عید نوروز مبارک / روز طبیعت بیایید به فکر طبیعت باشیم


ساعت: 11:44
تاریخ انتشار: 1401/01/13
کد خبر: 1818992

سیزدهم فروردین آخرین روز خداحافظی با عید نوروز است که با توجه به مسائل زیست محیطی با احتیاط کامل برای همگان انتظار می رود با توجه به مسائل زیست محیطی روز شادی برای همگان باشد پس خدای ناکرده سلامت و سربلند باشید. گذار می تواند از امروز به فردا بگذرد بیایید سال جدید را با شادی و طراوت آغاز کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از कاورستان، چشم باز کردیم، عید نوروز 1401 تمام شد و روز سیزدهم فروردین فرا رسید. امسال با چراغ سبز دولت و وزارت بهداشت، مردم پس از سه سال ایمن تر سفر کردند و امروز به طبیعت می روند تا سال جدید را با انرژی مضاعف آغاز کنند.

از گذشته های دور تاکنون مردم برای یک دوره باشکوه و جمعی چند روزه قبل از سیزده بدر خود را برای این روز آماده می کردند و خانواده های زیادی در آن روز یا 2 روز مانده به سیزدهم بدر هستند. فروردین به دل طبیعت می رود و به استقبال این روز می رود.

روند برپایی چادرهای مسافرتی، افروختن آتش، کباب کردن و خوردن غذاهای رنگارنگ در روز طبیعت به اوج خود می رسد، در کنار شادی مردم و سن آنها صحنه های غم انگیزی به چشم می خورد که دل هر طبیعت دوستی را به درد می آورد.

صحنه های شکستن شاخ و برگ درختان، ریختن زباله در دل طبیعت، افروختن آتش منجر به آتش سوزی جنگل ها و مراتع، آلوده شدن آب رودخانه و انداختن بطری ها، شکستن صندل در پارک ها و باغ ها و نوشتن خاطرات وسایل برای بازی در پارک یا درخت، شکار حیوانات. و پرندگان به صورت غیرقانونی، یا چیدن گل و گیاه، سایت‌های میراث طبیعی هستند که برخی از مردم به جای تحمل کردن، در واقع با آنها در حال جنگ هستند.

اما هستند افرادی که برای طبیعت سرسبز خداوند ارزش قائل هستند و به طبیعت سرخانه خود اهمیت می دهند تا چهره سبز آن خراب نشود زیرا یکی از امانت هایی که خداوند متعال به مردم داده است طبیعت و محیطی است که انسان در آن زندگی می کند. او این کار را انجام می دهد و چون اعتماد است، مسئول آن است و شما باید سعی کنید آن را حفظ کنید. در غیر این صورت در امانت الهی خیانت کرده است و مصداق این آیه این است که می گوید: والبحر بما کسبت عیدی الناس لیذیقهم. [روم/۴۱] «فساد در خشکی و دریا به خاطر کارهایی که مردم انجام داده اند ظاهر می شود، خداوند می خواهد نتایج برخی از اعمال آنها را بچشد تا (به حق) بازگردد».

بنابراین مردم موظف به رعایت حقوق طبیعی هر موجودی اعم از دریا، آبزیان، هوا، پرندگان، هوا و استنشاق‌ها و همچنین هر پدیده طبیعی دیگر هستند و هرگز با نابودی نسل و عزاداری موافقت نکنند. مورد سرزنش قرآن کریم قرار گیرد.

اما یکی از سنت های مردم خراسان جنوبی در سیزدهم فروردین یا سیزده بدر طبخ انواع غذاهای محلی و محلی به ویژه آش هایی است که در دل طبیعت تهیه می شود. یکی دیگر از رسوم سیزدهم فروردین در خراسان جنوبی بازگشت مردم به روستای زادگاه خود برای دیدار با اقوام و اقوام خود علاوه بر تفریح ​​در طبیعت است.

از ساعات اولیه صبح امروز مردم مناطق مختلف شهری و روستایی استان به همراه خانواده و سایر اقوام خود برای اجرای آیین سنتی سیزده بدر راهی مناطق خوش آب و هوا و سرسبز شدند. در این میان حرکت دسته جمعی خودروهای سبک و سنگین که روی سقف آن سبزه ها با نوارهای رنگارنگ مزین شده است، اسکان میهمانان نوروزی و مردم محلی در اطراف مزارع سرسبز و مناطق گردشگری حال و هوای خاصی به این استان بخشیده بود.

بنده دره، سد امیرشاه، چهارده، شوکت آباد، بیدوهت، دامنه رشته کوه باگران، باغ های اکبریه، امیرآباد و رحیم آباد، زیارتگاه ها و زیارتگاه های کاهی و حنبل. در شب سال نو به این مکان ها می روند. علاوه بر این عده ای که وسایل و وسایل نقلیه لازم را نداشتند سیزده روز را در پارک های شهر می گذرانند.

تهیه آجیل و میوه و تهیه غذاهای محلی و اجرای موسیقی سنتی و رقص های محلی از تفریحات ویژه این روز در بیرجند است. در این روز خوش شانس ها با گندم و جو به مزارع رفتند و بهترین سبزه ها را بستند و معتقد بودند که به زودی در همان سال شوهر مورد علاقه خود را خواهند یافت.

دختران جوان در حین گره زدن جمله سبز “سیزده دلار برای شما! سالانه! در خانه! هک کوتو! هک کوتو! (13 بدر، شادی روز چهاردهم مال شماست، سال دیگر وقت ازدواج است، شادی، شادی) خوانده شد. این سنت های قدیمی هنوز در برخی از نقاط بیرجند مرکز خراسان جنوبی وجود دارد و مردم این شهر همچنان به انجام آداب خاص این روز و حضور در طبیعت اعتقاد دارند.

به هر حال سیزده بدر 1401 می گذرد، اما ما نباید آن طور که دوست داریم نسبت به محیط زیست خودخواه باشیم، بلکه باید محیط خود را بشناسیم و رفتار خود را هماهنگ کنیم، کسانی که به محیط زیست آسیب می رسانند فقط منفعت های کوچکی دارند. و آنها خود را شخصی می بینند، اما محافظه کاران منافع مشترک مردم را می بینند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید