بیمه و بازار ثابت دغدغه اصلی صنعتگران البرزی است


ساعت: 10:59
تاریخ انتشار: 1401/08/17
کد خبر: 1909374

صداقت گفت: بیمه، نبود امنیت شغلی و همچنین نبود شبکه فروش مناسب و دور از دست دلالان از نیازهای اولیه هنرمندان صنایع دستی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بیتا صداقت سرشت هنرمند صنایع دستی که در زمینه ساخت ظروف و ظروف چوبی در البرز فعالیت می کند. وی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: فعالیت هنری خود را از سال 1396 آغاز کردم و پس از آموزش های لازم از اداره کل میراث فرهنگی استان البرز و سازمان فنی و حرفه ای کشور مدرک دیپلم گرفتم.

وی ادامه داد: اکنون در کارگاه شخصی ام ظروف و ظروف چوبی می سازم.

صداقت افزود: علاوه بر کار هنری در حوزه محیط زیست نیز فعالیت دارم و از سال 1388 عضویت در مجلس شورای بانوان استان البرز و رئیس کمیته محیط زیست این مجلس را برعهده دارم.

این هنرمند گفت: من چوب را خیلی دوست دارم و کار با چوب حس خاصی به من می دهد و خیلی اتفاقی با توجه به حسی که داشتم تصمیم گرفتم وارد این کار شوم.

وی گفت: از این طریق به کلاس های فنی و حرفه ای رفتم و تا حدودی با ساخت و دانش ابزار آشنا شدم که کافی نبود در نتیجه در صفحات مختلف اینستاگرام و همچنین با دوستانی که با این تجارت کار می کردند. آزمون و خطا را شروع کردم تا راهم را در این هنر پیدا کنم.

صداقت افزود: کار را با ساخت ظروف چوبی روستایی آغاز کردم و هم اکنون در کنار کارم به ساخت زیور آلات چوبی مشغول هستم.

این هنرمند ادامه داد: فروش آثار به صورت نمایشگاهی و مجازی کافی نیست و باید بازار فروش را گسترش دهم.

وی نبود مکان مناسب برای تولید محصولات را مهمترین مشکل هنرمندان صنایع دستی استان عنوان کرد و گفت: هنرمندان زمان زیادی را صرف تولید آثار می کنند اما رقبای وارداتی در بازار مانعی برای فروش این محصولات در بازار شده اند. بازار .

a1b9e149 01c1 4e12 b35d ee6303026d65 خبر خاکستری

صداقت تاکید کرد: حمایت میراث فرهنگی استان از هنرمندان خوب است اما سازمان فنی و حرفه ای از هنرمند حمایت نمی کند.

این هنرمند گفت: بیمه، نبود امنیت شغلی و همچنین نبود شبکه فروش مناسب و دور از دست دلالان از نیازهای اصلی هنرمندان این عرصه است.

وی به دوستداران این هنر توصیه کرد: سختی های کار در عرصه هنر در کشور ما بسیار زیاد است، با عشق به هنری که دوست دارند بجنگند و نگذارند سختی ها مانعی بر سر راه پیشرفت آنها شود تا جایگاه خود را پیدا کنند.

d93876a3 9b25 48d9 b2bd dbe5dbfb95d5 خبر خاکستری

صداقت در پایان خاطرنشان کرد: هنرمندان قشر پرتلاش و خلاق جامعه هستند و برای رشد در این عرصه نیازمند حمایت هستند پس هنر و هنرمندان را فراموش نکنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید