بی ادبی تیم های عربی هم در فوتبال و هم در بسکتبال/ واکنش جمشیدی به دعوت نکردن دورگه ها به تیم ملی

ساعت: 12:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۷
کد خبر: 1785338

آسمان خراش های تیم ملی بسکتبال کشورمان در حاشیه تمرین امروز اظهار نظر کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بازیکنان تیم ملی بسکتبال کشورمان در حاشیه تمرین امروز که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، پیش از اولین مرحله مقدماتی رقابت های بسکتبال قهرمانی جهان در سال 2023 به گفتگو پرداختند.

کاسمی: تیم های بسکتبال عرب به اندازه فوتبال خشن هستند

ارسلان کاظمی در حاشیه اردوی تیم ملی بسکتبال گفت: شرایط خوب است و همه بچه ها در اوج آمادگی هستند. به این دلیل که امسال تیم های لیگ برتری زودتر از سال گذشته تمرینات خود را آغاز کردند و از نظر بدنی سالم هستیم. تاکتیک های جدیدی داریم که با تغییرات ایجاد شده از طریق کادر فنی به بازیکنان منتقل شده است. یک هفته دیگر فرصت داریم و یک بازی تدارکاتی نیز خواهیم داشت تا به شرایط خوبی برسیم و آماده و قوی شروع کنیم.

این بسکتبالیست درباره دیدار مقابل بحرین در اولین پنجره جام جهانی 2023 گفت: با تیم بحرین در باشگاه های آسیایی بازی کردیم. دو بازیکن خارجی در این تیم حضور دارند. تیم های عربی به طور کلی تیم های بدی هستند، چه در فوتبال و چه در بسکتبال، اما امیدواریم با مشکلی مواجه نشویم و بتوانیم بازی را ببریم زیرا دو بازی متوالی داریم.

کاظمی در خصوص تغییر کادر فنی تیم ملی گفت: حضور سرمربی جدید در این تیم: از زحمات کادر قبلی تشکر می کنم. هم کوهنورد و هم شاهین. در کادر جدید دو مربی بسیار خوب آقایان هاشمی و خاتمی حضور دارند. من با هر دوی آنها کار کرده ام و بسیار خوشحالم که می توانم دوباره با آنها کار کنم.

وی در پاسخ به این سوال که دیدار تدارکاتی با سوریه تا چه اندازه می تواند شبیه سازی برای بازی با بحرین باشد؟ وی اذعان داشت: خیلی از تیم های عربی معمولاً به همین شکل بازی می کنند و دفاع منطقه ای می کنند و کل دایره را پوشش می دهند. ما دو مسابقه با آنها انجام خواهیم داد که می تواند کمک زیادی کند.

کاظمی درباره سختی های دیدار با بحرین گفت: قطعا بازی می تواند سخت باشد. تماشاگران هم پذیرش دارند و فکر می کنم هیچ کدام از بچه های ما دو سال است که جلوی تماشاگران بازی نکرده اند و قطعا جو خیلی سنگین تر از سایر مسابقات خواهد بود. امیدوارم بازی را ببریم.

رضایی فر: با همدلی جای خالی بهرامی و حدادی خیرخواه را پر می کنیم

نوید رضایی فر در حاشیه تمرین امروز (پنجشنبه) تیم ملی بسکتبال ایران گفت: شرایط تیم ملی خوب است. میهمانان لیگ برتر به پایان رسیده و بازیکنان در شرایط بدنی قرار دارند. دو بازی با بحرین داریم که امیدوارم تا ابتدای این مسابقات هماهنگ باشیم و بتوانیم آن ها را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

وی در واکنش به اینکه تیم ملی سال ها دیگر میزبان آزادی خواهد بود، گفت: چند سال دیگر نبود و قبلا بازی می کردیم. امیدوارم بازی های خوبی انجام دهیم.

ملی پوشان بسکتبال کشورمان درباره غیبت صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی در اردوی تیم ملی تصریح کرد: در این پنجره صمد و حامد دو بازیکن باتجربه خود را نداریم. قطعا تلاش خواهیم کرد جای خالی آنها را با همدلی پر کنیم.

رضایی فر در پاسخ به سوالی درباره ارتباط بازیکنان با حضور آنها در المپیک اذعان داشت: شرایط تیم ملی به گونه ای است که بازیکنان وقتی وارد اردو می شوند تمام تلاش خود را در تمرینات انجام می دهند. این موضوع مربوط به پیراهن تیم ملی است و افتخار بزرگی است. اینطور نیست که هیچکس تلاش نمی کند و انگیزه ای ندارد، حالا می خواهد المپیک یا بازی های آینده باشد.

وی درباره تقابل تیم ملی با بحرین گفت: بحرین تیم خوبی است. من بازی های آنها را ندیده ام اما حتما جلسه آنالیز خواهیم داشت. آنها چند بازیکن آمریکایی دارند و در سطح ملی نباید یک تیم را دست کم گرفت.

جمشیدی: در بسکتبال ایران ستاره های جوان زیادی داریم

محمد جمشیدی درباره شرایط تیم ملی بسکتبال ایران برای حضور در اولین پنجره مقدماتی جام جهانی 2023 گفت: بازیکنان از لیگ وارد اردو شده اند و بنابراین نیازی به بدنسازی ندارند. این ما هستیم این اولین بار است که با بازیکنان زیادی از جمله خودم کار می کنم و باید از نظر روحی همدیگر را بهتر بشناسیم. کم کم داریم با هم آشنا می شویم و امیدوارم در دیدارهای آینده مقابل بحرین نتایج خوبی کسب کنیم.

ستاره تیم ملی بسکتبال ایران با اشاره به اشتباهات تیم ملی در پنجره های مقدماتی جام جهانی قبلی، گفت: به نظر من باید در این دوره از پنجره ها با توجه و تمرکز بیشتری پا به میدان بگذاریم. تا شرایط فصل های قبل رخ ندهد.» با اشتباهاتی که در دور قبل مرتکب شدیم و کم بها دادن تیم ها، تا آخرین لحظه تلاش کردیم تا به جام جهانی برسیم. تمرکز بیشتر برای رسیدن به نتیجه درست بازی آسانی نیست و نمی خواهم بگویم حریف راحتی داریم، باید با تمرکز وارد زمین شویم تا بتوانیم در مسابقات راحت تر امتیازات کامل را کسب کنیم.

وی درباره تفاوت شرایط سخت افزاری و اقتصادی ایران و بحرین بیان کرد: واقعیت این است که کشورهای دیگر مانند بحرین از نظر سخت افزاری و شرایط اقتصادی بسیار بهتر از ایران هستند. واقعیت این است که ما زیرساخت مناسبی برای بسکتبال کشور نداریم و همچنان در حال تعمیر سالن بسکتبال آزادی هستیم تا فقط بتوانیم از آن استفاده کنیم، اما هر چه که هست – بازیکنان خوب، با استعداد و پرشور ایرانی. با تکیه بر این سه عنصر وارد میدان می شویم تا با رقبای خود دیدار کنیم تا با همین عوامل نتایج خوبی را مقابل حریفانمان کسب کنیم.

جمشیدی همچنین درباره جایگزینی بازیکنان بومی به جای بازیکنان دو ملیتی تصریح کرد: به نظر من خوب نیست که بگوییم او بازیکن دورگه است و بازیکن بومی است، همه ملی پوش هستند و باید از این موضوع قدردانی کرد اما ما خوب داریم. جوانی که می تواند با حضور در اردوها شرایط خوبی برای خود و تیم ملی ایجاد کند.

ملی پوشان در پایان خاطرنشان کردند: به عنوان مثال افرادی مانند متین آقاجانپور، برادران یازرلو و لکزایی ستاره های جوانی هستند که باید به آنها فرصت داده شود تا اردوهای تیم ملی خود را نشان دهند و استعداد خود را شکوفا کنند. چنین جوانانی آینده ساز بسکتبال کشور هستند. مهم این است که نفراتی را وارد تیم ملی نکنیم که فقط به یکی دو بازی مهم اعزام شده اند و از آن زمان تاکنون چیزی برای بسکتبال کشور نیاورده اند. مهمتر از همه این است که بدانیم جوانان حاضر در اردوی تیم ملی آینده ما هستند و باید قدر آنها را بیشتر بدانیم.

کاردوست: تیم های عربی انگیزه بیشتری مقابل ایران دارند

عسگر کاردوست، مرکز تیم ملی بسکتبال ایران درباره حضور بازیکنان جوان در اردو گفت: ابتدا باید بگویم که بسیار خوشحالم که با این جوانان به تمرین تیم ملی دعوت شدم. من جزو جوانان و با تجربه ها هستم و مطمئن باشید همه تلاش می کنیم تا بهترین نتیجه را برای بسکتبال ایران کسب کنیم. جوان و باتجربه انگیزه زیادی دارند و در تمرینات با قدرت آماده می شویم.

کاردوست در خصوص غیبت افرادی چون حامد حدادی و صمد نیکا بهرامی گفت: همه این عزیزانی که نامشان را بردید ستاره های ما هستند که در بسکتبال زحمت کشیده اند اما باید بدانیم که باید در ورزش آینده بسازیم. ” به نظر من بسکتبالیست های جوان شایسته این هستند که با حضور در اردوها پشتوانه خوبی برای این ورزش باشند.

وی در خصوص دیدار مقابل بحرین نیز گفت: همه تیم های عربی دوست دارند مقابل ایران بازی کنند و انگیزه مضاعف دارند همانطور که در بازی با تیم های بزرگ دنیا انگیزه مضاعف داریم. تیم های عربی همیشه می خواهند مقابل ایران بهترین باشند اما مطمئن باشید بچه های ایران و خلیج فارس پرچم ایران را به اهتزاز در خواهند آورد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید