بیش از 70 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در لرستان پرداخت شد


ساعت: 15:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۹
کد خبر: 1912448

جهانی با بیان اینکه تاکنون 2 هزار و 19 طرح مشاغل خانگی در بانک های کار لرستان معرفی شده است، گفت: 70 میلیارد و 460 میلیون تومان تسهیلات در این زمینه پرداخت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی جهانی در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک با بیان اینکه امسال 108 میلیارد و 800 میلیون تومان برای ایجاد مشاغل خانگی در لرستان مصوب شده است که نزدیک به 105 میلیارد تومان آن اعلام شده است، گفت: در سال جاری 108 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار برای ایجاد مشاغل خانگی در لرستان تصویب شده است.

وی با اشاره به استقبال متقاضیان از دریافت تسهیلات مشاغل خانگی افزود: علاوه بر تعداد افرادی که در سامانه ثبت نام کرده اند، تعدادی نیز وارد بانک ها شده اند تا بتوانند تسهیلات در نظر گرفته شده برای لرستان را دریافت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان پرداخت اعتبار به چهار بانک توسعه تعاون، بانک کشاورزی، پست بانک و بانک رفاه را واگذار کرد و گفت: 1887 طرح مشاغل خانگی مستقل و 832 طرح حمایتی وارد بانک مرکزی شده است. بانک های عامل .

وی بیان کرد: به هر یک از طرح های مستقل و به طرح حمایتی با توجه به میزان اشتغال ایجاد شده (از 100 میلیون تومان و بیشتر) 30 تا 50 میلیون تومان پرداخت می شود.

جهانی گفت: با پرداخت های انجام شده برای 3 هزار و 135 نفر فرصت شغلی ایجاد می شود و برخی از متقاضیان به دلیل نداشتن ضامن یا ناقص بودن مدارک هنوز تسهیلات دریافت نمی کنند که در نهایت به آنها پرداخت می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: متقاضیان خدمات مشاغل خانگی باید دارای یکی از پروانه های فنی و حرفه ای یا مرتبط و ثبت نام در سامانه مشاغل خانگی باشند.

وی با بیان اینکه تاکنون 2 هزار و 19 طرح به بانک های کار معرفی شده است، گفت: 70 میلیارد و 460 میلیون تومان به 139 طرح مستقل و پشتیبان با اشتغال 3 هزار و 135 نفر پرداخت شده است.

جهانی با اشاره به اینکه منتظر دریافت اعتبار برای پرداخت تسهیلات به تعدادی از ثبت نام کنندگان هستیم، تصریح کرد: سایت مشاغل خانگی همچنان برای ثبت نام باز است و متقاضیان می توانند ثبت نام خود را تکمیل کنند.

وی افزود: در حوزه مشاغل خانگی 300 شغل در بخش های کشاورزی، صنعت، فرهنگی، صنایع دستی، هنری و تعاونی شناسایی شده است که وارد سامانه یا سایت مشاغل خانگی شده اند، بنابراین متقاضیان در یکی از مشاغل. که دارای مدرک دیپلم می توانند ثبت نام کنند.برای نام

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: مردم می توانند مجوز مشاغل خانگی خود را به صورت اینترنتی نیز دریافت کنند.

وی بیان کرد: به منظور حمایت از طرح های مشاغل خانگی که پایدار مانده و ادامه دارد، به دنبال این هستیم که با همکاری دستگاه های اجرایی به زودی نمایشگاهی دائمی یا موقت در استان برپا کنیم تا محصولات شرکت های خانگی عرضه شود. و روانه بازار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید