بیش از 912 هزار زائر حسینی از ابتدای ماه صفر تاکنون به کشور بازگشته اند.


ساعت: 12:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۵
کد خبر: 1897689

استاندار ایلام از بازگشت بیش از 912 هزار زائر به کشور از ابتدای ماه صفر تا کنون خبر داد و گفت: تمامی زیرساخت های لازم برای بازگشت زائران حسینی به کشور فراهم شده است و همه نهادهای ذیربط در این راستا تلاش می کنند. که زائران بدون هیچ مشکلی به کشور بازگردند.”

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در خصوص وضعیت مرز مهران گفت: از ابتدای صفر تا کنون یک میلیون و 438 هزار و 132 نفر وارد خاک مرز مهران شده اند. عراق و حدود 912 هزار و 774 نفر به کشور بازگشته اند. همچنین از شب گذشته تا ساعت 8 صبح امروز حدود 27 هزار و 355 نفر برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی وارد صحن کربلا شدند که از این تعداد 138 هزار و 440 نفر از سفر ایام الحرام بازگشتند.

بهرام نیا گفت: پیش بینی های لازم از سوی ستاد اربعین در کشور و استان انجام شد و مشکلی برای انتقال زائران به شهرهای خود وجود ندارد.

به گفته استاندار ایلام زیرساخت های عمرانی استان در منطقه اربعین به ویژه راه ها نسبت به گذشته توسعه محسوسی دارد و در واقع باباد گفت: چهارخطه شدن مسیر ایلام – مهران و ایلام – چرداول. تکمیل شده و این محورهای مواصلاتی خواهد بود. از زیر بار ترافیک عبور کرده اند.

بهرام نیا خاطرنشان کرد: هم اکنون تردد در این محورهای پرتردد روان است و هم اکنون با تعریض جاده، خودروها بدون مشکل ترافیکی در حال حرکت هستند. همچنین اتوبوس های شهری کافی در ترمینال برکت وجود دارد.

وی در پایان گفت: در تمامی نقاط مسیر زائران موکب تشکیل شده و خدمات رسانی به زائران ارائه می شود. همچنین تمامی دستگاه های خدماتی، بهداشتی، درمانی، امدادی و انتظامی برای ارائه خدمات به زائران تلاش می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید