فاجعه تخریب لثه، دندان و مغز

فاجعه تخریب لثه، دندان و مغز

شکستن تخم مرغ برای بسیاری به یک عادت تبدیل شده است. باید بدانیم این کار ضرر دارد یا خیر؟

برخی از زنان و مردان به طور عادت و ناخودآگاه سنجاق سر می پوشند. سوزن خیاطی و برخی از دانش آموزان مداد و خودکار، نجارها ناخن می گیرند و نوازندگان آلات موسیقی را با دندان در دست می گیرند یا برخی از افراد عادت به کشیدن پیپ و سیگار دارند.

این نوع عادات می تواند باعث ساییدگی، تخریب، تغییر شکل لبه دندان ها و ایجاد فاصله بین دندان ها بدون اینکه فرد متوجه شود، شود. ما می توانیم تأثیر مشابهی را در کسانی که عادت به شکستن تخم مرغ دارند مشاهده کنیم. در زیر به مضرات شکستن تخم مرغ روی دندان اشاره می کنیم:

آسیب ناشی از شکستن تخمک دندان
عادت بد شکستن تخم مرغ

ترک خوردن دانه ها، به خصوص دانه های سفت و شور مانند تخمه هندوانه، در نهایت باعث فرورفتگی دندان می شود، اما مانند پیپ، قلم و آلات موسیقی باعث لق شدن دندان نمی شود.

دلیل آن نیز مشکل لثه است

مواد مصرفی مانند دانه ها و بلال که پوست آنها بین دندان ها فرو می رود و گاهی در لثه فرو می رود، می توانند پیوند بین لثه و دندان را از بین ببرند و باعث التهاب لثه شوند. البته اغلب این اتفاق نمی افتد. این مشکل به سختی و درجه فشار روی دندان ها و دفعات استفاده از دانه ها بستگی دارد.

3 عامل مهم برای پوسیدگی

سه عامل تعداد، دفعات و مدت زمان بیشترین تاثیر مخرب را دارند مثلا دانه های نرم مانند تخمه کدو در صورت استفاده منظم و طولانی مدت نسبت به دانه های سفت که به صورت پنجه خورده می شوند آسیب بیشتری وارد می کنند. بر زیبایی دندان ها به خصوص دندان های جلویی تاثیر می گذارد. با رعایت بهداشت دهان و دندان و کنترل مصرف مواد غذایی می توان تا حدودی از شدت عوارض آن بکاهد.

تاثیر شکستگی تخمک بر روی ایمپلنت ها و لمینت ها

تمامی موارد ذکر شده تاثیر تقریبا یکسانی بر روی ایمپلنت و سایر روش های بازسازی مانند لمینت دارند. البته شکاف بین ایمپلنت ها کمتر اتفاق می افتد، اما می توان انتظار سایش، تغییر رنگ و تخلخل را داشت.

اثر مخرب شکستن تخمک اغلب روی دندان‌ها با ترمیم‌های زیبایی بیشتر است. به طور کلی هر چیزی که به مدت طولانی با دندان در تماس باشد و معمولاً بسته به اندازه و میزان استفاده باعث ایجاد فرورفتگی و تغییر شکل در لبه دندان می شود لایه های کامپوزیت در اثر تماس مداوم و فشاری که به آن وارد می شود. وارد دندان می شود و ناپدید می شود .

بیشترین تأثیر شکستن تخم مرغ را بر روی دندان های جلوی دهان می بینیم که به صورت اهرمی قرار گرفته اند و در خدمت شکستن غذا هستند. عادت به شکستن تخم مرغ در درازمدت باعث تغییر رنگ و فرورفتگی لبه دندان ها می شود که ظاهر نامطلوبی ایجاد می کند و در صورت ادامه طولانی مدت باعث کاهش طول تاج دندان و تبدیل آن می شود. مشکل.

اعتیاد به شکستن تخم مرغ

مغز دارای یک مرکز پاداش است که شروع به ترشح دوپامین و مواد شیمیایی می کند که باعث می شود هنگام غذا خوردن احساس خوبی داشته باشیم، با لذت خوردن احساس سیری می کنیم و دریافت مواد مغذی تعدیل می شود. خوردن تنقلات مقدار زیادی از مواد شیمیایی ایجاد کننده حس خوب را آزاد می کند که منجر به “پاداش” بسیار قوی تری در مغز نسبت به غذاهای فرآوری نشده می شود و سپس هوس تنقلات بیشتری در جستجوی پاداش های مغزی بیشتر می شود. بیش از حد، این به طور بالقوه می تواند به یک چرخه معیوب به نام رفتار اعتیاد آور خوردن یا اعتیاد به غذا منجر شود.

دیدگاهتان را بنویسید