دغدغه صنعتگران گچساران را از سر بگیرید/ آقایان مسئول شایعات

ساعت: 15:12
تاریخ انتشار: 1300/08/17
کد خبر: 1782693

فرماندار گچساران گفت: فلسفه وجودی صندوق کارآفرینی امید رفع موانع است نه اینکه خود مانع باشد، سیاست حمایت جدی از اشتغال زایی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس; جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در گچساران با حضور جمعی از مسئولان در هیئت مدیره فرمانداری این شهرستان برگزار شد.tn dscf0005 1 خبر خاکستری

شریفی رئیس صنعت، معدن و تجارت گچساران در ابتدای این نشست گفت: همکاری چندین ساله و نگهداری سایر دستگاه ها برای رفع مشکلات این کارگاه و بازگشت به زنجیره تولید.

محمدیان مدیر این کارخانه تولید گچ در ادامه با اشاره به مشکلات این کارخانه گچ گفت: در واقع دفاتر ما موضوع شایعه هستند نه مجوز. کاشت درخت و ایجاد باغ باعث لغو مجوز شد، در حالی که خلوص گچ معدن 97 درصد کامل بود و حتی به کویت صادر شد.

وی افزود: بنابراین با توجه به ظرفیت این شهرستان، این پروژه بسیار ارزشمند در منطقه است که پایلوت خوبی برای مواد معدنی و کربنات کلسیم استثنایی خواهد بود، هرچند امروز مشکل تامین آب و گاز این کارگاه است. حاد. در حالی که این کارخانه تولیدی حداقل 40 شغل مستقیم و 160 شغل غیرمستقیم دارد.

38271a38 8df5 4990 8395 3039c2d241c8 خبر خاکستری

tn dscf0021 3 خبر خاکستریمحمدیان گفت: شرکت نفت در سال 93 دسترسی به کارخانه گچ را تسهیل کرد، البته ما رقبای بزرگی داریم و مجوزهای استخراج زیادی در کشور صادر شده است و ممکن است اعتراضاتی به ما داشته باشند، اما ظرفیت گچساران بسیار بالاست. اگر این مشکلات حل شود، اشتغالزایی بالایی خواهیم داشت.

فرماندار گچساران ادامه داد: در این شهرستان به دنبال حل مشکلات اشتغال هستیم و اگر بخواهیم مشکلات مردم را حل کنیم باید به سمت این کارهای بزرگ برویم در حالی که معادن این شهرستان بالاتر از شهرهای اطراف از نظر ثروت اما امروز به دنبال سرمایه گذار هستیم.

اتابک بیان کرد: اگر ادارات و ارگان ها با حمایت و ایجاد اشتغال در مسیر راه اندازی کارگاه های تولیدی حرکت کنند، مشکلات شهرستان نیز حل می شود چرا که گچساران ظرفیت این کار را دارد و اگر این دغدغه ها را به سمت مشاغل دنبال کنیم، کار انجام می شود. ارزشش را دارد

tn dscf0011 0 خبر خاکستریوی ادامه داد: به عنوان مثال همین مجتمع پتروشیمی گچساران در برخی قسمت ها 95 درصد پیشرفت دارد و اگر چندین مجتمع دیگر زیر مجموعه و بعد از این مجتمع بزرگ ایجاد شود، مطمئن باشید مشکل اشتغال در این شهر نیز حل خواهد شد. “

74b923af 7830 43a1 a13b 4c1f1cdd24fa خبر خاکستری

اتابک ادامه داد: بنابراین واحدهای تولیدی نیازمند حمایت جدی مسئولان هستند چرا که همه ما در قبال رفع مشکلات و دغدغه های واحدهای تولیدی مسئولیت داریم. بنابراین قانون به ما اجازه می دهد که اجازه بدهیم و دلیلی برای نگرانی سرمایه گذار وجود ندارد، هرچند بازرسی برای افراد در نظر گرفته شده است، هرچند انتظار داریم متولیان امر نسبت به ایجاد تاسیسات تولیدی بی تفاوت نباشند.

شمس سخنگوی شرکت نفت نیز در این نشست گفت: مجوز آب این کارخانه گچ در سال 93 از شرکت نفت گچساران گرفته شد که در آن زمان آب دیگری نداشت اما طبق تحقیقات چرا این آب آب نبود. به باغ پشت کارگاه آبیاری درختان رفت که البته پس از مدتی آب از سد کوثر به منطقه برداشته شد و طبق اعلام مراجع ذیصلاح تمام آب خطوط شرکت نفت قطع شد.

tn dscf0016 3 خبر خاکستریمحمدیان افزود: وقتی طبق گزارش های غیررسمی چنین است، دیگر چه انتظاری از مسئولان می توان داشت؟ من نیازی به آبیاری درختان و باغ ها ندارم و از مسئولان می خواهم از حاشیه دوری کنند و فقط حمایت کنند و بعد از خروجی.«کارگاه را ببینید.

07a4c1b8 6978 4870 b8da 1767987eaaaa خبر خاکستری

وی ادامه داد: چرا باید در درگچساران سرمایه گذار کار کند که از ما حمایت نمی شود تا شایعات را رها کنیم و مجوزهای لازم را صادر کنیم و اگر تولید نکنم گردنم از موهایم باریکتر شود.

فرماندار گچساران ادامه داد: بنابراین باید در این زمینه به دنبال آب پایدار باشید، بنابراین در جلسه مشترک آبفا و شرکت نفت گچساران برای حل مشکل آب این کارخانه تولیدی، بحث آب را تصویب کنید.

وی افزود: مشکل دیگر شرکت ماشین سازی در منطقه امامزاده جعفر است که ظاهراً ادوات کشاورزی و تجهیزات قالیشویی تولید می کند که برای فعال سازی مجدد باید از سوی مسئولان رسیدگی شود.

152f2f24 cad0 48ee 8b38 075cb0b05799 خبر خاکستری

tn dscf0041 خبر خاکستریاتابک ادامه داد: بنابراین فلسفه وجودی صندوق کارآفرینی امید رفع موانع است نه اینکه خود مانع باشد. جدی باشیم

عرب پور رئیس صندوق کارآفرینی امید گچساران نیز گفت: این صندوق در دولت تدبیر با حداقل 2118 نفر تسهیلات پرداخت کرده است، بنابراین صندوق کارآفرینی سنگ تمام نگذاشته است که برادری خود را به برخی کارآفرینان ثابت می کنیم. بارها.”

tn dscf0030 1 خبر خاکستریگفتنی است در پایان این جلسه مصوباتی برای تسهیل و رفع موانع تاسیسات تولیدی در این شهرستان به تصویب رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید