بیش از 20 کازینو در انتظار جراحی کاشت حلزون گوش هستند / بیش از 14 میلیارد دلار برای کمک های توانبخشی هزینه شده است


وی افزود: سال گذشته 14 میلیارد و 502 میلیون و 690 هزار ریال برای ارائه کمک توانبخشی به مددجویان اجتماعی در استان قزوین هزینه شد ؛ این در حالی است که در شش ماهه نخست سال جاری اعتباری برای این منظور اعطا نشده و در اواسط مهرماه امسال مبلغ 5 میلیارد و 342 میلیون ریال در اختیار استان قرار گرفت.


معاون توانبخشی وزیر بهزیستی استان قزوین گفت: بهترین سن برای کاشت حلزون شنوایی تا دو سال است و در نهایت تا سه سالگی عصر طلایی کاشت حلزون است سال گذشته 20 کاشت حلزون ساخته شد و قیمت 720 میلیون ریال دریافت کردند. مددکاراجتماعی.

وی گفت: در حال حاضر 28 نفر در استان قزوین برای کاشت حلزون چشم درخواست می کنند. وی گفت: سازمان بهزیستی تا 6 میلیون تومان برای کاشت حلزون این افراد پرداخت می کند.

20 کاشت حلزون در سال جاری انجام شد


جاتان تعداد افرادی را که در سال گذشته ایمپلنت حلزون را تعمیر کردند ، 20 نفر اعلام کرد و مبلغ 600 میلیون ریال توسط سازمان رفاه اجتماعی به این افراد پرداخت شد.


این مقام مسئول تاکید کرد: علاوه بر این تعداد افرادی که در شش ماهه نخست سال جاری اقدام به ترمیم کاشت حلزون کرده اند 35 نفر است و به دلیل عدم تخصیص بودجه از بهزیستی کشور هزینه ای برای آنها پرداخت نشده است.


وی تصریح کرد: ارزیابی نیازهای مربوط به تجهیزات توانبخشی لازم انجام شده و طبق اعلام اعتبار در مهر ماه تجهیزات خریداری شده است.


جاتان با اشاره به اقدامات بهزیستی کودکان دارای مشکلات شنوایی گفت: مشارکت در کمیسیون تشخیص معلولیت و انجام اقدامات شنوایی سنجی و طرح دعوی، تحویل سمعک هر سه تا پنج سال یکبار به هر معلول و عرضه باتری های سمعک به صورت ماهانه از جمله اقدامات انجام شده است. “است.


وی در پایان گفت: معرفی مرکز پرنیان کودکان ناشنوا و شنوا و پرداخت یارانه 13 میلیون و 500 هزار ریالی به این مرکز جهت شرکت در جلسات آموزشی و توانبخشی مرکز و همچنین پرداخت هزینه کاشت حلزون و تعمیر از قطعات ایمپلنت بهزیستی استان برای کودکان با مشکلات شنوایی.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید