بوشهر آماده پذیرایی از کاروان های راهیان نور/ اولین کاروان گردشگری مقاومت وارد بوشهر شد.


ساعت: 10:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۲
کد خبر: 1815079

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر گفت: با آغاز فصل حرکت کاروان های راه نور به سمت اماکن مقاومت گردشگری ایران، اولین کاروان راه نور در قالب گردشگری مقاومتی وارد استان شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تشکر. استان بوشهر یکی از استان های مهم در زمینه گردشگری مقاومتی است و سابقه مقاومت بشر به قرن ها قبل برمی گردد و تا دفاع جهانی ادامه داشته است.

یکی از مهمترین نقاطی که چندین قرن پیش مردم استان بوشهر از پرتغال گرفته تا انگلیس و سپس عراق و همچنین آمریکا مورد حمله بیگانگان قرار گرفتند.
حماسه های مردم بوشهر به فرماندهی میرمهنا سردار علی دلواری نادر مهداوی در این استان شنیده شده است و مقاومت هارگ که به تعداد روزهای جنگ موشکی و بمباران است سند مهمی است. مقاومت این منطقه
استان بوشهر به عنوان یکی از 12 استان قطب گردشگری مقاومت در کشور معرفی شده است.

اسماعیل سجادی منش گفت: نام دارالحماس بوشهر در گذشته با مقاومت، ایثار و پاسداری عجین شده است و در این راستا می توان از رشادت های تنگستان به رهبری شهید رئیسعلی دلواری در برابر تجاوزات انگلیس تشکر کرد. رشادت های شهید نادر مهدوی در برابر ناو متجاوز آمریکایی و «ولایت متعلق به دوران دفاع مقدس» است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر افزود: با توجه به این فرصت ها به دنبال تقویت گردشگری مقاومتی در استان هستیم.

وی ادامه داد: جزیره هارگ یکی از توانمندی های ما در حوزه گردشگری مقاومتی است که در دوران دفاع مقدس مدام مورد اصابت موشک های رژیم بعث قرار گرفت و آثار رشادت های مردم مقاوم این جزیره در طول دوران دفاع مقدس. گردشگری مقاومتی مورد بازدید علاقمندان قرار گرفت.
سجادی منش افزود: توسعه زیرساخت ها در این حوزه در دستور کار ما قرار دارد و تلاش می کنیم از همه فرصت های پیش رو برای رونق گردشگری استان استفاده کنیم زیرا معتقدیم رونق این صنعت موجب اشتغال و رشد اقتصادی خواهد شد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید