بی عدالتی و غیرقانونی بودن کار یاغیان با قیام 18 دی آشکار شد


ساعت: 11:34
تاریخ ارسال: 1401/10/08
کد خبر: 1920592

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری:

امان الله علیمرادی با بیان اینکه زشتی، بی عدالتی و غیرقانونی بودن اقدامات معارضان در جریان قیام 18 دی آشکار شد، گفت: آنچه که شورشیان مطالبه می کردند موضوع کوچکی نبود. رای مردم باید باطل شود، یعنی نادیده گرفتن خواست ملت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با را آرمان; وی ضمن گرامیداشت قیام 18 دی و با بیان اینکه مردم در 18 آذر بار دیگر حمایت خود را از رهبری دینی به دوستان و دشمنان نشان دادند، گفت: یکی از عوامل موفقیت این ملت در پیروزی انقلاب حفظ آن بود و همه چیز دفاع دور در مقابل دشمنان ملت با رهبری انقلاب است و 18 آذر مظهر این حقیقت است و این روز شایسته تجلیل و بزرگداشت تاریخ انقلاب است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تاریخ انقلاب و ملت ما روزهای بزرگ و چشمگیری از جمله 22 بهمن، 22 فروردین، 29 آذر و … داشته است که یکی از این موارد قابل توجه، روز ممتاز، مهم و بزرگ 9 ژانویه است.

وی با طرح این سوال که این روز چه ویژگی و اهمیتی دارد؟ وی تصریح کرد: حقیقت این است که این ملت خود را مدافع اسلام، مدافع انقلاب اسلامی، خبره نظام اسلامی می‌دانند و آماده دفاع از انقلاب در همه صحنه‌ها هستند. اوج و اوج ایثارگری این ملت در دفاع از انقلاب، دفاع از نظام و قدردانی از اسلام، رهبری و ولایت فقیه در 18 دی بود.

حجت الاسلام والمسلمین علی مرادی گفت: یکی از ویژگی های کار بزرگ ملت در آن روز این بود که یک کار مردمی و ملی بود نه حزبی و جناحی و گرایشی؛ این کار مردمی و ملی بود. همه این ملت ها دست به دست هم دادند و نهضت ملی به وجود آوردند و نمونه بارز «واتساموا باب الله جامیا» کار مردم در 9 دی است.

نماینده مردم استان کرمان در اجلاس خبرگان رهبری بیان کرد: همه ملت برای حفظ انقلاب گرد هم آمدند نه این که یک جریان سیاسی برای مقابله با جریان سیاسی دیگر به میدان بیاید و همانطور که همه ملت ها در صحنه ظاهر شدند. از پیروزی انقلاب دفاع از انقلاب نیز حضور دارد.

وی افزود: دومین ویژگی این است که 18 آذر به عنوان یک رویداد ملی و جمعی بود. آن هم یک امر اسلامی، دینی، مذهبی و دینی بود، وقتی مردم دیدند که شورشیان نه تنها انقلاب و نظام را هدف گرفته اند، بلکه اسلام و دین را نیز هدف گرفته اند و نفی اسلام و شعار جمهوری بدون اسلام را سر می دهند و شنیده اند. شعاری برای نفی مرجعیت دینی

این مسئول با اشاره به سوال فوق تصریح کرد: پس این ملت باید دین و اسلام را حفظ کند و نظام اسلامی و این جمهوری اسلامی برحق بماند و احکام قرآن و سنت پیامبر حاکم باشد و اهل بیت -روش بیت در این کشور باقی مانده است. مردم همانطور که دیدند جمهوریت نظام، ملیت نظام و محبوبیت نظام در خطر است، دیدند که اسلام نظام هم در خطر است و به میدان آمدند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از ابعاد عظمت کار ملت ایران در 18 آذر این بود که قبح، نارسایی و نادرستی کار فتنه گران را برملا کرد، تصریح کرد: آنچه فتنه گران مطالبه کردند، کار کوچکی نبود. اگر رأی مردم باطل شود یعنی امام (ره) فرمودند: «میزان رأی مردم است» یعنی خواست ملت نادیده گرفته شود و منکر اسلام یعنی کل نظام شود. نابود. بنابراین کار مردم در 18 آذر کار بزرگ و عظیمی است و هر سال باید به عظمت آن رسیدگی شود.

حجت الاسلام و المسلمین علی مرادی ادامه داد: این ملت در صحنه پیروزی انقلاب در سال 42 با امام خود انقلاب کردند و در سال 57 به یاری خدا به پیروزی رسیدند و در سال 58 با امام خود نظام را پایه گذاری کردند. .

نماینده مردم استان کرمان در اجلاس خبرگان رهبری افزود: در این شرایط برخی از املاک همراهی نکردند و سکوت کردند و یا تکلیف خود را تشخیص ندادند و یا تشخیص دادند و عمداً عمل نکردند؛ اما در این شرایط برخی از املاک همراهی نکردند و سکوت کردند. ملت به همراه رهبری به وظیفه خود پی بردند و به آن عمل کردند، لذا این یکی از ویژگی های قابل توجه کار ملت در 18 آذر بود.

وی گفت: قیام نهم دی، داخلی، خودجوش و کشوری بود و هیچ پیام وارداتی و خارجی پشت آن نبود. کلید اقدام شورشیان حرکت به جای دیگر و علامت دادن به جای دیگر بود و آن جریان وارد شد، اما کار ملت در 18 آذر یک کار درونی و خودجوش بود که ریشه در اسلام، خیرخواهی و درک درونی این ملت داشت.

حجت الاسلام و المسلمین علی مرادی تصریح کرد: قیام 18 آذر ملت ایران مانند استبداد، استکبار ستیزی و انقلاب ضد غرب است. مردم وقتی دیدند که شورشیان از آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و دیگر کشورها پیام می گیرند، با استکبار ستیزی بیرون آمدند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آنچه خداوند به برکت انقلاب به ما عطا کرده است همان چیزی است که همه انبیا و اولیای الهی به دنبال آن بوده اند و این حکومت و نظام اسلامی است و این است ملت وفادار به این موهبت الهی

وی خاطرنشان کرد: این ملت قدردان نظام و انقلاب خود بوده و هر روز و هر سال خداوند برکات جدیدی را ارج می نهد و سرچشمه همه این افتخارات و افتخارات این است که این ملت ملتی وارسته و خداترس است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید