بیایید با مردم دور هم جمع شویم روز جدید

بیایید با مردم دور هم جمع شویم

روز جدید : «مشروطیت» و «آزادی انتخابات»; ایرانیان به امروز برای فردایی روشن در ایران نیاز دارند

در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب، در حالی که مجمع نیروهای امام خمینی (ره) به عنوان یکی از تشکل های قدیمی فعال در جناح چپ در بیانیه های انتقادی با هشدار این روزها، به مردم هشدار می دهد که از روندهای جاری ناامید نشوند. کشور، مجمع عمومی اتحادیه دانشگاه‌های اسلامی یکی از احزاب اصلاح‌طلب که از اعضای جبهه اصلاحات ایران نیز می‌باشد، در چهارمین کنگره خود علاوه بر انتخاب اعضای جدید شورای مرکزی این تشکل سیاسی – دانشگاهی، به گوش رسید. از سوی دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها. محمود صادقی در مجمع عمومی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها سخنرانی کرد و همانطور که در بیانیه مجمع نیروهای امام خمینی (ره) تاکید شد، در آستانه چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی به برخی از چالش ها و مصائب ملت و کشور پرداخت. پیروزی انقلاب محمود صادقی که در سال 95 به عنوان دبیرکل جدید انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها انتخاب شد، با وجود برگزاری دو کنگره و تغییر در ترکیب هیات مدیره مرکزی و هیات مدیره، همچنان در سمت دبیرکلی این سیاست حفظ شده است. -سازمان دانشگاهی وی بر ضرورت تشکیل دو جنبش مشروطه و آزادی انتخابات تاکید کرد. گفت: با محتوای اسلامی. وی «تعریف حق تعیین سرنوشت» را یکی از حقوق شهروندی در جمهوری اسلامی مهمترین ویژگی هویتی این نظام سیاسی دانست و افزود: «مشارکت مردم در تعیین سرنوشت» و «حکومت قانون» «دو معیار مناسب برای سنجش موفقیت است و این تابع جمهوری اسلامی است.

وی در ادامه با بیان اینکه معیار سنجش میزان تحقق اهداف انقلاب بر اساس اصل سوم قانون اساسی این است: اکنون اگر ارزیابی کنیم می بینیم که با وجود خدمات فراوان، شکاف عمیق بین مرکز و اطراف آن.» بیش از 4 دهه است و می گوید: «و در انتخاب افراد بر اساس تفاسیر نامتناسب با روح قانون اساسی و روح جمهوری محدودیت بیشتری داشته ایم.» وی با بیان اینکه انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها علیرغم محدودیت های موجود و حذف نامزدهای آن علیرغم انتقاد برخی افکار عمومی و حذف نامزدهای آن، در انتخابات گذشته با چالش بی سابقه ای مواجه شد، گفت: پایگاه اجتماعی حامی گفتمان سیاسی اصلاح طلب وارد عرصه سیاسی- دانشگاهی و سایر احزاب منتسب به «جبهه اصلاحات ایران» شد، انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها عرصه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را ترک نکرد! این در حالی است که به گفته صادقی، ارزیابی های انجام شده پس از انتخابات و از طریق بررسی های محل، «کاهش سطح اعتماد عمومی به دولت» را نشان می دهد. وی ضمن تاکید بر لزوم چاره‌جویی برای این مشکل، معتقد است که با توجه به محدودیت‌های فراوانی که برای احزاب اعمال می‌شود، این احزاب از چنین قدرتی برخوردار نیستند و به عبارتی این فرصت در اختیار تشکل‌هایی مانند انجمن اسلامی دانشگاه قرار می‌گیرد. معلمان.بدون توجه به حکم اصل 26 قانون اساسی برای به رسمیت شناختن آزادی احزاب و تشکل ها!

اما دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه در قسمت پایانی سخنان خود از لزوم دو حرکت سخن گفت؛ یکی نهضت مشروطه و دیگری نهضت آزادی انتخابات! وی گفت: در «نهضت مشروطه» باید تلاش کنیم همه ارکان حکومت از رهبری و نهادهای زیرمجموعه رهبری را بسته به قانون مداری قوای سه گانه قرار دهیم. در نهضت آزادی انتخابات نیز باید تلاش کنیم که محدودیت های اعمال شده برای انتخابات کاهش یابد. صادقی که «رد صلاحیت برخی از نزدیک ترین افراد به جناح حاکم» را که البته علاوه بر رد صلاحیت همه کاندیداهای اصلاح طلب، نشانه دور شدن از «اصل انتخابات و نظام» می داند. معتقد است محدودیت‌ها می‌توان امیدوار بود که قانون‌گرایی در همه مسائل و موارد، چالش‌ها و مشکلات پیش روی نظام جمهوری اسلامی را حل کند. اما در عین حال همان طور که اشاره شد، مجمع قوای حضرت امام خمینی (ره) در بیانیه ای به بهانه سالگرد پیروزی انقلاب به برخی از همین مصائب و چالش ها پرداخت و راه های برون رفت از این وضعیت را تبیین کرد.

مجمع قوای امام خمینی (ره) که پیروزی انقلاب را مصداق «مبارزه مردم ایران در طول 100 سال آزادی، عدالت و دموکراسی» می‌داند، معتقد است که بازخوانی گذشته و تحلیل آنچه در پیش است باید در نظر گرفته شود. در دستور کار قرار دارد. تشکل سیاسی اصلاح طلب در ادامه بیانیه خود با اشاره به برخی از اظهارات بنیانگذار جمهوری اسلامی که در راستای تاکید بر جایگاه و نقش مردم در اداره کشور بیان شده است، این پرسش را مطرح کرد: امروز وفادار بوده است. و کارنامه رضایت بخشی و دفاعی از خود به جای گذاشت؟ آیا نقش مردم را در مدیریت پرونده ها و مشارکت در فرآیندهای مربوط به حاکمیت کشور و نظام افزایش داده اند؟ آیا در مسیر عدالت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به موفقیت نسبی دست یافته اند؟ آیا سهم مردم در منابع ملی و عمومی را افزایش داده اند؟ آیا در داخل و خارج از کشور به کرامت مردم احترام می گذاشتند؟ آیا ساکنان این سرزمین بزرگ دلبستگی خود را به تاریخ و جغرافیای خود افزایش داده اند؟ آیا از هدر رفتن منابع و کاهش سرمایه بین نسلی جلوگیری کرده اند؟ آیا آن‌طور که ادعا می‌کنند، مجدانه معنویت و علاقه به ارزش‌های دینی را بالا برده‌اند؟ روابط بیرونی بر اساس عزت و حکمت و مصلحت است؟ آیا مردم از اتفاقاتی که در مذاکرات بین المللی نمایندگان ایران و سایر کشورها می افتد آگاه هستند؟ و از همه مهمتر، آیا شرایط کنونی با اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی و اصول مندرج در قانون اساسی سازگاری دارد؟ چقدر باید منتظر بمانید تا وضعیت بهتر شود! جای بسی تأسف و تعجب است که عده ای که در گذشته منتقد دولت بودند، امروز به جای همراهی با مردم، فقط به صبر و حوصله توصیه می کنند! مردم: «مجمع قوای امام خمینی(ره) هشدار داده است که مردم نباید از روندهای جاری کشور ناامید شوند. این امر مستلزم افزایش نیرو و پرهیز از اختلافات و دوقطبی‌سازی‌های کاذب سیاسی و اجتماعی است. البته شنیدن صدای کارگران، کشاورزان، معلمان، دانشگاهیان و سایر اقشار جامعه از هر سلیقه، مذاهب، قومیت و اعتماد به آنان موجب ارتقای اعتماد عمومی، تقویت وحدت ملی و کاهش تهدیدها خواهد شد. حذف دیگران نیست، ما باید مردم را همراهی کنیم و رنج و مشکلات آنها را از نزدیک ببینیم و درک کنیم و برای حل مشکلات با آنها همکاری کنیم.

انتخاب اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه

هجدهمین مجمع عمومی و چهارمین کنگره انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه به صورت حضوری و مجازی در روز پنجشنبه ۱۴ بهمن ماه با حضور اعضای فعال انجمن و نماینده وزارت کشور در دفتر انجمن برگزار شد. . در ادامه گزارش محمود صادقی دبیرکل انجمن اسلامی، ژاله حسسکه قائم مقام دبیرکل انجمن متن پیام سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات را برای اعضا قرائت کرد. محسن امین زاده سپس به بیان شعار «نه شرقی نه غربی» در سیاست خارجی ایران پرداخت و بر لزوم ارتباط با جامعه جهانی تاکید کرد. پس از انتخابات هیئت مدیره مجمع عمومی این تشکل سیاسی صورت گرفت. در پی گزارش دبیرکل و بازرس مجمع عمومی از فعالیت های دو سال اخیر انجمن، انتخابات شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه کاویانی، محمدعلی ثانی منفرد، حسین عباسی نژاد برگزار شد. محمدحسین ودیعی، فرهاد درویش، حسن جعفریانی، منصور سیاری، محمدعلی منصوری بیرجندی، علی یوسفی، فتح الله امی رع، حمیدرضا اکبری حسین با به عنوان 21 نفر از اعضای اصلی شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه انتخاب شدند. معلمان همچنین عباس پهلوانی، عزیزلا تاجیک اسماعیلی، محمدجواد نجفی، فرامرز میرزایی، علی تقوی جلودار، محتار جلالی و رضا پیرایش که از بیست و دوم تا بیست و هشتم در رده های بعدی قرار گرفتند نیز از این جمله هستند. هفت نفر از اعضای این شورا منصوب به جبهه اصلاحات ایران انتخاب شدند. این در حالی بود که در جریان انتخابات شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها در چهارمین کنگره این تشکل سیاسی- دانشگاهی، انتخاب رئیس بازرسی و علی البدل در دستور کار قرار گرفت. یعقوب موسوی نیز به عنوان معاون بازرسی انتخاب شد.

دیدگاهتان را بنویسید