بیماری لثه با رژیم غذایی نامناسب و عوامل ژنتیکی / حذف پلاک میکروبی از دندان و کورتاژ مرتبط است. 2 راه برای درمان بیمار


ساعت: 13:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۹
کد خبر: 1902631

غلامعلی نجفی پریسی گفت: زمانی که فرد دچار التهاب و قرمزی لثه می شود، دندانپزشک می تواند با برداشتن پلاک و کورتاژ لثه از پیشرفت بیماری جلوگیری کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلمعلی نجفی پریسی متخصص بیماری های لثه در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: عامل اصلی بیماری لثه پلاک های میکروبی چسبیده به دندان است.

نجفی پریسی افزود: عدم رعایت بهداشت، رژیم غذایی نامناسب، عوامل ژنتیکی و کمبود در درمان های دندانی از جمله عوامل ایجاد بیماری های لثه است.

وی تصریح کرد: عواملی که باعث ایجاد پلاک می شوند در تسریع بیماری لثه نقش دارند و عدم مراجعه منظم به دندانپزشک نیز موثر است.

نجفی پریسی تصریح کرد: زمانی از درمان های پیشگیرانه استفاده می شود که لثه ها هیچ نشانه ای از بیماری نداشته باشند و با آموزش صحیح بهداشتی به بیمار بتوان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.

وی گفت: رنگ لثه های سالم صورتی است و هیچ نشانه ای از التهاب مانند قرمزی، خونریزی یا افزایش حجم وجود ندارد، اما هنگام مسواک زدن لثه های بیمار خونریزی می کند.

نجفی پریسی افزود: زمانی که فرد دچار التهاب و قرمزی لثه می شود، دندانپزشک می تواند با برداشتن پلاک و کورتاژ لثه از بروز بیماری جلوگیری کند.

وی بیان کرد: زمانی که تخریب استخوان به دلیل بیماری لثه باشد، عفونت های عمیق باید با جراحی برداشته شوند.

این فوق تخصص بیماری های لثه در پایان تصریح کرد: اگر فردی اصول بهداشتی را در پیشگیری به درستی رعایت کند می تواند از بروز بیماری جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید