بیمه تکمیلی یک چالش بزرگ برای بازنشستگان است

بیمه تکمیلی یک چالش بزرگ برای بازنشستگان است

موضوع بیمه تکمیلی این روزها به چالش بزرگ کارگران بازنشسته تبدیل شده است. بازنشستگان از پایین بودن خدمات بیمه تکمیلی و تاخیر در پرداخت هزینه های درمانی انتقاد می کنند.

مروتی (کارگر بازنشسته) در این خصوص با اشاره به انتخاب اعضای جدید هیأت مدیره کانون عالی بازنشستگان کارگری گفت: انتظار داریم اعضای جدید هیأت مدیره کانون عالی زیر مجموعه مسئولیت قرار گیرند. بیمه تکمیلی؛ چه بسا بازنگری در قرارداد بیمه تکمیلی بتواند بخشی از مشکلات درمانی بازنشستگان را برطرف کند. کاهش حداقل بخشی از رنج بازنشستگان؛ امروزه یکی از دغدغه های اصلی مستمری بگیران شاغل بحث دارو و درمان است.

به گفته وی، درمان رایگان یکی از الزامات قانون تامین اجتماعی است اما در دهه های اخیر سال به سال دارو و درمان گران شده و تجاری شده است. ضعف های اصلی در این زمینه با در دسترس بودن بیمه های اضافی افزایش یافته است.

مروتی می افزاید: شرایط به گونه ای پیش رفته که با وجود اینکه برای بیمه اضافی خلاف قانون پول می گیریم، باز هم از خدمات گسترده و رایگان بهره نمی بریم. به همین دلیل است که ما از آنها انتظار داریم قرارداد بیمه اضافی بازنشستگان را اصلاح کنند. هم سطح خدمات و هم پوشش آن افزایش یابد و هم زمان ارائه خدمت تسهیل شود. الزام بیمه تکمیلی به انعقاد قرارداد با کلیه مراکز درمانی، بالینی و پاراکلینیکی بخش خصوصی. مستمری بگیر نباید به مرکز مراجعه کند و به او بگویند ببخشید ما قرارداد بیمه اضافه نداریم!

دیدگاهتان را بنویسید