ناکامی عطایی در جام جهانی والیبال به وعده بزرگ ایران/ رهبری در آسیا هم از دست رفت!


ساعت: 08:59
تاریخ انتشار: 1401/06/16
کد خبر: 1895726

تیم ملی والیبال ایران پس از پایان مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جهانی والیبال با 2 پله سقوط در رده دهم جهان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی والیبال مردان ۲۰۲۲ که از روز شنبه ۱۲ شهریور در لهستان و اسلوونی آغاز شده بود، صبح امروز (چهارشنبه ۱۶ شهریور) به پایان رسید.

در آخرین دیدار این مرحله دو تیم ایران و برزیل به مصاف هم رفتند که ملی پوشان کشورمان با نتیجه 3 بر صفر مغلوب پرافتخارترین تیم والیبال جهان شدند. تیم ملی والیبال ایران در پایان کار خود در رده سیزدهم رده بندی نهایی این رقابت ها قرار گرفت. این در حالی است که در دوره قبل تیم ایران به مقام سیزدهم رسید. این در حالی است که بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی والیبال ایران پیش از این وعده داده بود که تیمش در مسابقات 2022 جایگاهی بهتر از سال 2018 کسب خواهد کرد.

پس از پایان این مرحله، فدراسیون جهانی والیبال رده بندی تیم های نهم تا شانزدهم را به شرح زیر اعلام کرد.

9- صربستان

10- هلند

11- ترکیه

12- ژاپن

13- ایران

14- کوبا

15- آلمان

16- تونس

17- کانادا

18- مکزیک

19- مصر

20- بلغارستان

21- قطر

22- پورتوریکو

23- کامرون

24- چین

همچنین والیبال ایران پس از پایان مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی با دو پله سقوط در رده دهم جهان قرار گرفت. این سقوط ایران در رنکینگ جهانی در حالی است که تیم ملی والیبال ایران پس از پایان مرحله گروهی و شکست مقابل هلند با 273 امتیاز در رده هشتم جهان قرار گرفت.

والیبال ایران با وجود شکست مقابل برزیل و نتایج رقبا با 267 امتیاز در رده دهم قرار دارد. تیم ملی والیبال لهستان با 395 امتیاز همچنان در صدر جهان قرار دارد. والیبال فرانسه با 376 امتیاز در رده دوم جهان قرار دارد.

تیم های برزیل، روسیه و ایتالیا به ترتیب در رده های سوم تا پنجم جهان قرار دارند. تیم ملی والیبال ژاپن، رقیب اصلی ایران در آسیا، با عملکردی قدرتمند در رده هفتم جهان قرار دارد. سامورایی ها اکنون 277 امتیاز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید