دارالعباده یزد میزبان کاروان قصه حبیب خواهد بود.


ساعت: 14:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۰
کد خبر: 1917169

سالکی رئیس حوزه هنری استان یزد از حضور «کاروان هنر روایت خبیب» و ارائه برنامه های متنوع فرهنگی و هنری به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در یزد خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، حسام سالکی امروز در نشست هماهنگی و برنامه ریزی این رویداد هنری که در دفتر معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد برگزار شد، اظهار کرد: «قصه حبیب» با هدف تبیین شاخص های مکتب شهدای حاج. قاسم سلیمانی به زبان هنر طراحی و همه مردم به ویژه هنرمندان، خانواده ها، کودکان و نوجوانان، دانش آموزان و دانشجویان مخاطبان این رویداد فرهنگی و هنری هستند.

رئیس حوزه هنری استان یزد با بیان اینکه دومین کاروان هنری روایت حبیب در سومین سالگرد شهادت سردار دلها برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی را در 10 استان کشور اجرا می کند، افزود: این رویداد از 11 آذرماه همزمان با ولادت حضرت زینب(س) آغاز می شود و فعالیت خود را در مشهد مقدس و پس از انجام امور در استان های خراسان شمالی، مازندران، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، خوزستان، جزیره کیش و فارس آغاز کرد. به استان یزد می رسد و در نهایت مراسم اختتامیه آن در 22 آذرماه سالروز شهادت حاج قاسم در شهر کرمان بر سر مزار ایشان برگزار می شود.

سالکی با اشاره به برنامه های این کاروان که از 17 تا 19 آذرماه در یزد برگزار می شود، گفت: برگزاری شب بزرگداشت با تاکید بر شهید سلیمانی، ایجاد نمایشگاهی از آثار تجسمی شامل نقاشی، پوستر و عکس و همچنین ایجاد یک اثر هنری در قالب «لند آرت» از جمله برنامه های این رویداد است.

وی نشست نقد و بررسی کتاب با محوریت آثار ادبی منتشر شده درباره شهید سلیمانی را با حضور نویسنده اثر و کارشناسان در قالب برنامه همراه با پاورقی، برگزاری کارگاه آموزشی تولیدی هنرهای تجسمی، اجرای نمایش برگزار کرد. وی اجرای برنامه سفیر روایت و تولید برنامه تلویزیونی را از دیگر برنامه های کاروان روایت حبیب یزد برشمرد.

رئیس حوزه هنری یزد با اشاره به اجرای برنامه سفیر نارادی گفت: کاروان سیار نرادی حبیب مجموعه ای با صدا، نورپردازی و … است که فضایی کاملا مردمی دارد و در سه منطقه واقع شده است. شهر یزد و در آن برنامه هایی چون تئاتر، حماسه خوانی و موسیقی اجرا می شود. ، بازگویی خاطرات و …

در این جلسه همچنین حاضرین به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود برای اجرای هر چه بهتر این رویداد در استان پرداختند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید