بیش از 6 هزار زوج قزوینی در انتظار دریافت وام ازدواج هستند


6 هزار زوج قزوینی در نوبت دریافت وام هستند

کبری علیخانی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ وی بیان کرد: در نیمه نخست امسال 9 هزار و 577 مورد تسهیلات ازدواج به زوج های جوان در استان قزوین پرداخت شده و 6 هزار نفر در نوبت دریافت وام هستند.

وی در خصوص علت تاخیر در پرداخت وام ازدواج در چند ماه اخیر، افزود: طی راستی آزمایی و تذکراتی که در مردادماه به بانک های عامل داده شد؛ در این راستا و با توجه به شرایط موجود در بانک های عامل، در ماه های گذشته نیز به زودی پرداخت شد. خوشبختانه گزارش های ارسالی حاکی از آن است که در دو ماه اخیر روند بازپرداخت وام ها سرعت گرفته و از مرداد تا شهریور با رشد خوبی همراه بوده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین تصریح کرد: متقاضیان باید توجه داشته باشند که هنگام ثبت نام در سامانه حتما کد تاییدیه برایشان ارسال شود و معمولا بانک مرکزی تهران این کد را با تاخیر ارسال می کند. برای مدیریت صف ها و تقسیم افراد بین بانک ها.او می فرستد.

پایین بودن نرخ بازپرداخت وام ازدواج در قزوین نسبت به سایر استان ها

علیخانی ابراز کرد: متقاضیان می توانند پس از دریافت کد ارسالی از سوی بانک مرکزی برای تشکیل پرونده به شعبه مراجعه کنند و بانک ها نیز موظفند ظرف مدت 10 روز نسبت به پرداخت تسهیلات به زوجین اقدام کنند.

وی گفت: طبق قانون مهلت 10 روزه برای بازپرداخت وام ازدواج در نظر گرفته شده بود که با توجه به منابع بانک انجام نشد اما خوشبختانه در دو ماه گذشته روند پرداخت تسریع شده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین ادامه داد: از آمار سازوکارهای پرداخت مهرماه اطلاعی نداریم اما آمار ارسالی از سوی وزارت ورزش و جوانان کشور نشان از درصد پرداخت وام ازدواج دارد. در قزوین نسبت به سایر استان ها کمتر است.

علیخانی در پاسخ به این سوال که آیا استخدام عروس یکی از شروط دریافت وام ازدواج است، تصریح کرد: اعطای تسهیلات ازدواج به زوجین ربطی به اشتغال آنها ندارد و همه زوجین می توانند با این امتیاز رفتار کنند.

وام زوجیت ثبت نام کنندگان باید ظرف 10 روز پرداخت شود

در ادامه امیر اسلامی صدر معاون اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین بیان کرد: معاونت امور جوانان از طریق ستاد سازمانی امور جوانان مسئولیت هم افزایی و هماهنگی بین نهادهای مختلف برای ساماندهی امور را بر عهده دارد. زمینه ازدواج، اشتغال و مسکن.

وی با بیان اینکه بیشتر بانک ها کمبود منابع را دلیل تاخیر در پرداخت وام ها عنوان کردند و گفت: اکنون از بانک های عامل می خواهیم منابع خود را تامین کنند و روند پرداخت وام ازدواج را تسریع کنند تا افرادی که در وام مانده اند. صف انتظار، همچنین می توانید امکانات خود را دریافت کنید

نائب رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: خوشبختانه تمامی بانک های فعال در استان در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج همکاری می کنند اما برخی از آنها در تامین منابع با مشکل مواجه هستند و همین امر باعث ماندگاری بیشتر متقاضیان می شود. در صف انتظار

اسلامي صدر گفت: بر اساس مصوبه شوراي عالي جوانان كه با حضور رئيس جمهور به تصويب رسيد، نامزدها بايد ظرف مدت 10 روز كاري پس از تشكيل پرونده به بانك معرفي شوند. متاسفانه سیستم بانکی بانک های فعال در این زمینه نیست.

وی تعداد مشمولان تسهیلات بانک های فعال در استان را 1.74 درصد اعلام کرد و گفت: قزوین یکی از استان های برتر از نظر اعطای وام است و بانک های فعال در استان در این نگرش سابقه متوسط ​​به بالا دارند. اما انتظار می رود نسبت به پرداخت تسهیلات به زوجین در نوبت اقدامات لازم را انجام دهند.


محدودیت منابع اعتباری بانک ها در زمان بازپرداخت وام

در ادامه امام کولی کارشناس اعتبارات اداره کل امور شعب استان قزوین نیز محدودیت منابع بانک های قرض الحسنه را یکی از عوامل تاخیر در پرداخت تسهیلات ازدواج عنوان کرد و گفت: تمامی تسهیلات ازدواج به صورت است. از منابع داخلی بانک و در نتیجه سپرده های مردم پرداخت می شود.

وی افزود: هر چه بیشتر افراد جامعه به حساب های قرض الحسنه خود پول واریز می کنند، توانایی بانک ها برای پرداخت وام قرض الحسنه افزایش می یابد، اما زمانی که میزان سپرده های قرض الحسنه به کف می رسد، مدتی باید قبل از عودت وجوه قبلی به خزانه عبور کرده و از حساب بانکی برای پرداخت وام های بعدی شارژ می شود.

کارشناس اعتبارات اداره کل امور شعب استان قزوین بیان کرد: روند پرداخت تمامی تسهیلات به منابع و هزینه های بانک ها برمی گردد، متاسفانه اکنون پول در جامعه کمتر شده است.

ایماقولی ادامه داد: بانک ملی و تجارت در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج پیش قدم شده اند و اگر بانک ها در بحث وام ازدواج کوتاهی می کنند، تنها به دلیل محدودیت منابع است.

وی اذعان داشت: به جز بانک صنعت و معدن، تمامی بانک های دولتی و خصوصی برای پرداخت وام زوجیت همکاری می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید