درخشش زنان سواری در نقاب حکومت داری/ دارالعباده یزد بستری برای زنان موفق


ساعت: 10:42
تاریخ انتشار: 1301/07/12
کد خبر: 1901053

زنان استان یزد که یکی از استان های مذهبی و سنتی کشور به شمار می روند، در دوران انقلاب اسلامی توانسته اند به عرصه های اصلی اداری استان برسند که منکر همه ادعاهای پوچ و پوچ است. از غرب که ادعا می کند، زنان در جامعه مذهبی رشد نمی کنند و شکوفا نمی شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، در قرون گذشته نگاه به زن محدود، مطیع و بدون حق و دیدگاه بود و پیشگامان این نگاه جامعه غربی و گروه های جاهلی بودند که زن را مطابق علایق و اهداف خود می دیدند. صنعتی شدن جوامع و نیاز به نیروی انسانی بیشتر و همچنین نیاز به فروش محصولات این دنیای صنعتی، رهبران غربی را وادار کرد تا دیدگاه خود را برای مهار قدرت زنان تغییر دهند.

نگاه جدید جامعه غربی به زن، کالامحور بود، بنابراین چون می خواست اجناس خود را بفروشد، بهترین راه را برای استفاده از زیبایی زن پیدا کرد، اما نگاه اسلام و انقلاب اسلامی از ابتدا با این نگاه متفاوت بود.

دیدگاه انقلاب اسلامی در ایران که از دیدگاه اسلام نشأت می‌گیرد، زنان را انسان‌هایی محترم و برابر با مردان می‌بیند که از حقوق و حقوقی برابر با مردان برخوردارند، که برخلاف دیدگاه غربی، موضوع بر اساس امتیاز دادن برای رسیدن به اهدافشان نیست و بر اساس آن همه انسانها صرف نظر از جنسیتشان مورد احترام و ارزش هستند.

پس از انقلاب اسلامی در ایران هویت جدیدی برای زنان در سراسر کشور ایجاد شد و زنان در نقش‌ها و فعالیت‌های مختلف شروع به فعالیت کردند که در استان یزد نیز اتفاق افتاد.

رشد، شکوفایی و موفقیت زنان در مناصب رهبری در استان یزد از آن جهت قابل توجه است که استان یزد به زیارتگاه و مذهبی بودن شهرت دارد و در این بافت سنتی و مذهبی برخلاف آموزه های برخی از متدینین، هیچ برای زنان نبود، بلکه عامل شکوفایی و رشد آنها بود. در این گزارش به عنوان نمونه از برخی مدیران زن که در چند سال گذشته در پست های اداری استان مشغول به کار بوده اند، به عنوان نمونه تخلف در رد ادعاهای پوچ و پوچ رسانه های غربی یاد می کنیم.


معاون استاندار یزد از جامعه بانوان

اکرم فداکار یکی از بانوان فرهیخته و نخبه استان یزد است که تحصیلات خود را در مدارس استعدادهای درخشان استان گذرانده و چندین مسئولیت در سطح استان از جمله مدیرکل فناوری اطلاعات، ارتباطات و حراست استانداری و معاونت پشتیبانی داشته است. و نیروی انسانی استانداری یزد. او تجربه خودش را دارد. او یکی از بانوان توانمندی است که با تلاش و پشتکار در بستر مناسبی که در سطح جامعه اسلامی برایش مهیا شده است، توانسته است به مقام های بالای مدیریتی استان برسد.


Untitl%D9%86ed 1 10 خبر خاکستری

او همچنین مسئول پیگیری ویژه فرماندار در زمینه دانش است.


سیاسی، امنیتی و اجتماعی یکی از سیاسی ترین شهرهای کشور در دستان بانوی یزدی/معاون سیاسی امنیتی فرماندار اردکان

رقیه کرمانیان که در حال حاضر معاون سیاسی امنیتی استانداری اردکان است، پیش از این مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد بوده و در سوابق خود سمت های سرپرست معاونت فرمانداری اردکان را بر عهده داشته است. کارشناس زنان و خانواده، کارشناس سازمان های مردم نهاد، کارشناس انتخابات استانداری و اردک های امور اجتماعی دیده می شوند.


Untit%D9%87led 1 6 خبر خاکستری

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در واقع مهمترین معاونت استانداری است که خانم کرمانیان عهده دار آن بوده است و نکته جالب در این ماجرا این است که شهرستان اردکان یکی از سیاسی ترین و پر چالش ترین شهرهای جهان به شمار می رود. مسائل کشوری و سیاسی و امنیت در این شهر تقریباً هر روزه است و اطمینان یک زن به اینکه توانایی بر عهده گرفتن این مسئولیت را دارد نشان می دهد که در جامعه اسلامی زنان برابر با مردان دیده می شوند و تنها تفاوت آنها در توانایی های آنهاست. .


برنامه ریزی برای فرزندان یزد در دستان یک زن / مدیرکل کانون پرورش فکری استان یزد

علیا قوامی یکی از بانوان توانمند یزدی است که از سن 17 سالگی فعالیت در عرصه فرهنگ را آغاز کرده و سالهای زیادی از عمر کاری خود را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و در حوزه های اداری استان سپری کرده است. .


Untitle%D9%87d 1 11 خبر خاکستری

قوامی از تیرماه 1371 در سن 17 سالگی به عنوان مربی فرهنگی در کانون شروع به کار کرد و اکنون در 47 سالگی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد است.

نکته قابل توجه در کارنامه خانم کاوامی این است که او کار خود را از سال های نوجوانی آغاز کرد که نکات پنهان زیادی در برنامه ریزی دارد.


رئیس بیمارستان هم یزدی بود

دکتر مرضیه فیصل دارای مدرک دکتری تخصصی است که در حال حاضر بر صندلی یکی از بزرگترین و قدیمی ترین بیمارستان های استان یزد که به عنوان مرکز درمانی کشور شناخته می شود، نشسته است و با مدیریت و مدیریت خود توانسته است آن را به خوبی مدیریت کند. توانایی ها سرچشمه خیر و برکات فراوان بر مردم استان یزد و سایر استان های همجوار باد.


f4f8ec6c 64b8 4ae4 bbdd 9f0b9987a07c خبر خاکستری

اداره خانم فیصل در ولایتی که تعداد داکتران توانمند و تعداد مریضان آن زیاد است، بسیار چشمگیر است.


فرماندار بفرویه هم زن شد

فخرالسادات آقایی میبدی دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی و از سال 1376 به عنوان کارشناس امور اجتماعی و فرهنگی در شوراهای فرهنگ عمومی، سلامت، آسیب های اجتماعی و سایر امور مرتبط استان مشغول به کار بوده و تاکنون به عنوان فرماندار شهرستان میبد فعالیت می کند.


Untit%D8%AEled 1 9 خبر خاکستری


این افراد تنها بخشی از مدیران زن تاثیرگذار استان یزد هستند که نمونه ای از تعداد قابل توجهی از مدیران زن در استان هستند و در صورت فرصت و فرصتی برای ابراز وجود می توانند به مدیر آموزش و پرورش مراجعه کنند. ناحیه یک آموزش و پرورش استان، رئیس سازمان محیط زیست استان، مدیر کتابخانه های استان یزد، رئیس دانشگاه آزاد یزد، رئیس بیمارستان مجیبیان، فرماندار آگدا و ….


انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید