بی تجربگی و بی دقتی؛ دلیل ناکامی عجیب تیم ملی فوتسال/ تختی که به راحتی از دست رفت!


ساعت: 10:45
تاریخ انتشار: 1301/07/17
کد خبر: 1902087

2 عامل داخلی و داخلی نقش بسزایی در شکست تیم ملی فوتسال در فینال جام ملت های آسیا داشتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ تیم ملی فوتسال کشورمان شب گذشته در دیدار نهایی جام ملت های فوتسال آسیا 2022 – کویت در سالن سعد عبدالله پایتخت این کشور با نتیجه 3 بر 2 مغلوب تیم ملی ژاپن شد و نایب قهرمان قاره کهن شد.

شاگردان وحید شمسایی که بدون دریافت یک شکست و با بهترین خط دفاعی رقابت ها به فینال جام ملت ها راه یافتند، اسیر آنالیز فنی دقیق تیم ژاپنی در نبرد سنتی و کلاسیک مقابل سامورایی ها شدند. استفاده دقیق از پادزهرهای تاکتیکی توسط تیم حریف نیز در این شکست نقش داشت.

در شرایطی که کمتر کسی انتظار شکست باورنکردنی تیم ملی ایران در این دیدار را داشت، ژاپنی ها موفق شدند برای دومین بار از سال 2014 مقابل بازیکنان داخل سالن کشورمان پیروز شوند و تعداد قهرمانی های این رقابت های سنتی را به 4 برسانند. که ایران به همین تعداد می رسد 12 قهرمانی باقی مانده است.

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان که قبل از این تورنمنت ریسک بزرگی کرد و برای اولین بار چند بازیکن جوان را به اردوی تیم ملی دعوت کرد، شاید در دیدار فینال و به دلیل کم تجربه بودن از این مسیر رنج می برد. از شاگردانش قهرمان بلامنازع ایران فوتسال را از دست داد.

مطمئناً با این بازیکنان جوان و آینده دار روزهای خوشی را برای فوتسال خود در پیش داریم، اما نباید این نکته را نادیده گرفت که کم دقتی شاگردان شمسایی در گلزنی و البته درخشش بازیکنان ژاپنی ناشی از آنالیز دقیق تیم ملی فوتبال ایران است. کارکنان حریف نقش بسیار مهمی در این باخت داشتند

در دیدارهایی که حسین طیبی عنوان آقای گل و مسلم اولاداقباد عنوان بهترین بازیکن جام ملت های آسیا را کسب کردند، ژاپنی ها مثل همیشه با کمترین ضریب خطا قهرمانی را از دستان شمسایی و پسرانش ربودند. و با تکیه بر قدرت تیم و تخت قاره کهن، ایرانیان سادگی خود را از دست دادند.

شایان ذکر است تیم ملی فوتسال ژاپن با شکست 2-1 مقابل عربستان در آستانه حذف از همان مرحله گروهی قرار داشت اما با شانس فراوان و 2 برد متوالی به مرحله حذفی راه یافت و ادامه داد. به راحتی برتری او تا بازی نیمه نهایی بابا که در آن مسابقه نیز 2-1 پیروز شد به فینال رسید. درست بر خلاف تیم ملی فوتسال ایران.


بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید