تاریخچه متناقض مدرسه ای به نام «فقط نیلوفر آبی»! + عکس

تاریخچه متناقض مدرسه ای به نام

روز جدید : اشتباه معرفی نام مدرسه ای در روستای کمک از توابع شهرستان زهک در استان سیستان و بلوچستان باعث تعجب مصرف کنندگان و بعضا شوخی در فضای مجازی شد.

به تعبیری دختری به نام «نیلوفر بهبهانی» فوت کرد و مادرش تصمیم گرفت برای زنده نگه داشتن نام پسرش در یکی از روستاهای ضحاک مدرسه ای بسازد.

پس از اتمام ساخت این فضای آموزشی، پیمانکار مدرسه از نماینده خیرین برای ساخت مدرسه نام مدرسه را می پرسد، آیا نام مدرسه «نیلوفر بهبهانی» است؟ این را نماینده خیریه پس از مشورت با مادر می گوید نه! فقط نیلوفر آبی پیمانکار نیز سهل انگاری می کند و بدون دریافت مجوز از مسئولان نوسازی مدرسه تابلوی مدرسه را با نام عجیب «نیلوفر سامو» تهیه می کند.

در عین حال پس از دیدار با مدیر نوسازی مدرسه، نام شورا نیز تغییر خواهد کرد. این اتفاق و اشتباه «پیمانکار» این پروژه مربوط به حدود یک سال پیش در این استان بود که اکنون دستمایه طنز برخی افراد در فضای مجازی شده است.

ذکر نکات زیر در خصوص احداث فضاهای آموزشی در اقصی نقاط استان سیستان و بلوچستان ضروری به نظر می رسد. در سال 1399 رشد جمعیت دانش آموزی این استان 32 هزار نفر بود و در سال 1400 این رشد به 57 هزار نفر رسید. با توجه به رشد روزافزون جمعیت دانش آموزی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل، ساخت حداقل 2000 کلاس درس در سال ضروری است که پیگیری این تعداد پروژه آموزشی با 111 کارمند اداره کل “نوسازی مدارس” در شهرستان بسیار دشوار است. جهادگران این دستگاهتاریخ بحث برانگیز مدرسه ای به نام

در سال های اخیر با توجه به رشد روزافزون جمعیت دانش آموزی، اعتبارات قابل توجهی برای ساخت فضاهای آموزشی جمع آوری شده و استان همچنان نیازمند توجه بیشتر در این زمینه است.

اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان با کمک خیرین و خیرین و حمایت همه دستگاه های مختلف موفق به ساخت 2800 کلاس درس در 3 سال گذشته و استانداردسازی سیستم های سرمایشی و گرمایشی در بیش از 10000 کلاس درس

دیدگاهتان را بنویسید