تأثیر بر روابط تجاری و انسانی نتیجه عدم سرمایه گذاری دولت قبل در زیرساخت های ارتباطی است


ساعت: 11:54
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810723

عطایی نژاد با تاکید بر ساماندهی تراشه ملی اطلاعات گفت: ضربه به تعامل تجاری و انسانی نتیجه عدم سرمایه گذاری دولت قبل در زیرساخت های ارتباطی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرتضی عطایی نژاد، مدیرعامل مرکز نوآوری و کارآفرینی تک در گفتگو با صبح توس، در خصوص اختلالات اخیر در کشور گفت: روند طبیعی پیشرفت کشورها به سمت توسعه زیرساخت ها وجود دارد، به گونه ای که کشورها تلاش می کنند زیرساخت های خود را ارتقا دهند تا بتوانند ارتباطات لازم را فراهم کنند. پلت فرم برای انتقال داده

وی افزود: متأسفانه این روند در کشور ما گاهی با چالش مواجه می شود و در حوزه انرژی و حمل و نقل با چنین مشکلاتی مواجه هستیم و اگر امروز در حوزه برق و انرژی مشکلاتی داریم برخی از آنها مربوط به رمزنگاری ارز است. اما برخی از اینها است که توسعه لازم صورت نگرفته است.

این کارشناس حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حوزه زیرساخت های ارتباطی نیز همین مشکلات وجود دارد و بسترهای ارتباطی باید ارتقا یابد. این نشان می دهد.


زیرساخت های ارتباطی به اندازه مورد نیاز افزایش نیافته است

وی افزود: متأسفانه امروزه بحث توسعه زیرساخت ها در ارتباط با تجارت و تعامل انسانی اهمیت دوچندان پیدا کرده است و زمانی که زیرساخت ها به اندازه لازم افزایش نیابد چالش های مضاعفی را به دنبال دارد.

عطایی نژاد خاطرنشان کرد: موضوع زیرساخت های شبکه داخلی ملی به دلیل عدم اولویت بندی بودجه و وام ها با تاخیر مواجه شده است و این امر موجب شده است که کشور همچنان نیاز زیادی به ارتباطات بین المللی داشته باشد. اگر زیرساخت شبکه های خارجی در داخل کشور مستقر شود، سرعت بهبود می یابد.

وی با تاکید بر لزوم همکاری مردم با استفاده از اینترنت داخلی، افزود: دولت ها نیز دغدغه اولویت بندی این موضوعات را دارند و در نهایت بحث کندی شبکه های اجتماعی خارجی مطرح و همکاری های بین المللی تحت فشار قرار می گیرد.

مدیرعامل مرکز نوآوری و کارآفرینی «تک» ادامه داد: مردم باید از رویدادها و اهداف طرح ها در این حوزه مطلع شوند چرا که حمایت افکار عمومی برای اجرای موفق چنین طرح هایی بسیار مهم است.

وی گفت: زیرساخت های موجود پاسخگوی نیاز مصرف کنندگان فعلی کشور نیست.

این کارشناس حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: هر چه در حوزه زیرساخت های ارتباطی قوی باشیم، روند کسب و کار و اقتصاد آسان تر و اقتصاد قوی تری شکل می گیرد، بنابراین رقابت در این فرآیند وجود دارد. بین کشورهای مختلف شکل گرفته اند.


سازمان ارائه دهندگان خدمات و شبکه ملی اطلاعات در اولویت است

وی افزود: مدیران دولتی همواره بر موضوعاتی متمرکز هستند که نیازمند وام های کوتاه مدت و سریع و فضای بودجه ای است و عدم توسعه زیرساخت های بلندمدت را نشان می دهد.

عطایی نژاد گفت: اقداماتی که بعد از دوره فعلی حاکمیت بتوان به نتیجه رسید، مورد توجه قرار نمی گیرد و مسئولان به سمت اقدامات سطحی و سریع بازپرداخت می روند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد جهانی با فضای ارتباطی و فناوری اطلاعات پیوند خورده است، افزود: اگر زیرساخت های خدماتی توسط مردم خارج از کشور استفاده شود، باید بنادر بین المللی قوی تری داشته باشیم و مراکز داده خدماتی در ایران و داده ها در داخل کشور مستقر شوند. و شبکه ملی را نجات دهید که از نظر هزینه به نفع اقتصاد کشور است و از خروج ارز جلوگیری می کند.

مدیر عامل مرکز نوآوری و کارآفرینی تک گفت: مدیریت پهنای باند نیازمند حمایت سرویس دهندگان است که برخی از آنها متمرکز هستند و باید اقدامات درستی انجام شود.

آفرودیت: ساماندهی این حوزه بر عهده وزارت ارتباطات است و شبکه ملی اطلاعات در اولویت است تا بتوانیم پهنای باند را مدیریت کنیم و مشکل سرعت و قطعی اینترنت را بر اساس برنامه های توسعه حل کنیم و از ضربه های جدی به تجارت و اقتصاد جلوگیری کنیم. کشوری که انجام دادم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید