقط درباره استقلال صحبت کرد. قربان زاده فقط یک فرار رو به جلو انجام می دهد. وقتی باید جواب بدهد، ناگهان تبدیل به مشاور مدیرعامل می شود و از پاسخ دادن طفره می رود. مردم متوجه می شوند. قربان زاده در دستور العمل رئیس کمیته هزینه است اما در زمان مسئولیت مشاور می شود. قربان زاده می گوید برای خصوصی سازی و مدیریت صحیح باشگاه ها و عرضه آن در بورس مدل هایی وجود دارد که می خواهم این مدل ها را ارائه کنم تا یاد بگیریم. قربان زاده از معجزه می گوید، امامزاده شما ما را کور نکنید، شفا نخواستیم!

بالاخره کاظم علیایی گفت: خصوصی سازی کمر فوتبال ایران را شکست. مردان از این ورزش بی اطلاع هستند و تصمیماتی گرفته اند که وضعیت فوتبال ما را روز به روز بدتر می کند. قبل از ورود سازمان خصوصی سازی این مشکلات اصلا وجود نداشت. باشگاه ها از خودشان مراقبت می کنند. عملکرد قربان زاده در فوتبال ایران اصلا قابل دفاع نیست و اوضاع فقط بدتر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید