تاخیر گردان‌های قسام در تحویل اسیران صهیونیست

گردان‌های قسام دلیل‌های تاخیر در تحویل اسیران صهیونیست به صلیب سرخ را بیان کرد.


به گزارش

خبرگزاری موج


 به نقل از الجزیره، گردان‌های قسام اعلام کرد به دلیل عدم پایبندی اشغالگران به مواد توافق آتش‌بس موقت در خصوص ورود کامیون‌های حامل کمک به شمال نوار غزه و عدم پایبندی دشمن به معیارهای مورد توافق جهت آزادی اسیران تصمیم گرفته که تحویل گروه دوم اسیران صهیونیست با تاخیر انجام شود.

این درحالی است که الجزیره اعلام کرد که فرآیند تحویل گروه دوم اسیران صهیونیست به صلیب سرخ در خان‌یونس آغاز شده است.

خبر دیگر آنکه در پی سرکوب تجمع صدها فلسطینی در اطراف زندان صهیونیستی «عوفر» جهت استقبال از اسیران فلسطینی که قرار است از زندان‌های ارتش رژیم صهیونیستی آزاد شوند دست‌کم ۴ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی زخمی شدند.

از سوی دیگر منابع خبری از پرواز کوتاه‌مدت پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی در ارتفاع زیاد بر فراز شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه خبر می‌دهند. این اقدام ناقض یکی از بندهای توافق‌نامه آتش‌بس در نوار غزه به شمار می‌آید.

رییس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز در سخنانی اعلام کرد که این رژیم بلافاصله پس از پایان آتش‌بس موقت حمله‌های خود به غزه را از سر خواهد گرفت.

کمی پیش‌تر نیز قدوره فارس رئیس کمیته اسیران و آزادگان فلسطین در سخنانی اعلام کرد که بر اساس متن توافق آتش‌بس موقت، اسیران باید بر اساس بیشترین سابقه اسارت آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی دیروز به این موضوع پایبند نبوده و امروز هم پایبند نخواهد بود. وی تصریح کرد: در مرحله دوم ۱۳ اسیر اسرائیلی و ۳۹ اسیر فلسطینی آزاد خواهند شد.

از سوی دیگر روزنامه یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که اسیران فلسطینی که قرار است در قالب توافق تبادل اسیران آزاد شوند به زندان صهیونیستی «عوفر» در کرانه باختری برده شده‌اند.




آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید