بیش از 35 هزار تن انار از باغات قم برداشت شد


ساعت: 16:42
تاریخ انتشار: 08/02/1401
کد خبر: 1905482

معاون بهبود زراعی سازمان جهاد کشاورزی قم:

معاون بهبود زراعی سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه چند روزی است که برداشت انار از باغات استان آغاز شده است، گفت: انار قم کیفیت بالایی دارد و پیش بینی می شود بیش از 35 هزار انار جمع آوری شود. از باغ های استان تن انار.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدعلی سلامی معاون توسعه و بهبود محصولات گیاهی جهاد کشاورزی قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا گفت: حدود 2500 هکتار از اراضی کشاورزی قم به کشت انار اختصاص دارد که از این میزان 2400 هکتار بارور و 100 هکتار است. are بیشتر به کشت انار اختصاص یافت و در 20 سال گذشته از مرز 10 هزار هکتار گذشت، اما به دلیل تغییر اقلیم تعداد باغات انار در استان قم کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: قم یکی از مناطق قدیمی کشت انار است و کیفیت انار قم بسیار عالی و بالا است و امسال پیش بینی برداشت انار در هر هکتار حدود 15 تن است که معمولاً پیش بینی می شود بیش از 35 تن برداشت شود. هزار تن انار از باغات استان قم

معاون بهبود زراعی سازمان جهاد کشاورزی استان قم خاطرنشان کرد: بیشترین ارقام انار اوجاقی و ملس ساوه در قم است که البته سایر انارها از جمله شاه پسند، یوسف هانی، یزدی و آب دندان نیز وجود دارد. در قم رشد کرده است.

سلامی گفت: برداشت انار در قم تا 20 روز آینده پیش بینی می شود. انار اوجاقی یکی از ارقامی است که تولید بالایی در سراسر کشور دارد زیرا از ارقام بازارپسند، شیرین و آبدار است.

وی در پاسخ به این سوال که باغات انار در کدام مناطق قم وجود دارد؟ وی گفت: باغات انار در تمام مناطق استان قم از جمله کوهک، جاده کاشان، جاده تهران، کنوات و قمرود پراکنده است اما در جعفریه و حاشیه رودخانه قم به سمت جاده اصفهان باغ های انار نسبتاً بیشتر است.

معاون بهبود زراعی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: نیاز استان کمتر از 35 هزار تن تولید است و مازاد انار تولیدی به استان های دیگر صادر می شود که البته انار قم نیز صادر می شود. خارج از کشور اما این صادرات به دلیل نبود زیرساخت ها از استان های دیگر انجام می شود البته به دلیل کوتاه بودن مدت تولید انار از استان های دیگر به قم انار وارد می شود.

سلامی ادامه داد: انار محصولی است که نیاز به آب زیادی دارد، بنابراین بیشتر از این را برای روستاها توصیه نمی کنیم، البته پرورش انار مشکلات دیگری از جمله مرطوب و پس از برداشت در مدت زمان کوتاه دارد. و معین مصرفی است و زیرساختی برای تبدیل وجود ندارد تا اینکه 10 روز پیش قیمت انار بالا بود اما در چند روز اخیر قیمت انار در کشور پایین آمده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید