بیانیه عجیبی را در بحبوحه مذاکرات احیای برجام بگیرید: آمریکا در آستانه جنگ با ایران

بیانیه عجیبی را در بحبوحه مذاکرات احیای برجام بگیرید: آمریکا در آستانه جنگ با ایران

روز جدید : ایالات متحده در آستانه جنگ با ایران است، به نظر می رسد آغاز جنگ با ایران با شکست جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در احیای توافق هسته ای که دولت ترامپ به طور یکجانبه در سال 2018 از آن خارج شد، اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.

اینترسپت می گوید که ایالات متحده در آستانه جنگ با ایران است: بی میلی یا ناتوانی بایدن برای احیای برجام ناظران را به فکر بدترین سناریویی بیندیشند که در آن دو کشور با یک رویارویی نظامی تمام عیار روبرو می شوند.

اینکه چگونه دو طرف تا اینجا پیش رفته اند بدیهی است. توافق هسته ای که توسط دولت اوباما امضا شد، با هدف جلوگیری از درگیری نظامی با قرار دادن برنامه هسته ای ایران تحت نظارت بین المللی انجام شد. این قرارداد به طور ناگهانی توسط ترامپ لغو شد و دولت ترامپ کمپین فشار اقتصادی، خرابکاری و ترور را با هدف تحریک ایران به راه انداخت.

واقعیت این است که توافق هسته‌ای 2015 که دیپلمات‌های ایرانی در آن زمان آن را اولین گام به سوی گفت‌وگوی گسترده‌تر با ایالات متحده توصیف کردند، به محض اینکه ترامپ تصمیم به کناره‌گیری گرفت، مورد حمایت قرار گرفت. دولت بایدن نتوانست گام های ترامپ را برگرداند.

پس از 20 سال درگیری در خاورمیانه و آسیای مرکزی، آمریکایی ها اکنون از جنگ در منطقه خسته شده اند. علیرغم اینکه مردم این کشور چقدر ممکن است از رویارویی خسته شده باشند، به نظر می رسد رهبران آنها دوست ندارند جنگ جدیدی را آغاز کنند، که شاید بزرگترین جنگ آنها باشد!

دیدگاهتان را بنویسید