بی نظمی در انتصابات زیر نظر بازرس ارشد


ساعت: 10:04
تاریخ انتشار: 1301/03/17
کد خبر: 1844119

علی احمدی گفت: در برخی موارد تخلفاتی صورت گرفته و با توجه به اینکه احکام انتصاب در پست های ارشد از سوی وزارتخانه های ذیربط صادر شده است، بازرسی کل کشور چهارمحال و بختیاری موضوع و بررسی های اولیه را برای ادامه موضوع معرفی کرده است. بررسی کنید و تصمیم بگیرید برای یک چهره ملاقات کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی احمدی، بازرس کل چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی بیان کرد: بر اساس اصل 174 قانون اساسی که نظارت بر حسن جریان امور و حسن اجرای قوانین دستگاه های اجرایی و اجرایی است، در پی اعلام موارد خاص و نارسایی های موجود در فضای مجازی استان از نظر عدم انطباق. با تشریفات رؤسا و کارمندان دولت ماموریت برخی از مسئولان از بدنه اصلی به نهاد دیگر سازمان بازرسی استان جهت نظارت و بررسی مشکل فوق با رویکرد احترام به قانون و رعایت حقوق مالکان حق دارد اقدام به.

وی افزود: اقدامات سازمان بازرسی چهارمحال و بختیاری در موارد فوق به شرح زیر است: 96/8 و نامه شماره 142783 مورخ 98/04/23 سازمان استخدامی کشور و اینکه مصادیق عدم رعایت مفاد وجود دارد. بخشنامه فوق در استان، در اجرای بند ج ماده 11 قانون سازمان بازرسی کل کشور، دستگاههای ذیربط تأمین و در صورت عدم رعایت قانون و عدم تغییر مصوبات، رسیدگی خواهد شد. با اقامه دعوی اجرا می شود.

رئیس بازرسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به جذب نیرو در دستگاه های دولتی و انتصاب افراد خاص در پست های ارشد، با توجه به اینکه جذب افراد بر اساس قوانین و مقررات مربوط مستلزم داشتن مجوز و سوابق استخدامی از سازمان های مربوطه و فردی که در پست سازمانی است. داشتن شرایط برای تصدی سمت ضروری است.

احمدی گفت: در برخی موارد تخلفاتی صورت گرفته و با توجه به اینکه احکام انتصاب مقامات ارشد از سوی وزارتخانه های ذیربط صادر شده است، بازرسی کل کشور چهارمحال و بختیاری موضوع و بررسی های اولیه را برای بررسی بیشتر معرفی کرده است. برای سازمان بازرسی کل کشور (تهران) تصمیم گیری خواهد شد و تا رفع مشکل اقدامات بعدی انجام خواهد شد.

وی افزود: رسانه ها و مطبوعات از ظرفیت بسیار خوبی در ارتباط با مردم و گزارش تخلفات و تخلفات در دستگاه های دولتی برخوردار هستند. و سازمان بازرسی نسبت به رسیدگی به این موضوع اقدام کند.

بازرس کل چهارمحال و بختیاری گفت: سامانه های فوق با کیفیت طراحی شده اند تا گزارشگر در مراحل رسیدگی با دریافت کد رهگیری تا زمان اعلام نتیجه شکایت مورد بررسی قرار گیرد.

احمدی افزود: در خصوص جذب نیرو، پس از اخذ مجوزهای لازم از دستگاه های مسئول برای نیروهایی که به صورت پیمانی یا آزمون رسمی جذب می شوند، با شماره گیری و برگزاری آزمون برای سایر نیروها از جمله نیروهای پیمانی آزمون برگزار می شود. شماره شناسایی جهت جذب و رعایت اصل رقابت و شایسته سالاری وجود شرایط کاریابی و استخدام اقدام قانونی می باشد.

وی گفت: در خصوص نیروهای شرکتی به دلیل نبود مقررات خاص، فساد در دستگاه های اجرایی وجود دارد و برخی از افراد استخدام شده از طریق شرکت های مشارکت کننده در قرارداد از بستگان و آشنایان سران قوا در برخی دستگاه ها هستند. .

رئیس بازرسی چهارمحال و بختیاری افزود: بر اساس قوانین و مقررات مربوط از جمله مصوبات شورای عالی اداری مبنی بر انتصاب کارکنان دولت در پست های ارشد، ابتدا فردی قبل از گذراندن دوره های آموزشی لازم و یا عدم تجربه استخدام شد. و با تجربه نمی توانند سمت های مدیریتی داشته باشند.» منصوب شوند.

احمدی ادامه داد: اگرچه سازمان بازرسی کل کشور مرجعی برای درخواست انتصاب در پست های ارشد نیست، اما اگر اطلاعات نادرستی از شرایط استخدام و استخدام فرد یا مدیر به این سازمان گزارش شود، موضوع را بررسی می کند.

وی گفت: بازنشستگان دارای مدرک لیسانس و بالاتر برای برخی از مشاغل کارشناسی تا 60 ساعت می توانند با دستگاه های اجرایی همکاری کنند.

رئیس بازرسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بر اساس قانون منع به کارگیری مستمری بگیران و همچنین ماده 95 قانون مدیریت خدمات کشوری، مستمری بگیران دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر در موارد خاص به عنوان عضویت در کمیسیون ها، کمیسیون ها، شوراها. ، مجامع و خدمات مشاوره غیردائم تدریس و مشاوره حقوقی نامحدود می باشد مشروط بر اینکه مجموع ساعات کار در دستگاه های اجرایی بیش از یک سوم ساعات کار کارکنان نباشد.

احمدی تاکید کرد: به عبارتی بازنشسته حرفه ای تنها 60 ساعت با دستگاه اجرایی قرارداد دارد و این امکان پذیر نیست و نباید در پست های مدیریتی منصوب شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید