بیش از 2000 واحد صنعتی در یک سال گذشته مقاوم سازی شدند/ برخی از شهرهای کشور نگران تامین نیروی کار هستند


ساعت: 08:13
تاریخ ارسال: 08/04/1401
کد خبر: 1905740

برادران معاون صنایع وزارت صمت گفت: تلاش های دولت جدید در یک سال اخیر منجر به بروز نشانه های اقتصادی خوبی شده است به طوری که اکنون برخی شهرها نگران تامین نیروی کار هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ؛ برادران معاون وزیر صمت که در سفری یک روزه برای افتتاح چند طرح صنعتی به استان یزد سفر کرده اند در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص پیشگیری از خام فروشی گفت: ارتباط فرهنگ مردم منطقه با حوزه های فناوری یکی از محورهای برنامه وزارت حراست است که خوشبختانه در یک سال اخیر دستاوردهای خوبی در این منطقه در سطح ملی مشاهده می شود و به تدریج نشانه های اقتصادی مشاهده می شود.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم بیش از 2000 واحد جدید بازسازی شد و رشد اقتصادی کشور در 3 ماهه اول سال به 5.3 درصد رسید و خوشبختانه رشد قابل توجهی در صادرات وجود دارد به گونه ای که برخی شهرها مانند یزد در حال حاضر نگران نیروی کار است.

برادران با تاکید بر اینکه استان یزد یکی از استان های موفق در عرصه صنعت است، گفت: استان یزد 3 هزار و 200 واحد صنعتی دارد و این تعداد در سال آینده افزایش چشمگیری خواهد داشت.

معاون کل صنایع وزارت حراست با اشاره به اینکه ویژگی های یزدی ها که به قنات، قنوت و رضایتمندی شهره هستند در موفقیت آنها در این صنعت تاثیر بسزایی داشته است، خاطرنشان کرد: محصولات استان یزد به کشورهای بیشتری صادر می شود. بیش از 90 کشور جهان و همچنین با توجه به رضایت خود توانستند صنایع بسیار موفقی مانند نساجی را تشکیل دهند که چندین محصول دیگر تولید می کند و تقریباً به عنوان صنعت مادر محسوب می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه صنایع کوچک توانسته اند از صنایع بزرگ پیشی بگیرند، تصریح کرد: صنایع کوچک شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته اند اما توانسته اند با موفقیت بیشتری فعالیت کنند و در بسیاری از زمینه ها از صنایع بزرگ پیشی بگیرند.

برادران معاون امنیتی وزیر در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشتند: خودکفایی صنعتی در همه ابعاد دستور کار جدی وزارت حراست است و خوشبختانه توانسته ایم نه تنها محصولات بلکه قطعات و قطعات را نیز صادر کنیم. خط کشی در برخی از صنایع مانند فرش، کاشی و سرامیک و همچنین در حال صادرات تولید این محصولات هستیم تا انشالله این روند ادامه داشته باشد و کشور در همه زمینه ها به خودکفایی برسد.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید