بیش از ۵۳۷ میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به دیابت هستند

معاون علوم پزشکی شیراز:

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه بیش از 537 میلیون نفر در جهان به دیابت مبتلا هستند، از ابتلای یک میلیارد و 300 میلیون نفر در سال 2050 به دیابت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج فارس

عباس رضایان زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دیابت به یک اپیدمی تبدیل شده و با سرعت بسیار بالایی در حال گسترش در سراسر جهان است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 537 میلیون نفر در جهان به دیابت مبتلا هستند و این افراد تا پایان عمر محکوم به مصرف داروهای کنترل دیابت هستند.

رضاییان زاده با اشاره به اینکه دیابت عامل اصلی نابینایی، نارسایی کلیه، سکته قلبی و مغزی است، گفت: پیش بینی ها نشان می دهد که اگر مداخلات موثری برای کنترل این بیماری انجام نشود، تعداد مبتلایان به دیابت تا سال 2050 افزایش می یابد و به یک نفر می رسد. میلیارد و 300 میلیون نفر

وی ادامه داد: اگرچه علم در تلاش برای درمان دیابت است، اما هنوز درمانی برای این بیماری وجود ندارد و درمان های موجود اغلب کنترل کننده هستند.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در دهه گذشته بیش از 40 قرص و تزریق جدید برای دیابت در سراسر جهان تایید شده است. با این حال، واقعیت ترسناک این است که اکثر بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 کنترل قند خون ضعیفی دارند و بنابراین همچنان با عوارض سلامتی طولانی مدت روبرو هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با وجود تمام این واقعیت ها، پیشگیری مهمترین رکن برای کنترل این اپیدمی تلقی می شود که با تغییر سبک زندگی از جمله رعایت رژیم غذایی سالم، فعالیت بدنی منظم، حفظ سلامتی می توان از کاهش آن جلوگیری کرد. وزن طبیعی بدن و اجتناب از سیگار کشیدن

وی ادامه داد: کمپین ملی سلامت با شعار “آگاهی زودتر، مراقبت بهتر” از 29 آبان ماه برای شناسایی افراد در معرض خطر دیابت و فشار خون راه اندازی شد و علاوه بر آگاهی بخشی و ارتقای سلامت مردم در این زمینه، پیشگیری کرد. و مراقبت از این بیماری ها

رضاییان زاده از مردم استان خواست تا در این طرح ملی شرکت کرده و در زمان تعیین شده برای پیشگیری و تشخیص به موقع دیابت و فشار خون به مراکز بهداشتی درمانی، پایگاه های پزشک خانواده، مراکز خدمات جامع سلامت و همچنین ایستگاه های سیار ویزیت خدمات رایگان دریافت کنند. و مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و خصوصی.



آیا این خبر مفید بود؟