تاریخچه تاییدیه نامه شهرداری تهران به شرکت های تابعه


ساعت: 11:52
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880468

عضو شورای شهر تهران با بازرسی نامه شهرداری تهران به شرکت های تابعه این حادثه را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید احمد علوی عضو شورای شهر ششم تهران به نامه سازمان بازرسی شهرداری به شرکت ها و سازمان های شهرداری اشاره کرد و گفت: این نامه مشکلاتی را ایجاد می کند.

وی ادامه داد: سازمان بازرسی شهرداری به شرکت ها و سازمان ها دستور داده است که نماینده سازمان بازرسی باید در جلسات حضور یابد و سپس مصوبات این جلسات به تایید اداره کل حقوقی می رسد.

علوی ادامه داد: این اقدام سوالاتی را ایجاد می کند که اگر هیات مدیره و اداره کل حقوقی موافق مصوبه بودند اما حسابرسی مخالف بود، نقش مصوبه چه خواهد بود؟ یا اگر هیأت مدیره و سازمان بازرسی موافقت کرده باشند ولی اداره کل حقوقی موافق نباشد تکلیف چیست؟

وی در ادامه از مقاومت هیات مدیره با وجود موافقت معاونت حقوقی و سازمان بازرسی به عنوان مهمترین موضوع یاد کرد و افزود: آیا هیات مدیره در اینجا جرات دارد با اداره کل حقوقی و بازرسی مخالفت کند؟ و همچنین از آنجایی که شرکت ها بر اساس قانون تجارت فعالیت می کنند، عواقب هر تصمیمی بر عهده هیئت مدیره بوده و باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

عضو شورای شهر تهران ششم تاکید کرد: در صورت بروز مشکل، هیات مدیره نمی تواند بگوید دستور به تایید داده است. در این شرایط چه کسی پاسخگوی عواقب آن است؟ نکته دیگر اینکه ارسال کلیه مصوبات به اداره کل حقوقی باعث طولانی شدن پروسه می شود.

وی در این خصوص گفت: قبل از جلسه در اداره کل حقوقی پرونده های معوقه منطقه 22 را گفتیم که اکنون این حجم پرونده نیز می خواهد به آن اضافه شود.

وی درباره حضور نماینده بازرسی در جلسات نیز گفت: حوزه خدمات شهری شرکت های زیادی دارد اما سازمان بازرسی نماینده دیگری ندارد، جلسات هیات مدیره این شرکت ها چگونه برگزار می شود تا بازرسی انجام شود. نماینده در همه جلسات حضور دارد؟

عضو شورای شهر تهران ششم در پایان گفت: گرچه دغدغه دوستان درست است و باید رصد شود، اما بهتر است در این نامه تجدید نظر شود و در انتخاب اعضای هیات مدیره دقت بیشتری شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید