بیکاری در یزد زیبنده استان دارالعباده نیست

ساعت: 09:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783763

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد اعلام کرد:

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: یکی از مشکلات استان بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته های علوم پایه و علوم انسانی به ویژه در بین بانوان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محمدرضا فلاحتی سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با محمدرضا کفیل الناس معاون پشتیبانی امور محرومیت زدایی دفتر آستان قدس رضوی در استان یزد دیدار کرد.

در این جلسه رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان یزد زیبا نیست، گفت: استان یزد از یک سو از کمبود نیروی کار ساده رنج می برد. تا بتوان گفت بیکاری برای این قشر منفی است و کارگران عادی و فنی فرصت خوبی برای کار در واحدهای صنعتی دارند و یزد میزبان کارگران عادی سایر استان های کشور است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر یکی از مشکلات استان بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته های پایه و علوم انسانی به ویژه در بین بانوان است.

فلاحتی خاطرنشان کرد: اکنون با ظهور فناوری های جدید و اطلاعات گسترده و همچنین روش های نوین بازاریابی و فروش؛ توسعه و گسترش مشاغل خانگی می تواند زمینه اشتغال فارغ التحصیلان بیکار را فراهم کند، خاطرنشان کرد: در این راستا همکاری های دوجانبه ای با جهاد دانشگاهی استان برقرار کرده ایم که تاکنون نتایج خوبی داشته است.

وی با اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری با دفتر آستان قدس رضوی در استان برای محرومیت زدایی گفت: تلاش مجموعه ما فراهم آوردن شرایط کم بهره و آموزش های لازم برای اجرای شعار سال در شهرستان های کم برخوردار است. بیایید اصول اولیه را در نظر بگیریم.

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: ظرفیت بالقوه خادم یاران رضوی و ظرفیت مادی و معنوی می تواند به دستگاه های دولتی در مناطق فقیرنشین و شهرستان های کم برخوردار استان کمک کند و آنها را در ایجاد و توسعه سمینارهای کوچک و بزرگ نمایندگان یاری کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید