تأثیر جهانی قیام امام حسین (علیه السلام).


ساعت: 13:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۰
کد خبر: 1889135

مدیر حوزه علمیه علی بن موسی الرضا(ع) شهر یاسوج گفت: یکی از اهداف امام حسین(ع) مقابله با ظلم، ظلم و ظلم بود، از این رو نشر افترا، به حاشیه راندن این قیام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام بهشتی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی صبح زاگرس . وی در خصوص ابعاد قیام امام حسین (ع) و اهداف این قیام گفت: محرم نماد سرخ حسینی است و دشمن از نفوذ آن می ترسد زیرا حرکت امام حسین (ع) نقشه ها و طرح های امام حسین (ع) را خنثی می کند. قیام را در ابعاد مختلف می کند.

مدیر علی بن موسی الرضا(ع) یاسوج با بیان اینکه دامنه محرم از مرزهای جمهوری اسلامی ایران فراتر رفته و از زمان انقلاب اسلامی این رشد بیشتر مشاهده شده است، گفت: امروز در کالیفرنیا، نیو. یورک، بحث عزاداری حسینی و مفاهیم او گسترش یافت و عزداره حسینی به نمادی جهانی تبدیل شد.

وی بهره برداری از ارزش های حسینی را یکی از اهداف وهابیت برای ایجاد تفرقه و بی ارزش ساختن قیام حسینی عنوان کرد و ادامه داد: یکی از اهداف امام حسین(ع) مقابله با ظلم، ظلم و ظلم بود، لذا ایجاد دسیسه ها، ناآرامی ها، چندین مورد یکی از اهداف دشمن کمک به به حاشیه راندن آرمان های حسینی است.

حجت الاسلام بهشتی با بیان اینکه اهل سنت مانند شیعیان برای حفظ اسلام به ارزش های حسین(ع) احترام می گذارند و فرقی بین آنها نیست، گفت: حضور مردم در روز تاسوعا و عاشورا برگزار شد. با افکار و گرایش های مختلف و توطئه های دشمن تفرقه طراحی حول محور ارزش های حسینی پایان نیافت.

این مسئول در پایان گفت: مکتب شیعه برنامه هایی دارد که با فطرت انسان سازگار است، اما در سال های اخیر فرقه هایی مانند داعش، فرقه های انگلیسی برای نشان دادن چهره خشن شیعه موضوع قمه و خونریزی را به جهانیان عرضه کرده اند. . ممکن است تصور شود که اسلام قمه و خشونت است، لذا رهبر معظم انقلاب با موضوع قمه مخالفت کردند و در امر مستحبی نمی توان کار حرامی کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید