کاروان «قصه حبیب» با «شب خطیره» به کار خود پایان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، پایان بخش ویژه برنامه های کاروان راویت حبیب در این استان که از صبح 25 آذرماه با اجرای «قصه های خوب برای بچه های خوب» در سالن همایش های کانون پرورش فکری آغاز شد. گروه کودکان و نوجوانان مازندران، جمعه 27 آذرماه با «شب خاطره» به پایان رسید.

در این رویداد فرهنگی و هنری؛ آیت الله محمدبکر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران و جمعی از مدیران استانی، هنرمندان، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و تعدادی از مسئولان فرهنگی و هنری استان های همجوار شرکت کردند.

به گفته «مهدی معصومی» رئیس حوزه هنری مازندران، برنامه «شب خطیرا» در واقع اصلی ترین رویداد کاروان روایت حبیب است و هدف از برگزاری این ویژه برنامه ها پرداختن به اهداف انقلاب، افکار و اندیشه هاست. آرمان های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی.

وی زبان هنر را بهترین ابزار برای نشر مطالب ارزشمند بیان کرد و افزود: وجود کاروان های فرهنگی و هنری و اجرای این گونه برنامه ها در سطح استان و شهرستان گامی موثر در راستای معرفی قهرمانان ملی و برجسته است. شخصیت ها . .

سید مهدی ابطحی دبیر کاروان نقالی هنر حبیب نیز گفت: این کاروان با اجرای برنامه های هنری در تهران و 10 استان کشور مکتب سلیمانی را تبیین می کند.

وی بیان کرد: این کاروان نشانه های مکتب شهید سلیمانی را در دل مردم و برای مردم با زبان هنر بیان می کند و شبکه ای برای توزیع محصولات هنری است که کمتر دیده می شود اما حضور در میان مردم است. لایه های مختلف، این آثار هنری معرفی می شوند.

سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا نیز در حاشیه این مراسم گفت: قافله حبیب حکایت ولایت مداری و تصویری مناسب برای نسل سوم و چهارم است.

342862 خبر خاکستری342861 خبر خاکستری
وی افزود: در این برنامه بخشی از زندگی حاج قاسم تعریف می شود و این یک رمان و یک اثر جدید است و به آثاری از این دست نیاز داریم تا با همین شیوایی و شیوایی برای نسل جدید انقلاب به بسیاری از قهرمانان ملی بگوییم. .

هیچ هزینه ای ندارد. ترتیل خوانی قرآن کریم و اجرای زنده سرود جمهوری اسلامی ایران توسط رزمی کاران و همچنین صلوات ویژه امام رضا علیه السلام سرفصل برنامه های شب خاطره بود. توسط «محمد معجونی» و خاطرات شهید سرلشکر حاج قاسم سلیمانی و شهید مدافع حرم محمد بلباسی توسط «مفید اسماعیلی سراجی» از رزمندگان پاسداشت و حراست مقدس هشت سال به طول انجامید.

نمایشی با موضوع گلایه دختران حاج قاسم نیز توسط «بانو رضوی» از هنرمندان نمایش مازندرانی اجرا شد.

کتاب «درباره زینب» نیز در این برنامه ارائه شد که حاوی 71 خاطره از خانواده، دوستان و یاران شهید محمد بلباسی است و توسط زهرا اسلامی و فاطمه قنبری گردآوری شده است.

همچنین دو قطعه موسیقایی با اجرای «امیرحسین سمیعی» نشاط خاصی به برنامه های این رویداد فرهنگی هنری بخشید و در ادامه بسته رسانه ای فعالیت چند روزه کاروان روایت حبیب در مازندران و گرافیک انیمیشن «رحله یگانه». و کاظم قلی تاج» در مازندران در خصوص حادثه خان طومان هنرمندان عرصه هنر مازندران نیز به عموم مردم معرفی شدند.

342866 خبر خاکستری342864 خبر خاکستری
«حبیبی کسبی» نیز اشعاری با محتوای حماسی و ایثارگری و شعری در وصف حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها (به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه) خواند. به فضای برنامه رنگ اضافه کنید.

در بخشی دیگر از شب بزرگداشت حبیب، «حسین بهرامی» و «سید محمود حسینی» به بیان خاطراتی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداختند و به بیان ابعاد اجتماعی، حماسی، انسان دوستانه، معنوی و اخلاقی سردار دله پرداختند.

همچنین ملک سراج از هنرمندان تئاتر، تلویزیون و سینما نیز نمایشی کوتاه تک نفره با موضوع پاسداشت مقدس زبان شعر و موسیقی ارائه کرد.

342863 خبر خاکستری342860 خبر خاکستری
پایان مراسم فرهنگی هنری مذکور که با نمایش بیرونی «سرباز» آغاز شد، ارائه و ارائه سیاه قلم چهره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود که توسط «نسیم هوش تراش» طراحی شده بود. یکی از تصویرگران استان در طول برنامه.

342865 خبر خاکستری342859 خبر خاکستری
هیچ هزینه ای ندارد. کاروان هنر روایی حبیب که با برنامه های متنوع از ۲۵ آذرماه در استان مازندران در بخش های مردمی و تخصصی (کارگاه هنری و نقد کتاب) ادامه یافت. وی عصر جمعه با ویژه برنامه «شب خاطره» به کار خود پایان داد.

دیدگاهتان را بنویسید