بیش از 50000 نفر در سراسر جهان به آبله میمون مبتلا هستند

بیش از 50000 نفر در سراسر جهان به آبله میمون مبتلا هستند

روز جدید طبق آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی، 50496 نفر در سراسر جهان به آبله میمون مبتلا شده اند.

در آماری که شب گذشته (31 مرداد 9 شهریور) از ثبت 50 هزار و 496 مورد ابتلا به آبله میمونی منتشر شد، بیشترین موارد مربوط به آمریکای شمالی و اروپا اعلام شد.

همچنین داده ها نشان دهنده روند نزولی آلودگی در این دو مرکز است.

تدروس آدهانوم گبریسوس رئیس سازمان جهانی بهداشت روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: این نشانه‌ها آنچه را که از ابتدا بارها گفته‌ایم تایید می‌کند که می‌توان با اقدامات درست جلوی شیوع این بیماری را گرفت.

وی افزود: تعدادی از کشورهای قاره آمریکا با روند رو به افزایش آلودگی مواجه بوده اند، اما خوشحالیم که امروز شاهد کاهش آلودگی در کانادا هستیم.

مقامات بهداشتی آمریکا روز گذشته اعلام کردند که میزان ابتلا به آبله میمون در این کشور کاهش یافته است.

آدهانوم در عین حال از آمارهای امیدوارکننده ای خبر داد که از کشورهای اروپایی از جمله آلمان و هلند دریافت شده است.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت پیشتر گفته بود که نشانه هایی وجود دارد که شیوع این بیماری در اروپا کاهش یافته است، جایی که ترکیبی از اقدامات موثر بهداشت عمومی، تغییر رفتار و واکسیناسیون به جلوگیری از انتقال کمک کرده است.

بر اساس این گزارش، بیشتر موارد آبله میمون در خارج از آفریقا که یک بیماری بومی در آن منطقه است، مربوط به روابط جنسی مردان است.

این سازمان همچنین اعلام کرد که آبله میمون یک بیماری مقاربتی محسوب نمی شود و هر فردی می تواند به آن مبتلا شود. تماس مستقیم پوست با پوست و همچنین ملحفه یا لباس های آلوده می تواند باعث انتقال بیماری شود.

سازمان بهداشت جهانی نیز به شدت بر پرهیز از هرگونه انگ زدن به یک جامعه خاص تاکید می کند، زیرا ممکن است منجر به کتمان بیماری و عدم درمان و در نتیجه گسترش آن شود.

این سازمان قبلاً بالاترین سطح هشدار خود را در 24 جولای (2 اوت) در تلاش برای جلوگیری از گسترش و تداوم بیماری مسری آبله میمون اعلام کرد.

تدروس آدهانوم همچنین گفت که اگر اقدامات درست انجام شود، مجبور نیستیم برای همیشه با این بیماری زندگی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید