تاریخ جدید برای تدوین قوانین رتبه بندی معلمان

تاریخ جدید برای تدوین قوانین رتبه بندی معلمان

حمید طریقی حسینی در این نشست، اولین محور تحول در برنامه های آموزش عالی را اصلاح نظام مدیریت و اداره آموزش و پرورش فوق العاده دانست و تصریح کرد: راهبرد کلان و اصلی در برنامه های آموزش عالی، ارتباط و تعامل بین بخشی است. این قسمت و زیرمجموعه ای است که باید از سطح ستاد شروع شود و تا سطح مدرسه ادامه یابد.

طریفی حسینی با بیان اینکه دومین محور تحول برنامه های آموزشی انحصاری، توسعه عدالت آموزشی و فرصت های برابر آموزشی است، گفت: عدالت آموزشی یکی از اولویت های وزارت آموزش و پرورش است و در این راستا قرارگاه آموزشی . شامل پرورش انحصاری است.

وی سومین محور برنامه های آموزش و پرورش استثنایی را به روز رسانی، کیفیت و کارایی نظام آموزش استثنایی دانست و گفت: در این محور ارتقای سیستم پیشگیری، تشخیص، مراقبت و مداخلات به موقع در گروه های هدف و کارایی و اثربخشی است. آموزش و پرورش و برنامه ها «آموزش توانبخشی محسوب می شود.

معاون وزیر در خصوص نقش مدیران در برنامه های برجسته تحول آموزشی گفت: مدیران رکن تحول اساسی در آموزش و پرورش هستند و به عنوان پیشتازان تحول نقش اساسی در اجرای برنامه ها در سطح مدارس به ویژه در توسعه آموزش و پرورش دارند. عدالت و استخدام «دانشجویان پوشش آموزشی دارند.

طرفی حسینی گفت: سامانه این سامانه نظارت و کنترل کیفی مدارس به زودی راه اندازی می شود و در این سامانه مدارس بر اساس شاخص های خاصی رصد می شوند و از نزدیک در جریان مشکلات مدارس قرار می گیریم.

رئیس سازمان آموزش اورژانس ادامه داد: تشخیص و مداخلات به موقع طلایی در اولویت برنامه های سازمان آموزش اورژانس است و برای دستیابی به این هدف سیستمی جامع، یکپارچه و هوشمند از پیشگیری و تشخیص تا مداخلات اولیه و تخصصی وجود دارد. آغاز خواهد شد.

معاون وزیر در خصوص توسعه مهارت آموزی در مدارس استثنایی گفت: در مقطع متوسطه باید زمینه ایجاد زمینه های مورد علاقه دانش آموزان فراهم شود و باید تلاش کنیم زمینه های جدید ایجاد و مجوز لازم را در این زمینه بگیریم. “

وی در خصوص رفع چالش ها و مشکلات آموزش و پرورش انحصاری گفت: کمیته های پشتیبانی و برچیده شده را راه اندازی کرده ایم و با تقسیم مشکلات در صدد رفع مشکلات هستیم.

وی افزود: ضوابط و سنجش مدرسه، کمبود نیروی انسانی و تعریف نشدن نیروهای توانبخشی در طبقه بندی مشاغل معلمی از جمله مشکلاتی است که در صدد رفع آن هستیم.

معاون وزیر ادامه داد: آیین نامه رتبه بندی معلمان در خردادماه تهیه می شود و بحث تامین اضافه فرهنگیان که سال هاست با مسائل و مشکلات دست و پنجه نرم می کند خوشبختانه در راستای فرهنگ سازی همکاران ما انجام می شود. بسیار متفاوت و جامع تر از آنچه در حال حاضر ایجاد شده است.”

وی افزود: همچنین بحث «سلامتی معلمان» پس از مدت ها بار دیگر مطرح شده و اولین کمک اجتماعی معلمان به مناسبت هفته بزرگداشت معلم به حساب آنان واریز شده است و انتظار می رود این تسهیلات صورت گیرد. ادامه دارد.”

دیدگاهتان را بنویسید