شهادت 46 نفر از نیروهای امنیتی از آغاز قیام ها تاکنون/ روزشمار و فهرست شهدای قیام های 1401.


ساعت: 12:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۱
کد خبر: 1907803

آتش افروزی دشمنان اسلام در ایران و آشوب در کشور تاکنون منجر به شهادت 46 نفر از نیروهای امنیتی و نظامی، بسیجیان و همچنین زائران حادثه تروریستی حرم شاهچراغ شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ این روزها قلب ایران پر از دردی است از تقلب هایی که دشمنان این نظام را در شهرهای کشور میدانی برای آشوب پیدا کرده است. ایران این روزها شاهد ریخته شدن خون بی گناه مردمش بر روی زمین است، از مردمی که به زیارت حرم حضرت شاهچراغ شیراز رفتند تا مأموران قانون و تا شهروندانی که توسط فتنه گران برای اعدام کشته شدند. پروژه ترور ضد انقلاب

در این مطلب تقویم روزهای سرخ شهریور، مهر و آبان 1401 را که هر روز آن با جانفشانی هزاران مدافع نظم و قانون در اقصی نقاط کشور همراه است را گردآوری کرده ایم.

در این اغتشاشات به دلیل صدور دستورات نظامی و امنیتی مبنی بر عدم حمل سلاح و مهمات، تعداد تلفات این نیروها زیاد است.

روز 29 شهریور رضا زارع مویدی فرزند شهید انوشیروان زارع مویدی، 37 ساله، همیار نیروی انتظامی و وکیل امنیت که دارای دو دختر 1 و 9 ساله بود در خیابان معالی آباد تهران توسط فتنه گران به شهادت رسید.

نهم شهریور ماه، مسلم جاویدی مهر از افسران نیروی زمینی تیپ 277 پیاده کوچان در اغتشاشات شب گذشته در آن شهرستان به شهادت رسید. او 50 درصد جانباز بود و در حین کمک به متفرق کردن شورشیان در آن شهر کشته شد.

در همین روز «عباس خالقی» اهل منطقه شهید قاسم سلیمانی پایگاه امام رضا (ع) تاکستان قزوین بر اثر شلیک گلوله نیروهای معاند به شهادت رسید.
«محمد رسول دوست محمدی» دیگر بسیجی بود که در آن روز برای مبارزه با داعش در حوالی مسجد حضرت زهرا (س) احمدآباد، خیابان گوفزی مشهد حضور یافت اما بر اثر ضربات چاقو اغتشاشگران به شهادت رسید.

«حسین اوجاقی» یکی از بسیجیان تبریز بود که در همان روز با ضربات چاقو تروریست های داعش به شهادت رسید.

مهر 4، 15 تن از ارادتمندان حضرت احمد بن موسی کاظم (شاهچراق) در شیراز بر اثر عملیات تروریستی داعش به شهادت رسیدند. این حمله تروریستی همزمان با نزدیک شدن به اذان مغرب و در حالی که زائران و مردم اطراف حرم شاهچراغ (ع) در حال آماده شدن برای اقامه نماز جمعی در این امامزاده بودند، یک فرد مسلح تکفیری به بیرون در امتداد حرم تیراندازی کرد. معبد مقدس شاهچراگ (ع) با حمله به داخل، از ورودی خیابان نهم و باب الرضا (علیه السلام) وارد معبد شدند و قبل از ورود به معبد و از همان در، خدام و نمازگزاران حاضر با رگبار، ورودی را مسدود کردند.

5 مهر فرید کرم پور حسنوند افسر درجه یک یگان امداد شهرستان رباط کریم که در جریان عملیات کنترل اغتشاش و ضد شورش در 30 شهریور بر اثر حمله وحشیانه شورشیان به دلیل شدت و تعداد مجروح شد. از مجروحیت، به شهادت رسید. اولین شهید ثابت قدم «فرید کرم پور حسنوند» 21 ساله و متولد شهرک چگانی و از اهالی شهر پرند بود که در جریان اغتشاشات خیابانی شهرک رباط کریم بر اثر زیر گرفتن خودرو مجروح و بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید. .

17 مهرماه در جریان درگیری تروریست ها و معارضان با ماموران امنیتی و انتظامی در شهر زاهدان و در حوالی مسجد مکی، سرهنگ «سیدعلی موسوی» فرمانده اطلاعات ارتش سیستان و بلوچستان به ضرب گلوله کشته شد. ناحیه قفسه سینه وی پس از اصابت گلوله به بیمارستانی در زاهدان منتقل شد اما اقدامات درمانی موثر واقع نشد و این پاسدار در نهایت به شهادت رسید.

همچنین در آن روز سرهنگ سید حمیدرضا هاشمی، پاسدار شهید محمدامین ازشکر و شهید بسیجی محمدامین عارفی نیز به شهادت رسیدند و 32 نفر مجروح شدند.

با شهادت پاسدار «علی بیک» در درگیری خیابان جام جم زاهدان، تعداد شهدای بسیج و سپاه آن شهر در درگیری مهر 8 به پنج نفر رسید.

19 مهرماه «مهدی زهدالوی» بسیجی استان قم که مورد حمله فتنه گران قرار گرفته بود در بیمارستان به شهادت رسید.

همچنین در این روز مجتبی امیری دوماری یکی دیگر از بسیجیان قشم که در اغتشاشات 30 شهریور در قشم توسط معاندین مجروح شده بود به شهادت رسید.

سرهنگ داوود عبداللهی فرمانده گروهان امدادی پلیس مریوان که در جریان اغتشاشات توسط فردی ناشناس مجروح شده بود، همان روز در بیمارستان جان باخت.

سیزدهم مهرماه «پوریا احمدی» از نیروهای بسیجی که در اغتشاشات تهران مجروح شده بود به شهادت رسید. شهید احمدی یکی از بسیجیان تهران بود که در این درگیری مورد حمله وحشیانه اوباش قرار گرفت و بر اثر 9 ضربه چاقو به شدت مجروح شد.

«ناصر برهویی» از بسیجیان اهل سنت ناحیه سپاه زاهدان که در اغتشاشات مجروح شده بود به شهدای آن روز پیوست.

شانزدهم مهرماه، شهید «گلمرضا بامدی» از لشکر 22 سپاه کردستان در جریان اغتشاشات سنندج به شهادت رسید. گلمرضا بامدی هنگام تلاش برای حفاظت از اموال مردم در بازار تاناکورای سنندایی مورد اصابت گلوله ماموران باند قرار گرفت و به شهادت رسید.

در این روز در جریان اغتشاشات شورشیان در منطقه امامزاده حسن تهران، «سلمان امیر احمدی» از بسیجیان حوزه حبیب بن مظهر که در حال نبرد با شورشیان بود، به شهادت رسید.

در روز 22 مهر، پس از درگیری دو شورشی هنگام شعار دادن با گشت بسیج بیرام، سرگرد «نورالدین جلو» از نیروهای سپاه و دانشجوی بسیجی «احمدرضا عرفانی نیا» بسیجی بیرم به شهادت رسیدند. این ماموران با برخورد این دو نفر مواجه شدند که مردی که شعارهای ضد هنجارنویسی می کرد قصد تعقیب آنها را داشت که در این عملیات دو نفر از متهمان شروع به تیراندازی کلت به سمت ماموران امنیتی کردند که منجر به شهادت سرگرد نورالدین جنگل و احمدرضا عرفانی نیا شد.

در پی ناامنی های اخیر در کشور و تلاش ماموران نیروی انتظامی برای حفظ جان، مال و جان مردم، مهدی لطفی پور، درجه دار یگان پشتیبانی پلیس تهران توسط فتنه گران مجروح شد. زمانی که به دلیل نشت نفت در جاده دچار مشکل شد و با پرتاب کوکتل مولوتف مجروح شد، او را به محل تجمع شورشیان فرستادند. اقدامات درمانی وی در بیمارستان ناکام ماند و این پاسدار در نهایت به دلیل شدت جراحات به درجه رفیع شهادت رسید.

بیست و پنجم مهرماه، تروریست های کوردل سوار بر پژو 405 با دو قبضه اسلحه کلاشینکف با شلیک گلوله کاپیتان عباسی، افسر پلیس راهنمایی و رانندگی که در محل تعویض پلاک آن شهر در حال انجام وظیفه بود، کشته شدند.

12 آبان ماه، سرهنگ پاسدار مهدی ملاشاهی و برادر بسیجی جواد کیها که از اعضای سپاه سلمان سیستان و بلوچستان بودند در میدان تامین اجتماعی زاهدان توسط افراد ناشناس مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و کشته شدند. کار برای شناسایی عامل یا عاملان این اقدام ادامه دارد.

13 آبان ماه، 2 نفر از نیروهای بسیج مردمی در عملیات تروریستی در شهر آمل به شهادت رسیدند.

همچنین در آن روز سرگرد پاسدار شهید «علی نظری» در عملیات ضد شورش در عملیات تعقیب و گریز به شهادت رسید.

سرگرد پاسدار «امیر کمندی» نیز در آن روز در جریان اغتشاشات اغتشاشگران در خیابان ستارخان کشته شد.

۱۴ آبان ماه، حمزه علینژاد، یکی از پاسداران بسیج استان گیلان، در حالی که به همراه همسر و فرزند سه ساله خود در خیابان قدم می زدند مورد حمله شورشیان قرار گرفت و کشته شد.

15 آبان «آرمانعلی واردی» در جریان اغتشاشات 13 آبان ماه اکباتان بر اثر جراحات شدید ناشی از حمله و شکنجه شورشیان مجروح و به بیمارستان منتقل شد و سپس جان باخت. شهید علی وردی 21 ساله دانشجوی بسیجی و مربی مرکز آموزشی منطقه و از بسیجیان لشکر امام رضا (ع) سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بود.

17 آبان ماه در حین گشت زنی ماموران یگان تکاوری 112 عمار در ایرانشهر، اعضای گروهک تروریستی به ماموران حمله کردند و در این درگیری ستوان دوم “محسن رضایی” به شهادت رسید.

خون این شهدا با دروغ و نیرنگ دشمن بر زمین ریخته شد که با اغوای مردم زمینه را برای هرج و مرج و بی نظمی یاغیان فراهم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید