در حال حاضر، آبله میمون تهدیدی برای سلامت جهان نیست


ساعت: 07:24
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1879422

سازمان جهانی بهداشت می گوید شیوع آبله میمون باید به دقت تحت نظر باشد، اما در حال حاضر این یک وضعیت اضطراری جهانی نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مدیسون نت، کمیسیون اضطراری سازمان جهانی بهداشت توضیح داد که آبله میمون بیماریی است که مدت ها نادیده گرفته شده و در برخی از کشورهای آفریقایی متولد شده است.

این کمیسیون افزود: “شیوع فعلی که بیش از 3000 نفر را در بیش از 50 کشور تحت تاثیر قرار می دهد، “غیر معمول” است.

این کمیسیون گفت: «اگرچه این همه‌گیری هنوز یک وضعیت اضطراری بهداشتی نیست، تصمیم باید ظرف چند هفته مورد تجدید نظر قرار گیرد.»

بر اساس این گزارش، در صورت بروز تحولات جدید، ممکن است وضعیت مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد. این معیارها شامل گسترش به کشورهای دیگر یا گسترش بیشتر در داخل کشورها، افزایش شدت موارد، افزایش شیوع موارد در میان روسپی‌ها است.

سازمان جهانی بهداشت گفت: «در حالی که تعداد کمی از اعضا نظرات متفاوتی را ابراز کرده اند، کمیته به اتفاق آرا تصمیم گرفت به مدیرکل سازمان جهانی بهداشت توصیه کند که شیوع بیماری در این مرحله نباید به عنوان یک وضعیت اضطراری بهداشت جهانی شناخته شود.» »

آدریانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت (WHO)، گفت که کنترل شیوع این بیماری نیازمند واکنش قوی است.

وی گفت: این امر مستلزم توجه جمعی و اقدام هماهنگ ما در حال حاضر برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس آبله از طریق اقدامات بهداشت عمومی از جمله نظارت، پیگیری، ایزوله سازی و مراقبت از بیمار و اطمینان از دسترسی است. “در دسترس بودن ابزار بهداشتی مانند واکسن و درمان برای جمعیت در خطر است.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید