تاثیر سامانه سرد بارانی در کشور در سه روز پایانی هفته / تداوم بارش ها تا شنبه آینده در برخی استان ها

ساعت: 12:10
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780693

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی سرد به کشور در سه روز پایانی هفته و افت 5 تا 9 درجه ای در بیشتر مناطق خبر داد و تداوم بارش در برخی استان های کشور و بارش برف در مناطق کوهستانی را پیش بینی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی؛ آسمان امروز و فردا در اکثر نقاط کشور دارای جوی آرام و پایدار است که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت و در تهران، کرج، اصفهان، مشهد و اراک شاهد افزایش غلظت آلاینده های هوا خواهیم بود.

امروز و فردا به دلیل تداوم سامانه بارشی در برخی نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، ارتفاعات استان های قزوین، البرز و تهران گاهی بارش باران همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می شود.

از چهارشنبه تا جمعه کشور به سامانه سرد بارانی نفوذ می کند که با کاهش دما در اکثر نقاط کشور بارش برف و باران در نیمه شمالی کشور و در روز پنجشنبه به جز نیمه شمالی شرق و روز جمعه در علاوه بر مناطق بالا به سمت جنوب. در استان های جنوبی کشور باران همراه با رعد و برق خواهد بود.

بر اساس این گزارش، از چهارشنبه تا جمعه هفته جاری در سواحل شمالی، شمال غربی و شمال شرقی و از پنجشنبه تا شنبه هفته آینده در دامنه های جنوبی البرز، غرب، مرکز و شرق کشور دمای هوا بین 5 تا 9 درجه کاهش می یابد. درجه.

روز چهارشنبه با ورود موج جدید در دامنه های شمال غرب، غرب و جنوب البرز در استان های قزوین، البرز و تهران، غرب استان اصفهان و ارتفاعات شمالی خوزستان بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود. که به تدریج شمالی می باشد.در دریای خزر بارش در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رخ می دهد.

در روز پنجشنبه بارش ها در مناطق بالادست افزایش می یابد و در استان های چهارمحال و بختیاری، شمال فارس، اصفهان و غرب یزد است.

در روز جمعه هفته جاری از میزان بارش ها در شمال کشور کاسته می شود و تنها در مناطقی از غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز و شرق کشور بارش، وزش باد و گاهی رعد و برق پیش بینی می شود.

امروز در شمال و شرق سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی وزش باد شدید گاهی همراه با طوفان گرد و غبار است که باعث کاهش کیفیت هوا و کاهش دید می شود.

دریای خزر از چهارشنبه تا جمعه این هفته طوفانی است.

آسمان تهران امروز نیمه ابری همراه با غبار محلی و در نقاطی همراه با وزش باد، در بعدازظهر گاهی با بارش باران و حداکثر و کمینه دمای امروز 23 و 15 درجه پیش بینی می شود. آسمان تهران فردا نیمه ابری گاهی همراه با غبار محلی و روز چهارشنبه در بعدازظهر شاهد وزش باد تدریجی و شدید خواهیم بود.

شهرکرد امروز با دمای یک درجه زیر صفر سردترین مرکز و بندرعباس با دمای 35 درجه بالای صفر و اهواز با دمای 36 درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان خواهند بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید