دریافت «وام ازدواج» مستلزم رستم دستان / فرمول پیچیده بانک ها برای تحقق آرزوی زوج های جوان

زمان: 09:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801761

سیاست‌های حمایتی برای ازدواج جوانان در سال‌های اخیر روی کاغذ پیشرفت خوبی داشته است، تا جایی که در قرض الحسنه تسهیلات پرداخت شده تا جوانان بتوانند بخشی از زخم‌های خود را التیام بخشند، اما این سخنان تنها روی کاغذ باقی مانده است. داستان در واقع چیز دیگری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ؛ سرمایه اندکی که دارم، تنم سالم است و می توانم کار کنم و اخباری که هر روز می گویند دولت و مجلس آمادگی دارند ازدواج جوان را تسهیل کنند و اگر من کمی زندگی می کنم، به راحتی از یک خانواده حمایت می کنم.

هفته گذشته اعلام شد که برای وام ازدواج به کارمند نیاز است، با توجه به سن من 22 سال دارم، رسانه ها اعلام کردند که فقط باید در سایت ثبت نام کنم، شعبه را انتخاب کنم و سپس مدارکی که آماده شده است، می توان در خانه آرزوها دید.

این ذهنیت مردی است که در بحبوحه جوانی به خود جرات داد تا اعلام کند می تواند وارد عرصه اجتماعی جدیدی به نام سرپرست خانواده شود.

یکی از قوانینی که در این سال ها ذهن بسیاری از کارمندان را به خود مشغول کرده بحث جوانان و افزایش جمعیت است که مهمترین زمینه آن را می توان در افزایش آمار ازدواج و حمایت از جوانان برای زندگی پایدار دانست.

با ترکیب همه این مسائل می فهمیم که هرکس به بلوغ فکری و اجتماعی برسد می تواند با این شرایط روی کاغذ زندگی جدیدی را آغاز کند اما طبق آمار و مشاهدات واقعی این فقط یک ذهنیت روی کاغذ است!

4310ab9d cbe2 48d4 b9dd de8a0339686a خبر خاکستری

بله، جوانی که این روزها می خواهد آثار وام ناموفق ازدواج را احساس کند، ابتدا باید زره، کفش آهنی و عصا در دست بپوشد تا از هفت وام قرض الحسنه بگذرد و بتواند با دیگری کنار بیاید. مشکلات. فکر کردن

سیاست‌های حمایتی برای ازدواج جوانان در سال‌های اخیر روی کاغذ پیشرفت خوبی داشته است، چرا که در قرض الحسنه تسهیلات پرداخت شده تا جوانان بتوانند بخشی از زخم‌های خود را التیام بخشند، اما این سخنان تنها روی کاغذ باقی مانده است و ماجرا از این قرار است. در واقع هر چیز دیگری

برای اینکه کمی عمیق تر شویم، باید به سراغ جوان شجاعی برویم که در یک سال گذشته علیه بانک ها و کارمندان مبارزات انتخاباتی انجام داده است تا بفهمیم او برای به دست آوردن مزایای ازدواج باید با چه شیاطینی مبارزه کند.

شرایط عجیب برای متقاضیان وام ازدواج!

علی خلیلی 22 ساله یکی از 6925 جوان گلستانی است که قرضی هستند.

این جوان گرگانی می گوید: مرداد ماه سال 99 با همسرم ازدواج کردم و حدود 2 ماه بعد برای گرفتن وام ازدواج در سایت ثبت نام کردم.

هلیلی ادامه می دهد: بهمن ماه سال گذشته پیامکی از بانک دریافت کردم که 10 روز فرصت دارم تا ضامن را برای اخذ وام به بانک معرفی کنم. یا نمایندگی کارمند ضامن و صندوقدار معتبر در بانک.

این جوان یادآور می شود: با توجه به اینکه شرایط من به گونه ای بود که در زمان اعلام نمی توانستم دسته چک را به دو کارمند یا ضامن بازار ارائه کنم، مدت وام من باطل شد و برای اولین بار سهمیه ام سوخت.

هلیلی که نمی خواست شرایط بغرنج را به این شکل از دست بدهد، گفت: برای دومین بار در اردیبهشت ماه برای دریافت وام ازدواج در بانک صادرات اقدام کردم اما با شرایط قبلی مواجه شدم اما این بار با بهانه ای جدید. به عنوان ضامن ما کارمند نیروهای مسلح را قبول نداریم باز هم از پرداخت وام من خودداری کردند.

وی گفت: بارها گفته ام این مشکلات با سیاست های نظام همخوانی ندارد اما مسئولان بانک گفته اند این موضوع به ما ربطی ندارد. من شدم.

ظاهرا این جوان این بار هم برای گرفتن وام از مسئولان اصرار بیشتری داشت اما به دلیل مشکلات مالی و نیاز به دریافت این وام، علیرغم اینکه 3 ماه از زمان ثبت نام گذر هنوز شعبه ندارد.

هلیلی با سوالی تصریح می کند: سوال من این است که دو سال است ازدواج کرده ام و می خواهم خانه اجاره کنم و ضمانت شغلی خاصی ندارم، از کجا می توانم پول بگیرم که برای شانس به خانه بروم؟ اگر این وضعیت ادامه پیدا کند کم کم ناامید و ناامید خواهم شد.

یکی از مشکلات اساسی عدم ساماندهی ستاد تسهیل است

ساسان معین در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما گفت: در هشت ماه گذشته 11 هزار و 234 واقعه ازدواج در گلستان به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته 3.5 درصد افزایش داشته است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان گفت: تا پایان آذرماه امسال 26 هزار و 138 داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد 19 هزار و 213 نفر فرصت ازدواج داشتند و 6 هزار و 925 نفر در نوبت بودند.

وی با اشاره به دلایل کندی روند پرداخت تسهیلات ازدواج گفت: ضمانت نامه های بانکی و شرایط ایجاد شده توسط بانک ها کار را سخت کرده است، بسیاری از اقشار متوسط ​​و پایین با مشکل تامین ضامن مواجه هستند و نمی توانند شرایط بانک ها را برآورده کنند. . “ايجاد كردن.

معین گفت: چندین بار درباره تشکیل جلسه ستاد تسهیل ازدواج جوانان نوشته ایم و پیگیر هستیم چرا که تا کنون باید پنجمین جلسه را در استان برگزار می کردیم اما جلسه چهارم هنوز تشکیل نشده و هر بار برخی جلسات به تعویق افتاد.»

0259438e 8f65 4ed5 a305 e4fcc49328ad خبر خاکستری

معاون امور جوانان GDMSP یادآور شد: بارها تلاش کرده ایم که اهمیت ستاد حمایت از ازدواج جوانان را به استانداران منتقل کنیم اما جابه جایی استانداران کار ما را کند کرده است. رتبه خود را پایین آوردیم.

وی در مطلبی تعجب برانگیز گفت: دبیرخانه هماهنگی بانکی آمار تسهیلات را از من می گیرد، در حالی که به عنوان دبیرخانه باید نامه ای بنویسد تا متقاضیان، دریافت کنندگان و افراد در صف قرار گیرند و از بانک های غیرهمکار سرچ کنند. چالش ها.
معین اذعان داشت: متوسط ​​وام ازدواج دریافتی در گلستان 74 درصد است که 5 درصد از میانگین کشوری عقب است.

معاون امور جوانان GDMSP با انتقاد از شرایط سخت بانک ها گفت: یکی از جوانان می گوید به بانک مراجعه کرده و بانک گفته است که اگر مدارکش برای دریافت وام آماده باشد، گفته است که نمی کنم. تحت شرایط اعلام شده اقدام کند پرداخت را تعیین می کند.

وی با بیان اینکه ستاد تسهیل باید راه‌حلی ایجاد شود، گفت: دبیرخانه هماهنگی بانک‌ها باید پیگیری کند تا گزارش‌ها را منتشر کند و به چالش بکشد که کدام بانک‌ها در پرداخت سخت‌گیر هستند و تاخیر دارند.

پیگیر علت عدم پرداخت کمک های ازدواج از سوی وزیر اقتصاد هستیم

رمضان سنگدوینی در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما گفت: در خصوص تسهیل روند پرداخت تسهیلات ازدواج و تعویق تسهیلات کشاورزی با وزیر اقتصاد جلسه ای داشتیم و این موضوع را پیگیری کردیم.

دبیر مجمع نمایندگان گلستان گفت: در این جلسه به وزیر اقتصاد تاکید کردیم که از آنجایی که بانک ها از ارائه تسهیلات در پایان سال خودداری می کنند، تنها بانک قرض الحسنه مهر ایران است که این تسهیلات را پرداخت می کند. و حتی تسهیلات برای ازدواج جوانان با مشکل وجود دارد.

وی افزود: آنچه مجلس برای بودجه تصویب کرده محقق می شود و اعتبار آن قطعا از سوی دولت و بانک ها تامین می شود و بنابراین پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان در سال 1401 طبق برنامه پیش می رود.

f2e886a3 2671 4a11 b6dc 24d197237259 خبر خاکستری

سنگدوینی یادآور شد: دولت در کمیسیون تلفیق و در صحن مجلس از پیشنهادات مصوب کمیسیون تلفیق دفاع می کند و وقتی مجلس رای می آورد اعتبار و بودجه لازم را می بیند.

سخنگوی گرگان و آق قلا گفت: در خصوص عدم برگزاری کارگروه تسهیل ازدواج طی سه ماه گذشته گفت: نیاز و امید است با پیگیری های لازم بتوانیم این مشکلات را کاهش دهیم.

پایان دوران دیکتاتوری بانکی نزدیک است

از نکات قابل توجه در لایحه بودجه سال آینده این است که بند اختصاصی و تعداد وام ازدواج جوانان در لایحه بودجه 1401 حذف شده و ظاهراً دولت از دولت خواسته است که آن را در کابینه هماهنگی دستگاه ها تعیین کند.

بر اساس تبصره 16 ماده واحده لایحه بودجه سال آینده که مربوط به تسهیلات تکلیفی است، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک‌های دولتی، خصوصی و مؤسسات اعتباری غیربانکی مکلف است. پرداخت تسهیلات به قرض الحسنه 100 درصد سپرده های قرض الحسنه پنجاه درصد (50) سپرده جاری شبکه بانکی پس از کسر سپرده قانونی به ارکان قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی. از جمله قانون برنامه ششم توسعه.

f21aad99 6cb2 4712 9635 cbf7d0012e0c خبر خاکستری

به نظر می رسد با تصمیمات دولت در زمینه تسهیلات به پایان دوران دیکتاتوری بانک ها نزدیک می شویم، زیرا در دیدار رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت با مدیران عامل تمامی بانک های دولتی و خصوصی، تسهیل در امر تسهیلات دهی مردم یکی از محورهای اصلی سید بود. دستورات ابراهیم رییسی اعتباربخشی باید بر اساس تجهیزات خرد به مردم انجام شود به جای وثیقه و ضامن.

علیرغم تصمیمات امیدوارکننده دولت ها در سطح کلان، اجرای آنها مستلزم عزم راسخ از سوی مسئولان استانی است، چرا که آن ها مجریان حکمرانی در سطح جامعه نیز هستند و شاید لازم باشد نگاهی به مدیران و مدیران برگزاری جلسات آماری کارآمد و مؤثر داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید