وزارت بهداشت: وضعیت آبله میمون در جهان/ هنوز مورد مشکوکی در ایران نداشته ایم.

وزارت بهداشت: وضعیت با

روز جدید کتاب درسی برای پیشگیری و درمان این بیماری تهیه شده و در اختیار دانشگاه ها قرار می گیرد.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون مورد مشکوک یا خاصی از آبله میمون نداشته ایم و شبکه بهداشت و درمان کشور در حال بررسی موارد مشکوک است.

پدرام پاک آیین گفت: آبله میمون یک بیماری ویروسی ویروس سرخک انسانی است. در حال حاضر 15 کشور در سراسر جهان موارد مشکوک به این بیماری را گزارش کرده اند. در این 15 کشور، 197 مورد مشکوک گزارش شده و 108 مورد تشخیص قطعی در سراسر جهان داده شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی از نظر بیماری در کشور وجود ندارد، افزود: وزارت بهداشت در حال بررسی افراد مشکوک است تا از ابتلای آنها به آبله مرغان مطمئن شود. کتاب درسی پیشگیری و درمان این بیماری نیز تهیه شده و در اختیار دانشگاه ها قرار می گیرد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با بیان اینکه سرایت این بیماری خیلی زیاد نیست، گفت: این بیماری در اثر تماس با حیوان آلوده، تماس با لاشه یا خوردن گوشت آن و همچنین ایجاد می شود. گاز گرفتن یا خراشیدگی پوست حیوان آلوده و همچنین عطسه یا سرفه را از طریق قطرات تنفسی به فرد مبتلا منتقل می کند.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، پاک آیین در پایان گفت: از آنجایی که سرایت این بیماری زیاد نیست، تصور نمی شود منجر به اپیدمی شود و جای نگرانی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید