“بی صدا برف می بارد” جذابیت های یک سریال 250 قسمتی را دارد؟!

ساعت: 14:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۵
کد خبر: 1800696

شبکه سوم سیما امشب سریال «برف خاموش» را روی آنتن می برد که از آن به عنوان طولانی ترین سریال یاد می شود و به نظر می رسد از همان ابتدا نتوانست مخاطب را به جعبه جادویی سنجاق کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سریال “آرام برف می بارد” که طولانی ترین سریال نامیده می شود، امشب از شبکه سوم سیما پخش می شود.

این سریال 250 قسمتی (و طبق حدود 200 قسمت) محصول فیلم و سریال شبکه سه سیما است که در مدت زمان حدود 10000 دقیقه تولید شده است و فصل اول و دوم آن دهه 60 می گذرد. دهه 70 و در 100 قسمت تولیدی و فصل سوم این سریال که داستان دهه 90 را روایت می کند، این سریال را به عنوان طولانی ترین سریال تلویزیونی تبدیل کرد.

سریال «برف خاموش» به نویسندگی مسعود بهبهانی نیا، زهرا پارسافر و طیبه شجری به کارگردانی پوریا آذربایجان و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی ساخته شده است.

پوریا آذربایجان کارگردان این اثر پیش از این «روبان زرد» را کارگردانی کرده که اثری متفاوت و جنایی است و این دومین همکاری او با موسسه فرهنگی هنری «وصاف صبا» است.

مسعود بهبهانی نیا، نویسنده این مجموعه تلویزیونی که پیش از این سریال 110 قسمتی «کیمیا» به تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی را نوشته بود، از سال 94 شروع به تحقیق و نگارش «برف بی صدا می بارد» کرد و مجبور شد رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کند. طولانی ترین سریال تلویزیونی کار او. اما در حالی که هنوز پخش برف بی سر و صدا آغاز نشده بود، شامگاه پنجشنبه 13 خرداد، ناگهان در سن 65 سالگی دنیای هنر را پر از حمله قلبی کرد تا دوستانش را در این پروژه تنها بگذارد..

12a95a14 edfb 43de 8a42 4173273e69d1 خبر خاکستری

شبکه سه سیما همزمان با انتشار پیامی درگذشت مسعود بهبهانی نیا را به تشریح روند ساخت سریال «آرامش برف می بارد» این نویسنده فقید پرداخت..

«درگذشت نویسنده با اخلاق تلویزیونی و صاحب طولانی ترین سریال صدا و سیما بار دیگر جامعه هنری کشور را عزادار کرد.. مسعود بهبهانی نیا سازنده سریال های «نرگس»، «خاک سرخ»، «کیمیا»، «ترانه مادر» و «فاصله ها» در سال های اخیر سریال 200 قسمتی «بی صدا برف» را به عنوان طولانی ترین سریال تاریخ تلویزیون نوشته است. برای شبکه 3 سیما بود. تا جایی که در چند سال تلاش او بیش از 150 قسمت از این فیلمنامه به پایان رسید و مابقی به نگارش درآمد و فاز اول 70 قسمتی به کارگردانی پوریا آذربایجان فیلمبرداری شد. محصول جدیدترین دست نوشته های ارزشمند او را امسال روی آنتن شبکه سه ببینید.»

فرهاد آئیش، مائده طهماسبی، پوریا پورسره، الیکا عبدالرزاقی، پوریا شکیبایی، پاشا رستمی، امید روحانی، فریبا متخصص، مینا وحید، مهسا طهماسبی، پانته آ سیروس، مریم شیرازی، حلمی سیریجی حلمی جانی.

«برف آرام می‌بارد» در اولین فصل آن در دهه 60 روایت می‌شود و داستان یک تاجر ثروتمند، متمول و مذهبی به نام حاج عطا با بازی فرهاد آئیش را روایت می‌کند که متوجه می‌شود بیمار است و در شرف مرگ است. او رفت و به همین دلیل مدیریت شرکت خود را به خواهرزاده اش که داماد او می شد (پاشا رستمی در نقش احمد) سپرد. اما مرگ او به دلیل یک تصادف بود نه بیماری و داستان به سمت دیگری می رود …

پوریا شکیبایی (فرزند مرحوم خسرو شکیبایی) در این سریال نقش حبیب را بازی می کند. مردی که چون حق خانواده اش را از حاج عطا گرفته به او و همراهی و خانواده اش روی آورده و قصد دارد انتقام سال های فقر و محرومیت و حق خواری را از حاج عطا بگیرد.

9d786e92 cfb7 4da1 9e5f cfc6e8b92abe خبر خاکستری

شکی بای که پیش از این تنها در چند تئاتر و فیلم کوتاه بازی کرده بود، در «برف خاموش» نقشی روان و قابل قبول را ایفا کرد و توانست با بازیگران پیشکسوت و توانمندی چون فرهاد آئیش و آتیلا پسیانی، گلیم همکاری کند. از آب خارج شوید و در نقشی کاملا سیاه و خاکستری ظاهر شوید.

در دهه 1960، زمانی که دختران معمولاً در 17-17 سالگی ازدواج می کردند، دلیل کارگردانی برای بازی در نقش پوریا پورسره 44 ساله در نقش نامزد الیکا عبدالرزاقی 42 ساله دشوار است. نمایش این دو بازیگر در جوانی نشان دهنده رفتار غیرمنطقی و غیرمنطقی مخاطب سیمین، دختر بزرگ خانواده و بازی های پیگیر او با احمد برای اداره شرکت و جلسات روزانه او با کیانی است. شرکتی که مجموعه ای 250 قسمتی می نویسد قطعا به داستان های جذاب تر و داستان های قوی تری نیاز دارد و امیدواریم در ادامه این مجموعه مخاطبان کمتر آسیب ببینند و شاهد سریال قوی تری باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید